Jak założyć sklep internetowy? Pomożemy Ci!

Jak założyć sklep internetowy? Pomożemy Ci!

Założenie sklepu internetowego w czasach, kiedy branża e-commerce cięgle się rozwija, to świetny pomysł. Jeśli jeszcze się nad nim zastanawiasz, to czas przestać i… zacząć działać. W poniższym wpisie wyjaśnimy, jak założyć sklep online krok po kroku – na co zwrócić uwagę i jak rozpocząć cały proces.

Jak założyć sklep online? Zacznij od pomysłu na biznes

Przed rozpoczęciem procesu tworzenia sklepu internetowego należy znaleźć pomysł na swój biznes. Problem z głowy mają te osoby, które prowadzą już sklep stacjonarny i chcą teraz rozszerzyć swoje działania na sprzedaż internetową. Natomiast ci zaczynający od zera, muszą opowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • co będę dystrybuował,
  • jak chcę przedstawić swoją markę,
  • jaki budżet chcę przeznaczyć,
  • czy założyć działalność gospodarczą na początku, czy zaczekać na pierwsze wyniki.

Pierwsze trzy punkty są dosyć jasne, więc zatrzymamy się przy ostatnim. Gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem internetowym i masz wiele obaw, nie musisz od razu zakładać działalności gospodarczej. Możesz legalnie prowadzić sklep, dopóki Twoje przychody będą wynosić połowę stawki minimalnej. Wówczas rozliczasz podatek dochodowy, bez płacenia składek ZUS. W chwili, gdy Twoja firma nabierze rozpędu i przychody wciąż będą rosły, konieczne będzie założenie, w dogodnej dla ciebie formie, działalności gospodarczej.

Wybierz domenę

Ważnym krokiem podczas tworzenia sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej domeny. Będzie ona wizytówką Twojej marki. Nie może być zbyt długa, bądź krótka, zawierać niezrozumiałych słów. Musi być łatwa do zapamiętania i nawiązywać do specyfiki Twojej działalności.

Pamiętaj, że znane i popularne nazwy będą już zajęte. Pomysł z dodawaniem innej niż znane końcówki (.pl, .com) nie jest najlepszy. Klienci mogą nie być świadomi tej małej różnicy i pójdą do konkurencji. Firmy hostingowe mają wyszukiwarki, w których bez obaw możesz sprawdzić dostępność interesujących Cię domen.

Zastanów się nad wielkością serwisu

Zanim rozpoczniesz wybór platformy, pakietu hostingowego i systemu zarządzania treścią (CMS) zastanów się nad wielkością serwisu oraz ilością opcji, z jakich chcesz korzystać. Ma to spore znaczenie w przypadku szybkości funkcjonowania strony. Im więcej produktów zamierzasz sprzedawać, tym lepsze parametry musi mieć Twój sklep online.

Wybierz oprogramowania do zarządzania sklepem

Domena była początkiem przygody, teraz musisz wybrać, na jakich rozwiązaniach technologicznych będzie bazować Twój sklep online.

One source

Najpopularniejszymi systemami w tej dziedzinie są PrestaShop, WooCommerce czy Magento. Wdrożenie sklepu można oprzeć o działanie jednego z nich, co może na początku stanowić wyzwanie. Ostatecznie jest elastyczne, dając możliwość personalizacji. Przykładowo WooCommerce jest wtyczką do WordPressa, znanej platformy. Jego wdrożenie wymaga czasu oraz wiedzy, jednak dalsze prace są dosyć płynne i intuicyjne. Platformy tego typu sprzyjają działaniom SEO, niezbędnym podczas promocji strony.

Platformy abonamentowe SaaS

Drugą opcją założenia sklepu online jest skorzystanie z modelu SaaS. Wówczas dostaje się „gotowca”. Oznacza to, że nie trzeba robić skomplikowanych konfiguracji oraz wykupywać miejsca na serwerze dedykowanym. Jedyne, co musisz robić, to płacić comiesięczny abonament za wybrany pakiet. Są tutaj jednak pewne haczyki, o których warto wiedzieć. Otóż jeśli przestaniesz uiszczać opłaty, stracisz swój sklep, ponieważ na tym modelu nie jesteś jego właścicielem.

