Czy Twoja strona WWW jest responsywna? Wykonaj test!

Czy Twoja strona WWW jest responsywna? Wykonaj test!

W dobie przenoszenia sklepów do Internetu i wysypu stron internetowych, przy jednoczesnym królowaniu smartfonów, nikt nie chce pozostać w tyle. Musisz więc zadać sobie pytanie, czy Twoja strona WWW jest responsywna? Co to w ogóle oznacza, jak to sprawdzić i jak sobie z tym poradzić? Właśnie tego dowiesz się w poniższym artykule.

Strona responsywna – co to znaczy?

Responsywna strona WWW to taka, która automatycznie dostosowuje swój wygląd do okna przeglądarki, na urządzeniu z którego w danej chwili korzystasz, niezależnie od tego czy jest to laptop, tablet czy smartfon. Dzięki temu strona responsywna wygląda dobrze na każdym z tych urządzeń, co wiąże się z wieloma zaletami. Technika projektowania takich stron to RWD (ang. Responsive Web Design). Obecnie praktycznie każda strona WWW jest wykonywana w tej technice. Warto wiedzieć, jakie korzyści płyną z tego rozwiązania.

Zalety responsywnej strony WWW

Zobacz, co Ci zapewnia strona internetowa, wykonana w technice RWD? Jest ona z pewnością:

  • Bardziej czytelna – wygląda tak samo dobrze na każdym urządzeniu, ponieważ jej elementy są wyskalowane, nie musimy przybliżać niektórych szczegółów czy nazbyt ją scrollować. Taka strona ma znaczne szanse na ponowne odwiedziny.
  • Przyjazna użytkownikowi – strona responsywna zapewnia lepsze UX (ang. User experience –  doświadczenie użytkownika) dzięki szybkości i płynności działania. Zmniejsza to tzw. „współczynnik odrzuceń”, czyli opuszczanie Twojej witryny przez użytkowników.
  • Lepsza pod SEO – algorytmy Google lepiej widzą responsywną stronę WWW, dzięki czemu takie strony wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei sprawi, że ruch będzie większy ponieważ więcej osób znajdzie stronę i kliknie w link.

Wiesz już, czym jest strona responsywna. Znasz już zalety i korzyści płynące z posiadania takiej strony WWW, ale nie wiesz, czy Twoja strona jest wykonana w technice RWD? Głowa do góry! Da się to sprawdzić! Z nami dowiesz się, jak to zrobić.

Jak sprawdzić, czy moja strona WWW jest responsywna?

W tym miejscu warto zauważyć, że według badań przeprowadzonych przez portal SWEOR – w 2019 roku aż 63% użytkowników korzystało z Internetu na smartfonie. Około 50 milisekund (0,05 sekundy) zajmuje użytkownikowi ocena, czy podoba mu się Twoja strona WWW. W dodatku 80% użytkowników porzuca witrynę gdy sklep internetowy niepoprawnie wyświetla się na urządzeniu mobilnym. Widać więc gołym okiem, do czego prowadzi brak strony internetowej responsywnej. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja strona WWW jest responsywna, możesz wykonać odpowiednie testy. Jednym z nich jest test na narzędziu Google Search Console. W przypadku negatywnego wyniku, nie załatwi to jednak sprawy.

Zgłoś się do Agencji Interaktywnej Testin

Możesz jednak także zgłosić się do naszej Agencji Interaktywnej Testin, gdzie mamy możliwość sprawdzenia, czy rzeczywiście Twoja strona wykonana jest w technice RWD. Mało tego, jeśli okaże się, że Twoja strona WWW nie jest responsywna lub ma problemy z płynnością, możemy ją zoptymalizować pod urządzenia mobilne. Unikniesz dzięki temu wrażenia użytkowników strony, że nie jest ona „na czasie” a Twoja strona zyska lepsze pozycjonowanie i odnotuje większy ruch. Same plusy. Nie ma więc na co czekać. Zgłoś się do nas, a zyskasz pewność że Twoja strona jest responsywna. Pozostanie Ci tylko obserwować większy ruch, nie tylko na swojej stronie internetowej, ale też w swoim portfelu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.