Social media w firmie

Social media w firmie

Social media w firmie

Ogólnie rzecz ujmując, każda firma może znaleźć swoje miejsce w sieci i mediach społecznościowych. Social media stoją otworem przed każdym biznesem i każdą marką. Należy tylko wiedzieć, jakie kanały obrać, by dotrzeć do określonej grupy odbiorców. By tego dokonać, należy zadać sobie kilka pytań, dotyczących własnego biznesu: Kim jestem jako firma? Na jakim etapie rozwoju jestem? Gdzie są moi odbiorcy? Jakich odbiorców oczekuję?

Dla przykładu – kwiaciarnia, będąc lokalnym, biznesem, ma małe szanse na początku rozwoju, by dotrzeć do odbiorców z drugiego końca Polski.

Z drugiej strony należy pamiętać, że sklep internetowy kieruje zakres swojej działalności i swoje usługi do odbiorców z całego kraju, czy nawet i z całego świata.

Media społecznościowe to nie tylko Facebook

Zgodnie z definicją, social media, czy po prostu media społecznościowe, to media, w których wartość jest tworzona przez użytkowników dla użytkowników. Nie należy zapominać o YouTube, Google+, LinkedIn, Twitterze czy Instagramie.

Social media – gdzie znaleźć odbiorców?

Każdy właściciel konkretnej marki czy firmy¸ wie do kogo kieruje swoją ofertę. I na tej podstawie można zatem dobrać social media, w których branża zamierza aktywnie działać. Co ważne – nie musi być to jeden kanał.

Media społecznościowe – jakie wybrać?

Usługi lokalne powinny skupiać się oczywiście na portalach lokalnych lub specjalistycznych. W wypadku usług, które mało angażują użytkownika, warto zadbać o dobre pozycjonowanie w Google i o to, by posiadać mobilną stronę. Przykładowo – kierowca, który w trasie dozna uszkodzenia pojazdu, sięgnie po prostu po smartfona i zacznie szukać najbliższego serwisu samochodowego.

Social media – konieczne zaangażowanie Klienta

W lepszej sytuacji, jeśli chodzi o media, są przedsiębiorcy, którzy mogą zaangażować Klientów. Dopiero po wymyśleniu atrakcyjnego sposobu przedstawienia swojego biznesu, należy promować się w social mediach. Atrakcyjne treści są potrzebne niezależnie od rodzaju biznesu i wybranego kanału social mediów.

Pamiętajmy – media społecznościowe są aktualnie atrakcyjnym kanałem dotarcia do klienta.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest WordPress? Kompleksowe wprowadzenie dla początkujących.

    Czy wiedziałeś, że prawie co druga strona internetowa oparta jest na CMS WordPress? System ten zdominował współczesny Internet. Korzystają z niego giganci tacy jak Microsoft, BBC, Disney czy Fundacja Obamy. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, to WordPress jest doskonałym miejscem, aby rozpocząć tę przygodę. Bez względu na to czy Twoim celem stała się promocja działalności, tworzenie bloga, a może chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ten […]

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]