Sprzedawaj, testując – magia rolek w promocji sklepu internetowego

Sprzedawaj, testując – magia rolek w promocji sklepu internetowego

Zdjęcia, filmiki, rolki, posty, albumy ze zdjęciami, kreatywne InstaStories, transmisje na żywo. Wszystko to narzędzia Facebooka, Instagrama, TikToka i wiele innych mediów społecznościowych, które służą do kreowania angażujących internautów treści w Internecie. Specjaliści od social media stoją przed nie dużym wyzwaniem, aby skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców. Rolki są skuteczną formą promocji sklepu internetowego i nie tylko. Reelsy instagramowe stały się prawdziwą rewolucją w instagramowym świecie. Jakie treści publikować w rolkach? Jaką treść publikować, aby zwiększyć sprzedaż? Jak zainteresować odbiorcę? W tym artykule przyjrzymy się bliżej reelsom z Instagrama. Pokażemy, jaki mają potencjał w promocji sklepu internetowego.

Narywamy, montujemy i publikujemy rolki na Instagramie

Instagram umożliwia nagrywanie rolek o długości do 60 sekund. Stworzyć krótkie wideo można z poziomu aparatu w telefonie, bezpośrednio w aplikacji Instagram lub przy pomocy zewnętrznych aplikacji np. InShot, VN Video Editor lub CapCut. Do krótkich filmików można dodać efekty specjalne, muzykę lub swój własny głos. Rolki można udostępnić tylko z poziomu urządzenia mobilnego np. smartfona lub tabletu. Aby rolka była udana i wyświetliła się dużej ilości użytkowników, musi być nagrana w odpowiednim formacie – pionowo w telefonie, czyli w proporcjach 9:16. Należy pamiętać o dobrym oświetleniu, aby tworzyć filmiki, w jak najwyższej jakości, najlepiej w full HD lub 4K Ultra HD. Znak wodny powinien zostać usunięty. Skorzystać można z aplikacji dostępnych na rynku, które zajmują się tym. Jeśli nie spełnimy tych warunków, to Instagram przestanie promować naszych filmików. Dlatego zadbaj o wysoką jakość swoich rolek. Swoje filmiki może urozmaicić o tekst i naklejki. Pamiętaj, aby umieszczać je poza krawędzią. Staraj się nagrywać tak, aby nagranie było dynamiczne, przyciągające uwagę, zwracaj uwagę na detale. Jeśli zamierzasz nagrać swoją posturę, to pamiętaj o kontakcie wzrokowym. Nie kopiuj 1:1 popularnych trendów. Dodaj zawsze coś od siebie, aby wyróżnić swoją firmę lub markę osobistą. W opisie oznaczaj inne firmy, marki czy osoby.

Korzystaj z rolek w swoim biznesie i zwiększ sprzedaż swoich produktów i usług

Reelsy pomagają markom budować pozytywne odczucia i skojarzenia. Instagram jest to platforma, w której znajduje się mnóstwo aktywnych użytkowników i jest to kolejne miejsce do pozyskania nowych klientów. Z łatwością można powiększyć grono obserwujących użytkowników. Tworząc angażujące posty, które jednocześnie przykuwają uwagę, powodujemy, że odbiorą spędza coraz więcej czasu w aplikacji. Tym samym algorytm będzie promował nasze treści. To z kolei spowoduje wzrost ruchu na koncie firmowym. Przybywać będzie coraz więcej polubieni, komentarzy i udostępnień.

Pomysły na rolki

Reelsy mają być przede wszystkim krótkim filmikiem, który przyciąga oko. Nie może być też zbyt długi. Oto przedstawiamy pomysły do nagrania rolek, aby zyskać odbiorców i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym:

  1. Nagrywaj filmiki przed i po – pokazuj stan faktyczny przed udoskonaleniem oraz stan po stworzeniu arcydzieła. Firmy sprzątające mogą nagrywać pomieszczenie przed i po wysprzątaniu.
  2. Jako szef firmy, przedstaw się i powiedz ciekawe fakty o sobie. Do tej zabawy możesz oznaczyć w opisie kolejne osoby, aby nagrały taki sam filmik.
  3. Pokaż, jak powstaje produkt, jak go pakujesz i wysyłasz.
  4. Stwórz poradnik, jak korzystać z Twojego produktu lub usługi oraz instruktaż DIY – zrób to sam/sama.
  5. Udostępnij opinie zadowolonych klientów.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.