Oprogramowanie dedykowane

Własne oprogramowanie to marzenie nie jednego właściciela sklepu internetowego. Wiąże się ono jednak z większymi kosztami, bowiem wszystko zostaje stworzone od zera. Może ono wiązać się również z mniejszą wydajnością. Popularne systemy posiadają solidne podstawy, w których odpowiedź na pytanie, jak założyć sklep online, można łatwo uzyskać. W przypadku customowego CMS-a wszystko w rękach osoby tworzącej oprogramowanie.

W przypadku tego wariantu ważny jest etap tworzenia projektu. Podejmujący wyzwanie programista musi wdrożyć Twój pomysł, dopracować wygląd strony oraz wcielić wszystko w życie, by jak najszybciej strona mogła na siebie zarabiać.

Czas na hosting

Wybierając hosting dla swojego sklepu, należy zwrócić uwagę na jego szybkość, pojemność oraz wsparcie. Z tych trzech najważniejsza jest pierwsza zależność. Szybkość, z jaką ładuje się klientowi nasza strona, jest kluczowa. Jeśli proces ten będzie trwał zbyt długo, nikomu nie będzie chciało się czekać i znajdą stronę konkurencji. Nie warto więc oszczędzać na hostingu, wybierając ten z lepszymi parametrami.

Niezbędne dodatki

Bez względu na wybrany model budowania sklepu internetowego musisz umieścić na nim takie funkcjonalności, jak:

  • najpopularniejsze modele płatności,
  • korzystne formy dostawy,
  • łatwe wystawianie faktur
  • możliwość szybkiego kontaktu.

Bezpieczeństwo

Zakładając sklep internetowy, najważniejsze jest bezpieczeństwo użytkowników, które opisane jest w prawnych wytycznych, czyli regulaminie. Konieczna jest też polityka prywatności zgodna z RODO oraz krajowymi przepisami. Wiemy, że są to zagadnienia trudne, dlatego najlepiej o sporządzenie tych dokumentów poprosić prawnika bądź specjalistę w tej dziedzinie, by uniknąć problemów w przyszłości.

Wypełnienie sklepu internetowego zawartością

Skoro już wiesz, jak stworzyć sklep internetowy czas zająć się jego wypełnianiem. Przecież sama pusta strona nie sprawy, że zaczniesz sprzedawać. Teraz trzeba umieścić na niej:

  • opis strony główne, wraz ze stworzeniem kategorii,
  • opis produktów,
  • zdjęcia produktów,
  • niezbędne grafiki na podstrony,
  • niezbędne informacje dla klientów.

Dopiero gdy umieścisz to wszystko na swojej stronie internetowej, będzie ona w pełni skończona i gotowa do pokazania publicznego.

Promocja

Skoro masz już gotowy sklep internetowy, czas pokazać go innym. Samo jego stworzenie nie sprawi, że ludzie zaczął je odwiedzać i kupować. Ostatnim elementem jest skuteczna promocja, która pomoże dotrzeć do potencjalnych klientów.

Najważniejszą i najskuteczniejszą metoda jest pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki niemu Twój sklep stanie się widoczny w przeglądarce Google i będzie wyświetlany na jej liście w czołowej trójce.

Jak założyć sklep internetowy – Testin pomaga

Skoro znasz już cały etap tworzenia strony, wiesz, że nie jest to łatwe. Z pozoru może się takie wydawać, jednak Ty jako perfekcjonista, przykładający znaczenie do każdego detalu, chcesz, aby Twój sklep, był stworzony profesjonalnie, z zachowaniem najwyższej staranności. Dlatego z pomocą przychodzimy my. Chcąc spełnić Twoje marzenia, pomożemy Ci na każdym etapie. Począwszy od stworzenia sklepu internetowego po uzupełnienie jego wnętrza, kończąc na skutecznej promocji. Z nami Twój sklep internetowy nabierze rozpędu, a Ty zyskasz wiernych klientów na lata.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

    Czy zastanawiałeś się, jak będzie wyglądać przyszłość projektowania stron internetowych? Rok 2024 przynosi ze sobą świeże spojrzenie na web design, koncentrując się na użytkowniku, jego doświadczeniach i potrzebach. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa wyróżniała się w tłumie i przyciągała nowych klientów, koniecznie zapoznaj się z najnowszymi trendami, które przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.