Marketing internetowy – komu jest potrzebny?

Marketing internetowy – komu jest potrzebny?

Marketing internetowy, e-marketing, digital marketing – to właściwie różne nazwy tych samych działań. To sposoby kreowania wizerunku marki w sieci. Komu jest potrzebny ten rodzaj promocji? Odpowiadamy na to pytanie w treści poniższego artykułu. 

Czym jest marketing internetowy?

Nadrzędnym celem działań w obrębie marketingu internetowego jest zwiększenie jakości ruchu na stronie internetowej, dotarcie do nowych odbiorców, lecz także budowanie świadomości marki i kreowanie jej pozytywnego wizerunku. W efekcie jako “pozytywny skutek uboczny” często pojawia się wzrost sprzedaży. Marketing internetowy może być również skutecznym sposobem identyfikacji rynku docelowego, odkrywania potrzeb i budowania długoterminowych relacji z klientami. Nawet przy ograniczonym budżecie można dotrzeć do klientów, niezależnie od tego, czy dopiero rozważają zakup, czy są na ostatnim etapie lejka marketingowego.

Główne rodzaje online marketingu

Pozycjonowanie

Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek zmierza do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w rozgraniczeniu na słowa kluczowe. Pozycjonowanie oznacza dostosowanie strony do wytycznych i algorytmów Google. SEO dzielimy na działania on-site i off-site. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje optymalizację kodu HTML strony, jakość treści i strukturę treści. Działania off-site to głównie sygnały społecznościowe oraz link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych z innych stron internetowych. Linki mogą stanowić artykuły sponsorowane, katalogi, wpisy gościnne i wiele innych. Wyszukiwarki wykorzystują roboty indeksujące do przeszukiwania Internetu i tworzenia indeksu zawartości dostępnej online. Następnie za każdym razem, gdy ktoś szuka określonych słów kluczowych, wyszukiwarka internetowa próbuje dostarczyć najbardziej przydatne i trafne wyniki.

Content marketing

Content marketing, inaczej marketing treści, jest jednym z najważniejszych działań marketingowych, polegających na tworzeniu i publikacji w Internecie wartościowych i przydatnych treści. Ma to na celu zaangażowanie jasno określonej grupy odbiorców – a ostatecznie – dyskretnego skłonienia ich do określonego działania, którym może być zakup produktów lub usług, rejestracja, zapis na webinar czy kontakt. Content marketing odnosi się do tworzenia unikalnych treści w celu zwiększenia świadomości marki i tworzenia pożądanego wizerunku firmy. Przez treść unikalną rozumiemy wszelkie formy udostępnionych mediów, które zachęcają klientów do interakcji z marką. Mogą to być posty na blogach, infografiki, e-booki, artykuły sponsorowane, podcasty, raporty i badania, case study czy seminaria internetowe.

Social media

Marketing internetowy w social mediach polega na zdobyciu uwagi potencjalnych Klientów i budowaniu wizerunku marki za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zwiększa to zaangażowanie użytkowników, buduje linki, zwiększa świadomość marki oraz napędza sprzedaż w internecie. Najpopularniejsze platformy społecznościowe to Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, oraz TikTok. Wybór platformy, na której skupisz działania promocyjne, będzie także zależał od Twojej grupy docelowej. Starsi konsumenci częściej sięgają po serwis Facebook, millenialsi często korzystają z Instagrama, a pokolenie Z jest bardziej nastawione na TikTok czy YouTube. Social media marketing obejmuje zarówno płatne, jak i organiczne funkcje. 

Marketing internetowy z Agencją Interaktywną Testin

Agencja Interaktywna Testin to miejsce pracy wielu ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego. Z pewnością możesz nam zaufać i powierzyć nam swój marketing treści, marketing w social media czy SEO.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.