Dobra strona internetowa – jak nią zarządzać?
Oszacowano, że obecnie w sieci jest blisko 2 miliardy aktywnych stron internetowych. Biorąc pod uwagę, że korzysta z nich około 5 miliardów użytkowników na całym świecie, surfując po Internecie średnio prawie 7 godzin dziennie, trudno nie zauważyć rosnącej popularności stron WWW. Czy wystarczy raz zaprojektować stronę, by w pełni korzystać z jej zalet? Otóż nie – trzeba nią cały czas zarządzać. Sprawdź, czym jest dobra strona internetowa i jak nią zarządzać.
Jaka powinna być dobra strona internetowa?
- Przyjazna użytkownikowi, intuicyjna – powinna być zoptymalizowana pod UX (ang. User experience – doświadczenie użytkownika) czyli odznaczać się łatwą nawigacją, szybkim ładowaniem treści czy płynnym ich wyświetlaniem.
- Responsywna – musi być zoptymalizowana pod każde urządzenie, na którym będzie wyświetlana, niezależnie czy jest to laptop, tablet czy smartfon.
- Nowoczesna, „na czasie” – istotne jest, by była aktualizowana w oparciu o bieżące trendy technologiczne.
- Pozycjonowana – warto, by była zoptymalizowana pod kątem SEO, czyli poprawnego wyświetlania się w wynikach wyszukiwania, najlepiej na widocznych pozycjach.
Jakie zalety ma dobra strona internetowa?
- Informuje. Jest nie tylko Twoją wizytówką ale i ulotką – pozwala Cię rozpoznać i odpowiednio przedstawia Twoje produkty lub usługi.
- Promuje. Wzmacnia Twój wizerunek w sieci – buduje Twoją wiarygodność i wzbudza zaufanie.
- Komunikuje. Pozwala nie tylko na kontakt z obecnym klientem ale i zaangażowanie nowych osób.
- Umożliwia. Jest podstawą wielu działań, nie tylko reklamowych. W przypadku prowadzenia sklepu online czy hotelu jest to np. możliwość przyjmowania zamówień lub rezerwacji.
- Oszczędza. To niemalże kolejny pracownik Twojej firmy. Optymalizując Twoje działania oszczędza Twój czas i pieniądze.
Jak zarządzać stroną internetową?
Co warto robić zarządzając stroną?
- Sprawdzać płynność działania.
- Aktualizować treść.
- Dopasowywać do bieżących trendów.
- Analizować ruch na stronie.
- Optymalizować pod SEO.
Wszystko w Twoich rękach
Są dwa rozwiązania, z których możesz skorzystać. Pierwsze to próbować samemu zarządzać stroną. To wyjście ma jednak wady – o ile nie jesteś programistą, nie będziesz w pełni znać się na tym. Możesz co prawda korzystać z odpowiedniego CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią). Jednak w razie poważnego problemu z działaniem strony, prawdopodobnie Twój CMS sobie z tym nie poradzi. W razie konieczności wprowadzenia większych zmian, CMS także może nie wystarczać.
Zaufaj ekspertom
Drugie, naszym zdaniem lepsze, rozwiązanie to zaufać umiejętnościom specjalistów z Agencji Interaktywnej Testin. Zbudujemy Twoją stronę internetową od podstaw, odpowiednio kreując Twój wizerunek w sieci. Zoptymalizujemy ją pod urządzenia mobilne. Spersonalizujemy ją, w zgodzie z Twoją wizją i oczekiwanymi efektami, a następnie będziemy ją aktualizować. Możemy także zająć się Twoim blogiem lub prowadzeniem profili w social mediach. Jeśli uważasz, że to atrakcyjne, zgłoś się do nas już dziś.