Social media w firmie
Social media w firmie
Ogólnie rzecz ujmując, każda firma może znaleźć swoje miejsce w sieci i mediach społecznościowych. Social media stoją otworem przed każdym biznesem i każdą marką. Należy tylko wiedzieć, jakie kanały obrać, by dotrzeć do określonej grupy odbiorców. By tego dokonać, należy zadać sobie kilka pytań, dotyczących własnego biznesu: Kim jestem jako firma? Na jakim etapie rozwoju jestem? Gdzie są moi odbiorcy? Jakich odbiorców oczekuję?
Dla przykładu – kwiaciarnia, będąc lokalnym, biznesem, ma małe szanse na początku rozwoju, by dotrzeć do odbiorców z drugiego końca Polski.
Z drugiej strony należy pamiętać, że sklep internetowy kieruje zakres swojej działalności i swoje usługi do odbiorców z całego kraju, czy nawet i z całego świata.
Media społecznościowe to nie tylko Facebook
Zgodnie z definicją, social media, czy po prostu media społecznościowe, to media, w których wartość jest tworzona przez użytkowników dla użytkowników. Nie należy zapominać o YouTube, Google+, LinkedIn, Twitterze czy Instagramie.
Social media – gdzie znaleźć odbiorców?
Każdy właściciel konkretnej marki czy firmy¸ wie do kogo kieruje swoją ofertę. I na tej podstawie można zatem dobrać social media, w których branża zamierza aktywnie działać. Co ważne – nie musi być to jeden kanał.
Media społecznościowe – jakie wybrać?
Usługi lokalne powinny skupiać się oczywiście na portalach lokalnych lub specjalistycznych. W wypadku usług, które mało angażują użytkownika, warto zadbać o dobre pozycjonowanie w Google i o to, by posiadać mobilną stronę. Przykładowo – kierowca, który w trasie dozna uszkodzenia pojazdu, sięgnie po prostu po smartfona i zacznie szukać najbliższego serwisu samochodowego.
Social media – konieczne zaangażowanie Klienta
W lepszej sytuacji, jeśli chodzi o social media, są przedsiębiorcy, którzy mogą zaangażować Klientów. Dopiero po wymyśleniu atrakcyjnego sposobu przedstawienia swojego biznesu, należy promować się w social mediach. Atrakcyjne treści są potrzebne niezależnie od rodzaju biznesu i wybranego kanału social mediów.