Jakie są przyczyny braku konwersji w sklepie internetowym? cz. I
Co decyduje o rozwoju Twojego biznesu online? Jakie aspekty mają na to wpływ? Jak sprawić by klient wybrał zakupy akurat w Twoim sklepie internetowym? Co kryje się pod pojęciami „konwersja” czy „optymalizacja”?
Co to jest konwersja?
Konwersja to kluczowe działanie wykonane przez odbiorcę w odezwie na kierowaną do niego kampanię reklamową. Mogą to być różnorodne działania w zależności od prowadzonego biznesu: dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, wysłanie zapytania, zapisanie się na newsletter, rejestracja konta klienta czy kliknięcie banera reklamowego. Najważniejsze, aby klient zachował się tak, jak właśnie w danym momencie tego oczekujemy. Konwersja finalnie mówi nam o tym, jaki odsetek internautów odwiedzający naszą stronę dokonał zakupu.
Sklep internetowy w Rzeszowie wyznacza cel konwersji
Dlatego należy zawsze wyznaczyć cele konwersji i dążyć do tego, aby je osiągnąć. Zwróć przy tym po raz kolejny uwagę, że dla sklepów internetowych najważniejszym celem będzie zakup towaru. Dzięki konwersji możesz prognozować, sprawdzać, czy zwracają się poniesione koszty oraz weryfikować, jaki efekt przynosi reklama. Głównie jednak masz tu pole do dokonania optymalizacji naszych działań. Żeby to zrobić, trzeba jeszcze wcześniej zweryfikować konwersję z poszczególnych kanałów sprzedaży dzięki, np. narzędziu Google Analitics. W ten sposób możesz mieć obraz do wszystkich konwertujących źródeł ruchu, a także będziesz w stanie poznać dokładną wartość konwersji dla każdego z kanałów.
Przyczyną braku konwersji może być nieznajomość Twojej grupy docelowej, jak też brak śledzenia konkurencji, a nawet zbyt wolne otwieranie się strony www. Przyjrzyj się dalszej przykładowej liście czynności, które nie będą konwersjami, jeśli u Ciebie wystąpią:
Brak aktywnej reklamy
W początkowej fazie rozkręcania sklepu online potrzebujesz zdobyć jak największy rozgłos, warto wtedy zastanowić się nad promocją w mediach społecznościowych, płatnej reklamie czy wpływaniem na wyszukiwarki dzięki stosowaniu fraz, które akurat wyszukują klienci. Dlatego, aby dać się zauważyć w Google warto zdecydować się na kampanie pozycjonowania stron czy Google Ads. Może to istotnie zadziałać na czynniki zwiększające wskaźnik konwersji na Twojej stronie.
Wysokie koszty dostawy i zła polityka cenowa
Klienci oprócz ceny za produkt zwracają uwagę na koszt dostarczenia przesyłki przez sklep internetowy. Należy o tym informować jak najwcześniej. Jeśli potencjalny kupiec dowie się o kosztach dopiero na końcu procesu zakupowego, może zaniżyć konwersję, następnie ze względu na wysoką kwotę nie złoży on zamówienia. Czyż sami tak byśmy nie zrobili gdyby się okazało np., że dostawa będzie droższa niż pożądany przedmiot? Przemyślmy sprawę dostawy za 0 zł lub niższej kwoty niż u konkurencji. Sprawdźmy, czy to zadziała.
Jeśli jesteś ciekawy, co poza tym wpływa na wzrost sprzedaży, przeczytaj część drugą naszego artykułu!