Social media w firmie

Social media w firmie

Social media w firmie

Ogólnie rzecz ujmując, każda firma może znaleźć swoje miejsce w sieci i mediach społecznościowych. Social media stoją otworem przed każdym biznesem i każdą marką. Należy tylko wiedzieć, jakie kanały obrać, by dotrzeć do określonej grupy odbiorców. By tego dokonać, należy zadać sobie kilka pytań, dotyczących własnego biznesu: Kim jestem jako firma? Na jakim etapie rozwoju jestem? Gdzie są moi odbiorcy? Jakich odbiorców oczekuję?

Dla przykładu – kwiaciarnia, będąc lokalnym, biznesem, ma małe szanse na początku rozwoju, by dotrzeć do odbiorców z drugiego końca Polski.

Z drugiej strony należy pamiętać, że sklep internetowy kieruje zakres swojej działalności i swoje usługi do odbiorców z całego kraju, czy nawet i z całego świata.

Media społecznościowe to nie tylko Facebook

Zgodnie z definicją, social media, czy po prostu media społecznościowe, to media, w których wartość jest tworzona przez użytkowników dla użytkowników. Nie należy zapominać o YouTube, Google+, LinkedIn, Twitterze czy Instagramie.

Social media – gdzie znaleźć odbiorców?

Każdy właściciel konkretnej marki czy firmy¸ wie do kogo kieruje swoją ofertę. I na tej podstawie można zatem dobrać social media, w których branża zamierza aktywnie działać. Co ważne – nie musi być to jeden kanał.

Media społecznościowe – jakie wybrać?

Usługi lokalne powinny skupiać się oczywiście na portalach lokalnych lub specjalistycznych. W wypadku usług, które mało angażują użytkownika, warto zadbać o dobre pozycjonowanie w Google i o to, by posiadać mobilną stronę. Przykładowo – kierowca, który w trasie dozna uszkodzenia pojazdu, sięgnie po prostu po smartfona i zacznie szukać najbliższego serwisu samochodowego.

Social media – konieczne zaangażowanie Klienta

W lepszej sytuacji, jeśli chodzi o social media, są przedsiębiorcy, którzy mogą zaangażować Klientów. Dopiero po wymyśleniu atrakcyjnego sposobu przedstawienia swojego biznesu, należy promować się w social mediach. Atrakcyjne treści są potrzebne niezależnie od rodzaju biznesu i wybranego kanału social mediów.

Pamiętajmy – media społecznościowe są aktualnie atrakcyjnym kanałem dotarcia do klienta.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.