Wizytówka Google Moja Firma – popraw swoją widoczność
Amerykańskiego giganta usług informatycznych zna każdy. Google Moja Firma to jedna z usług, dzięki którym tak jest. Google wraz ze swoją popularną wyszukiwarką od ponad 30 lat buduje swoją pozycję. Co to oznacza dla Twojej firmy? Najwyższy czas się dowiedzieć.
Wizytówka Google Moja Firma w liczbach
Google to najczęściej odwiedzana strona internetowa, o czym świadczą odnotowane w 2020 roku 92 miliardy wejść na stronę. W tym samym roku w grudniu Google osiągnął prawie 92% udziału w rynku. Wśród wyszukiwarek gigant z Mountain View jest niekwestionowanym liderem – od drugiej w kolejności Bing dzieli go przepaść. Wynik Bing to ponad 2,5% udziału a trzecia w kolejności Yahoo skupia niecałe 1,5% rynku. W Polsce najpopularniejsza wyszukiwarka jest w zasięgu prawie 97% użytkowników (badania: Gemius, 2016).
Po co mi to?
Oto powody dla których warto wybrać narzędzie promocji produktów i usług, jakim jest Google Moja Firma:
Zasięg lokalny – Klient Cię znajdzie
Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które odpowiednio skonfigurowane, wyświetla się dokładnie wtedy, kiedy klient szuka w sieci Twoich produktów lub usług albo porusza się w obrębie Twojej branży. Prawie 30 milionów Polaków szuka codziennie w Google takich informacji. Najprościej ujmując sprawę: z dużym prawdopodobieństwem – klient sam Cię znajdzie.
Pozycjonowanie – Klient zareaguje
Czy wiesz, że ponad 80% osób, które poszukują firm lokalnych, robi to właśnie przez usługi Google? A dokładnie taki sam odsetek użytkowników woli ruch organiczny, czyli naturalne linki, które nie są sponsorowane. To oznacza że z dużą dozą pewności, Twój klient zareaguje kliknięciem na widok Twojej wizytówki. Dzięki jej funkcjonalnościom może nie tylko wyświetlić Twoją stronę lecz także odnaleźć Cię na mapie czy przeczytać podstawowe informacje o firmie. Ponadto wizytówka często otwiera się ponad innymi wynikami wyszukiwania, pokazując także opinie o firmie.
Wizerunek w sieci – Klient Ci zaufa
Wizytówka w Google Moja Firma buduje także pozytywny wizerunek w sieci. Według Google, firmy, posiadające wiarygodną wizytówkę, są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania! Pozytywny wizerunek wiąże się z lepszym odbiorem firmy a im lepiej ludzie będą o niej myśleć, tym chętniej zdecydują się na zakup. Uzyskiwanie pozytywnych ocen jest bardzo ważne. Według serwisu Podium, aż 93% klientów podejmuje decyzję o zakupie, na podstawie opinii znalezionych w Google. Koniecznie weź to pod uwagę. Pamiętaj, że za pozytywne opinie należy podziękować. W ten sposób masz szansę na zbudowanie relacji ze swoimi klientami i każdego z nich możesz potraktować indywidualnie a to na pewno zaprocentuje.
Statystyki – Ty to zobaczysz
Dzięki statystykom w Google Moja Firma dowiesz się:
- Jak klienci znajdują twoją wizytówkę? Tutaj dowiesz się, ilu klientów znalazło twoją firmę i jak to zrobili.
- Wyszukiwane hasła – w tym miejscu dowiesz się, jakie hasła wpisali użytkownicy, by znaleźć twoją firmę w Google. Znajomość wykorzystywanych haseł pomoże Ci tworzyć lepsze wpisy i przygotowywać reklamy, które zwiększą zaangażowanie twoich klientów.
- Jak klienci znajdują twoją firmę w Google? Tutaj zobaczysz, ilu użytkowników znalazło twoją wizytówkę w wyszukiwarce, a ilu – w Mapach Google.
- Działania Klientów – w tym miejscu zobaczysz, co robili użytkownicy po znalezieniu twojej wizytówki w Google. Na wykresie możesz zobaczyć liczbę osób, które wykonały poszczególne działania, takie jak zapytanie o trasę dojazdu czy połączenie telefoniczne.
- Zapytania o trasę – tutaj zobaczysz, skąd i kiedy użytkownicy wysyłali prośby o wskazówki dojazdu do twojej firmy.
- Połączenia telefoniczne – tutaj sprawdzisz, kiedy i ile razy klienci dzwonili do twojej firmy za pośrednictwem wizytówki.
- Zdjęcia – w tej sekcji możesz zobaczyć liczbę zdjęć, powiązanych z twoją wizytówką i jak często są one wyświetlane w porównaniu ze zdjęciami innych firm.
- Z czego znana jest twoja firma? Funkcja ta umożliwia przyjrzenie się opiniom klientów na temat twojej firmy.