Dobra strona internetowa – jak nią zarządzać?

Dobra strona internetowa – jak nią zarządzać?

Oszacowano, że obecnie w sieci jest blisko 2 miliardy aktywnych stron internetowych. Biorąc pod uwagę, że korzysta z nich około 5 miliardów użytkowników na całym świecie, surfując po Internecie średnio prawie 7 godzin dziennie, trudno nie zauważyć rosnącej popularności stron WWW. Czy wystarczy raz zaprojektować stronę, by w pełni korzystać z jej zalet? Otóż nie – trzeba nią cały czas zarządzać. Sprawdź, czym jest dobra strona internetowa i jak nią zarządzać.

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

  • Przyjazna użytkownikowi, intuicyjna – powinna być zoptymalizowana pod UX (ang. User experience – doświadczenie użytkownika) czyli odznaczać się łatwą nawigacją, szybkim ładowaniem treści czy płynnym ich wyświetlaniem.
  • Responsywna musi być zoptymalizowana pod każde urządzenie, na którym będzie wyświetlana, niezależnie czy jest to laptop, tablet czy smartfon.
  • Nowoczesna, „na czasie” – istotne jest, by była aktualizowana w oparciu o bieżące trendy technologiczne.
  • Pozycjonowana – warto, by była zoptymalizowana pod kątem SEO, czyli poprawnego wyświetlania się w wynikach wyszukiwania, najlepiej na widocznych pozycjach.

Jakie zalety ma dobra strona internetowa?

  • Informuje. Jest nie tylko Twoją wizytówką ale i ulotką – pozwala Cię rozpoznać i odpowiednio przedstawia Twoje produkty lub usługi.
  • Promuje. Wzmacnia Twój wizerunek w sieci – buduje Twoją wiarygodność i wzbudza zaufanie.
  • Komunikuje. Pozwala nie tylko na kontakt z obecnym klientem ale i zaangażowanie nowych osób.
  • Umożliwia. Jest podstawą wielu działań, nie tylko reklamowych. W przypadku prowadzenia sklepu online czy hotelu jest to np. możliwość przyjmowania zamówień lub rezerwacji.
  • Oszczędza. To niemalże kolejny pracownik Twojej firmy. Optymalizując Twoje działania oszczędza Twój czas i pieniądze.

Jak zarządzać stroną internetową?

Co warto robić zarządzając stroną?

  • Sprawdzać płynność działania.
  • Aktualizować treść.
  • Dopasowywać do bieżących trendów.
  • Analizować ruch na stronie.
  • Optymalizować pod SEO.

Wszystko w Twoich rękach

Są dwa rozwiązania, z których możesz skorzystać. Pierwsze to próbować samemu zarządzać stroną. To wyjście ma jednak wady – o ile nie jesteś programistą, nie będziesz w pełni znać się na tym. Możesz co prawda korzystać z odpowiedniego CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią). Jednak w razie poważnego problemu z działaniem strony, prawdopodobnie Twój CMS sobie z tym nie poradzi. W razie konieczności wprowadzenia większych zmian, CMS także może nie wystarczać.

Zaufaj ekspertom

Drugie, naszym zdaniem lepsze, rozwiązanie to zaufać umiejętnościom specjalistów z Agencji Interaktywnej Testin. Zbudujemy Twoją stronę internetową od podstaw, odpowiednio kreując Twój wizerunek w sieci. Zoptymalizujemy ją pod urządzenia mobilne. Spersonalizujemy ją, w zgodzie z Twoją wizją i oczekiwanymi efektami, a następnie będziemy ją aktualizować. Możemy także zająć się Twoim blogiem lub prowadzeniem profili w social mediach. Jeśli uważasz, że to atrakcyjne, zgłoś się do nas już dziś.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest WordPress? Kompleksowe wprowadzenie dla początkujących.

    Czy wiedziałeś, że prawie co druga strona internetowa oparta jest na CMS WordPress? System ten zdominował współczesny Internet. Korzystają z niego giganci tacy jak Microsoft, BBC, Disney czy Fundacja Obamy. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, to WordPress jest doskonałym miejscem, aby rozpocząć tę przygodę. Bez względu na to czy Twoim celem stała się promocja działalności, tworzenie bloga, a może chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ten […]

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]