WordPress czy dedykowany CMS – na co się zdecydować?

WordPress czy dedykowany CMS – na co się zdecydować?

Strona internetowa to podstawowe narzędzie w niemal każdej strategii marketingu internetowego. Narzędzie, które może przełożyć się na ogromny sukces lub – przeciwnie – zniechęcić użytkowników do korzystania z oferty firmy, która ją posiada. Dlatego przy podjęciu decyzji o zleceniu zaprojektowania i wdrożenia własnej strony www należy dobrze przemyśleć nie tylko jej wygląd, ale także, a może przede wszystkim, funkcjonalność i intuicyjność obsługi witryny. Podjęcie decyzji o wyborze systemu zarządzania treścią strony jest zatem bardzo istotne. WordPress czy autorski CMS – co wybrać? Przedstawiamy wady i zalety obu.

Co to jest CMS?

CMS to „Content Management System”, czyli system do zarządzania treścią strony internetowej. Jest niezbędny do codziennej obsługi witryny: dodawania treści, artykułów, obsługi formularzy oraz do pozostałych jej funkcjonalności. CMS powinien być na tyle przejrzysty, aby właściciel serwisu bez problemu i na bieżąco mógł nią zarządzać samodzielnie.  Do najbardziej popularnych obecnie należą WordPress oraz dedykowane personalnie CMS. Który z nich jest lepszy?

Zalety i wady  WordPressa

Badania, które prowadzi W3Techs (https://w3techs.com/ ) wskazują, że niemal co 3 strona w Internecie założona jest na WordPressie! Oznacza to, że jest on najbardziej popularnym CMS na świecie. System ten ma wiele cech, dzięki którym jest tak często wybierany:

  • jest łatwy w użyciu – intuicyjna nawigacja po stronach i ich zawartości pozwala na samodzielne zarządzanie stroną nawet niewprawnym właścicielom;
  • posiada kilkanaście tysięcy wtyczek dostępnych na swojej stronie domowej. Dzięki przewidzianym funkcjonalnościom nie trzeba sięgać po indywidualnie pisane rozwiązania;
  • SEO – dzięki wtyczce Yoast SEO pozycjonowanie stron WordPress stało się  proste,  przyjemne i co najważniejsze – skuteczne. Dzięki niej można zyskać pewność, że więcej osób znajdzie udostępniane przez witrynę treści i będzie mogła czerpać z nich korzyści;
  • witryny eCommerce – wtyczka WooCommerce, dla nich dedykowana, jest obecnie wprost nieoceniona ze względu na wzrost sprzedaży w Internecie. Wtyczka ta umożliwia m.in. optymalizację treści e-sklepów, co kieruje większą liczbę osób na stronę marki użytkownika i ułatwia sprzedaż;
  • szybkość stron zbudowanych na WordPressie – dzięki minimalnej ilości kodu PHP, strony www szybko się ładują.

Do wad tego system można zaliczyć konieczność znajomości CSS i HTML w przypadku, kiedy motyw graficzny wymaga modyfikacji. Zwłaszcza, kiedy użycie szablonu nie wchodzi w grę.

Zalety i wady autorskiego systemu CMS

Przy wyborze dedykowanego rozwiązania CMS ograniczenia praktycznie nie istnieją. Zarówno przy projektowaniu strony internetowej, jak i jej późniejszym kodowaniu, można zrealizować każde życzenie klienta. Czasem jednak możliwości te – paradoksalnie – mogą się obrócić przeciwko użytkownikowi. Teoretycznie „szyte na miarę” witryny internetowe mogą zostać „skrojone” w niewłaściwy sposób lub niedokładnie, w rezultacie czego w użytkowaniu pojawiają się problemy. Każda z takich awarii wymaga ingerencji specjalisty, co wiąże się z rosnącymi kosztami i stratami powstałymi z racji wadliwie działającej strony.

Zaprojektowanie i zakodowanie autorskiego CMS wymaga sporo czasu, co jest związane z indywidualnie przygotowanym projektem. W przypadku wprowadzania poprawek wynikłych z problemów w komunikacji między klientem a wykonawcą, czas realizacji dodatkowo się wydłuża. Za sporą zaletę można uznać fakt, że możemy liczyć na wsparcie powdrożeniowe, instrukcje i szkolenia z obsługi CMS oraz szczegółowo przygotowaną dokumentację serwisu.

Skąd wiadomo, jaki system wybrać?

WordPress, jako najpopularniejszy CMS, jest bardzo dobrym wyborem dla wszystkich oczekujących od strony funkcjonalności, którą można stale rozbudowywać, intuicyjnej obsługi oraz przejrzystości interfejsu.

Autorski CMS z pewnością wybiorą Klienci, którzy oczekują całkiem indywidualnych rozwiązań  i nie zależy im na szybkości wykonania zlecenia.

Wybierz profesjonalistów

Planując stworzenie strony internetowej dla swojej firmy, nie warto kierować się tylko ceną, jaką oferują wykonawcy usługi. Za jakością wykonania strony stoi wiele czynników, m.in.: doświadczenie, kreatywność, a także zaangażowanie osób pracujących nad projektem. Dlatego warto podjąć współpracę z agencją, która może pochwalić się bogatym portfolio czy rekomendacjami innych klientów. Taką, jak nasza. Sprawdź na naszej stronie www.testin.pl! Skontaktuj się z nami i przekonaj się, że warto!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]