Jak prowadzić konto firmowe w LinkedIn?
LinkedIn coraz prężniej się rozwija i rośnie w siłę. Dzisiaj skupia już ponad 300 mln użytkowników na całym świecie i aż 2 mln w Polsce. Jeżeli więc chcesz kreować profesjonalny wizerunek swojej firmy w internecie – nie możesz lekceważyć potęgi tego serwisu.
Nie bez przyczyny nazywa się go Facebookiem dla profesjonalistów – gromadzą się tutaj specjaliści, którzy skupiają się wokół dużych firm, szukają konkretnych informacji, ofert pracy albo potencjalnych pracowników.
Komunikacja na LinkedIn wygląda jednak inaczej niż w pozostałych mediach społecznościowych, bo nikt nie odwiedza tego serwisu, żeby „zabić czas”. Nie ma więc tutaj miejsca na nieprzemyślane czy przypadkowe wpisy. Jak więc działać na Linkedin? Jak prowadzić profil firmowy w tym serwisie? Kilka praktycznych wskazówek znajdziecie poniżej.
JAK ZAŁOŻYĆ KONTO FIRMOWE W LINKEDIN
Zanim założysz konto swojej firmy, może Cię spotkać małe zaskoczenie, bo w przeciwieństwie do innych serwisów społecznościowych – tutaj musisz spełnić kilka warunków.
Po pierwsze – konieczne jest posiadanie swojego prywatnego profilu w LinkedIn, uzupełnionego przynajmniej w 50%, a także praca w firmie, której profil chcesz założyć.
Po drugie, musisz posiadać firmowy adres e-mail, czyli imięinazwisko@nazwatwojejfirmy.pl, który jest skorelowany z Twoim kontem na LinkedIn. Odpadają adresy z ogólnodostępnych domen, typu. @o2.pl czy @gmail.com.
Po trzecie – musisz w swojej sieci kontaktów posiadać przynajmniej 10 osób.
Instrukcję, jak krok po kroku założyć konto na LinkedIn po spełnieniu powyższych warunków znajdziesz tutaj: Jak założyć konto firmowe w LinkedIn
JAK DZIAŁAĆ W LINKEDIN JAKO FIRMA
Pierwsze wrażenie to podstawa
Na pewno zdajesz sobie sprawę, że firm takich jak Twoja w sieci jest tysiące. Jeżeli chcesz zostać zauważony – musisz przygotować profil firmowy tak, aby wyróżniał się na tle konkurencji. Zadbaj o unikalny, ale równocześnie konkretny opis swojej firmy, nie unikaj w nim słów kluczowych. Koniecznie umieść link do swojej strony www. Profil ma jedynie zaciekawić potencjalnego klienta czy pracownika i zachęcić do przejścia na Twoją stronę www, gdzie będzie się znajdowała już szczegółowa oferta.
Oprawa graficzna też jest ważna
Jako zdjęcie profilowe ustaw logo swojej firmy, a jako zdjęcie w tle grafikę, która najlepiej oddaje charakter Twojej firmy i jej działalności. Jeżeli potrzebujesz inspiracji, podpatrz u najlepszych: Google chwali się swoją siedzibą, Apple prezentuje swoich pracowników, a Microsoft – swoje motto.
Inne media społecznościowe
Jeżeli działasz w innych serwisach i prowadzisz konta, którymi chciałbyś się pochwalić – umieść odnośniki do nich na swoim profilu. LinkedIn ma zainteresować Twoją firmą osoby z zewnątrz i zachęcić do śledzenia Twojej działalności także poza serwisem.
Pozycja eksperta dzięki artykułom branżowym
Od jakiegoś czasu w obrębie LinkedIn funkcjonuje platforma LinkedIn Pulse, gdzie skupiają się specjaliści z różnych dziedzin, dzielący się wiedzą z pozostałymi użytkownikami społeczności. Nie możesz tam publikować jako firma, ale treści mogą dodawać Twoi pracownicy. Warto wykorzystać tę możliwość, bo to świetna szansa, aby budować pozycję specjalisty w danej dziedzinie.
Posty, które pokażą Twój profesjonalizm
Wspomnieliśmy już, że komunikacja na LinkedIn różni się od tej, do której przyzwyczaił nas Facebook i Twitter. Piszesz do specjalistów, dlatego publikowane posty muszą być profesjonalne, ale równocześnie ciekawe. Tablica na LinkedIn to doskonałe miejsce, aby wspominać o ciekawostkach z branży, swoich partnerach biznesowych, wydarzeniach w firmie czy nowych ofertach pracy i w ten sposób kreować swój wizerunek eksperta.
Co w branżowej trawie piszczy, czyli monitorowanie konkurencji i aktywność w grupach
Dobrze wiedzieć, co w trawie piszczy, dlatego śledź poczynania firm, z którymi potencjalnie rywalizujesz o klientów. Być może wypatrzysz coś, co Cię zainspiruje. Obserwuj też liderów Twojej branży – zarówno na profilach, jak i w grupach tematycznych.
KRÓTKIE PODSUMOWANIE
Aby osiągnąć zamierzone cele w LinkedIn, musisz wprowadzić w życie przemyślaną strategię. Nie jest to wbrew pozorom trudne, jednak może zająć nieco czasu. Nie będzie to jednak czas stracony – przygotowanie wartościowego contentu i mądre, zaplanowane działania muszą przynieść oczekiwany sukces.
1. Zadbaj o pierwsze wrażenie.
2. Ustaw odpowiednie zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
3. Pokaż swoje konta w innych serwisach.
4. Pisz i publikuj artykuły branżowe.
5. Publikuj profesjonalne posty.
6. Obserwuj konkurencję i bądź aktywny w grupach.