Jak ułatwić sobie planowanie postów na social media?
Działania promocyjne w social mediach wymagają obmyślenia szczegółowej strategii. Trzeba dokładnie określić cele promowania firmy w mediach społecznościowych oraz zrobić harmonogram, by systematycznie publikować przygotowane materiały. Planowanie postów na social media pozwala prowadzić spójną, korzystną komunikację marketingową. Jak to sobie ułatwić, aby działania w mediach społecznościowych pomogły osiągnąć zamierzone cele?
Dlaczego w social mediach nie może Cię zabraknąć?
Według badań, około 37% całej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Łatwy dostęp do urządzeń mobilnych sprawia, że ich użytkowników z dnia na dzień przybywa. Nieustanna komunikacja w social mediach sprawia, że są one świetną przestrzenią do promocji marki, produktów i usług.
Dobór kanałów promocji w mediach społecznościowych jest związany ze specyfiką Twojej działalności oraz dokładnie z targetem. Grupa docelowa pozwala łatwo określić, jakie media będą dla Ciebie najlepszym obszarem do skutecznej promocji. Działając w sektorze B2B (Business to Businnes), czyli kierując swoje usługi do innych firm, powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim LinkedIn, który jest najlepszym kanałem do pozyskiwania kontaktów biznesowych. W B2C (Business to Client), najlepszymi mediami dla Ciebie będą w szczególności Instagram czy TikTok. Nie zapomnij, że jest z tym ściśle związany również wiek osób należących do grupy docelowej i ich ogólne zainteresowania.
Strategia działań w mediach społecznościowych jest nieodłącznym elementem strategii ogólnych działań marketingowych każdej firmy. Chcąc pozyskiwać kolejnych klientów i osiągnąć wysoką pozycję pośród konkurencji, musisz pamiętać, że promocja w internecie, w tym w mediach społecznościowych, jest w dzisiejszych czasach po prostu konieczna.
Planowanie strategii działań w social mediach – od czego zacząć?
Na początku musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest cel Twoich działań w social mediach. Zazwyczaj to jeden z czterech celów – budowanie świadomości marki, wzrost jej popularności w sieci, reklama i sprzedaż produktów albo pozyskiwanie klientów i fanów profili.
Bez jasno określonej strategii, nie da się w korzystny sposób prowadzić promocji w social mediach. Firmy, które nie mają pomysłu na działania i nie wychodzi im planowanie postów, często publikują je w sposób niedostosowany do grupy docelowej, chaotyczny i nie osiągają pożądanych wyników.
Do stworzenia strategii działań w mediach społecznościowych konieczne jest nie tylko określenie grupy docelowej i celu komunikacji, ale też analiza rynku i konkurencji, z jaką musimy się zmierzyć. Na koniec należy wybrać typy kanałów, o czym wspominaliśmy już w artykule.
Jeśli oprócz działań organicznych w mediach społecznościowych, planujesz również działania reklamowe, czyli dodatkowo płatne, musisz ustalić budżet, jaki chcesz na nie przeznaczyć.
Jak ułatwić sobie planowanie postów w mediach społecznościowych?
Wiesz już do jakich klientów i w jakim celu chcesz działać w mediach społecznościowych, więc opracuj harmonogram i trzymaj się kalendarza aktywności. Plan działań ułatwi promocję w social mediach. Posty należy zaplanować z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem, jednak niektóre firmy w długofalowych strategiach tworzą harmonogramy nawet na kilka miesięcy do przodu. Konieczna jest do tego również współpraca z grafikiem, który do postów wykona odpowiednie materiały. Planowanie postów pomaga odpowiednio wcześniej przekazać mu wytyczne i nanieść ewentualne poprawki.
Nieodłącznym elementem w tworzeniu strategii promocji w social mediach jest także cykliczne analizowanie wyników oraz na ich podstawie podejmowanie kolejnych działań.
Promocja w ramach PPWB – dofinansowanie na działania w social mediach
Planowanie postów w social mediach spędza Ci sen z powiek? Nie masz pomysłu na strategię promocyjną albo treść kolejnych postów? A może po prostu brak Ci czasu na działania w mediach społecznościowych, bo przecież prowadzisz firmę. Zgłoś się do nas – zaplanujemy posty za Ciebie, a nawet dobierzemy najlepsze kanały social media dla Twojego biznesu.
Na promocję firmy w social mediach możesz otrzymać atrakcyjne dofinansowanie z Podkarpackiej Platformy Wsparcia Biznesu. W ramach usługi analizy i opracowania zaawansowanych działań promocyjno-marketingowych, przygotujemy za Ciebie najlepszą strategię promocji i zadbamy o to, by przyniosła zamierzone rezultaty. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!