Media społecznościowe a marka osobista

Media społecznościowe a marka osobista

Media społecznościowe to jeden z powszechnych sposobów na dotarcie do klientów i kontrahentów. Na platformach typu Facebook, Instagram lub LinkedIn już znajdują się Twoi potencjalni klienci. Dzielą się swoimi emocjami, zdjęciami, komentarzami, zostawiają kciuki w górę. Komunikują się ze swoimi znajomymi lub markami. Prowadzenie w interesujący sposób funpage może opłacić się tym, że zyskasz dodatkowy obrót. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Co publikować? Jakie treści i multimedia wrzucać? Nie musisz tego wszystkiego wiedzieć. Nasza agencja interaktywna Testin zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych dla firm od wielu lat i zdobyła odpowiednie doświadczenie. To zadanie możesz powierzyć nam budowanie Twojej marki osobistej. Z chęcią podejmiemy się nowego wyzwania.

Budowanie społeczności internetowej

Prowadzenie firmowego konta na Facebooku opiera się w głównej mierze na dostarczaniu odpowiedniego contentu. Na facebookowy profil możesz umieścić podstawowe informacje o swojej firmie. Dzięki temu budujesz rozpoznawalność i zaufanie wśród klientów. Profile społecznościowe to dodatkowy kanał sprzedaży, który powoduje ruch i przyciąga klientów do naszego sklepu internetowego. Jeśli nie wiesz, jak do tego podejść, to możesz powierzyć to zadanie agencji interaktywnej Testin, a przygotujemy dla Ciebie skuteczna strategię marketingowo-sprzedażową.

Co to jest marka osobista?

Marka osobista to opinie potencjalnych klientów na temat firmy, która prowadzimy w Internecie. Ważne jest też to, jakie treści komunikujemy. Wszystkie te informacje mówią o tym, jakie wartości nasze firma i my sami reprezentujemy. Wykorzystując media społecznościowe jesteśmy w stanie pozyskać nowych klientów. Warto jest prezentować profil założyciela firmy, prezesa, mentora i innych ważnych osobistości. Budując markę osobistą należy stawiać na autopromocję w Internecie po to, aby w przyszłości zaowocowało to w postaci sprzedaży. Mocna osobowość promowana w sieci przyciąga uwagę, a tym samym nowych klientów. Odbiorcy treści są skłonni zapłacić więcej marce, którą znają, i z którą się utożsamiają.

Nie idź tymi śladami – nie popełniaj tych błędów

Pierwszym krokiem do zbudowania marki osobistej w mediach społecznościowych jest wyznaczenie grupy docelowej, naszych odbiorców. Content należy stworzyć dla odbiorców, to oni będą przeglądać posty, czytać artykuły, komentować, dlatego treści muszą wnosić wartość i być użyteczne. Brak wyznaczonej grupy docelowej sprawi, że posty będę czytane przez przypadkowe osoby, a nie przez te, które są faktycznie zainteresowane Twoją usługą lub produktem. Należy wziąć pod uwagę wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, hobby i wiele innych czynników. Po doprecyzowaniu, kto jest odbiorcą treści naszej firmy, będzie łatwiej budować markę osobistą.

Twórz wartością treść. Spróbuj wyróżnić się czymś – stylem, kolorem lub sposobem mówienia. Postaw na autentyczność. Nie bądź kimś, kim nie jesteś, bo prawda zawsze się obroni i wyjdzie na jaw.

Brak Ci wizji i pomysłów na tworzenie marki osobistej? Zostaw to naszej agencji internetowej Testin, a pomożemy Ci ze zwiększeniem sprzedaży.

ZOBACZ TAKŻE