Dlaczego certyfikat SSL jest podstawą sprawnie działającej strony?

Dlaczego certyfikat SSL jest podstawą sprawnie działającej strony?

Certyfikat SSL staje (lub nawet stał) się obecnie standardem w przestrzeni Internetowej. Jest protokołem, którego używa się do bezpiecznych połączeń szyfrowanych na stronie internetowej, poczty elektronicznej czy serwera FTP.  Dzięki jego skuteczności oraz uniwersalności błyskawicznie zdobył rzesze zwolenników i stał się wręcz nieodzowny. Zwłaszcza w zabezpieczeniach  e- transakcji bankowych oraz systemach płatniczych on-line.

Czym jest szyfrowanie SSL na stronie internetowej?

Nazwa SSL to skrót od angielskiego Secure Socket Layer (warstwa ochronna, zabezpieczająca). Protokół ten umożliwia szyfrowanie strumienia informacji, co daje gwarancję bezpieczeństwa i poufności przesyłu danych. Dodatkowym jego atutem jest stosunkowo łatwa implementacja, co jeszcze zwiększa  jego renomę. Trudno dziś sobie wyobrazić dokonywanie zakupów w sklepach internetowych, przelewanie pieniędzy z konta czy rozliczanie się z urzędem skarbowym bez protokołu SSL na stronie internetowej. Każde z tych działań byłoby jak potencjalne zaproszenie do kradzieży danych, a także ataku hakerów i oszustów.

Na jakich stronach www protokół SSL jest szczególnie wymagany?

Choć strona internetowa  nie ma obowiązku zawierać tego protokołu, to po wdrożeniu RODO jest to wysoce zalecane. Zwłaszcza dla witryn, które przetwarzają dane różnego rodzaju, a w szczególności dla:

  • Serwisów aukcyjnych i sklepów internetowych 
  • Stron www urzędów
  • Witryn bankowych i innych instytucji finansowych
  • Poczty elektronicznej
  • Portali korporacji, szkół i uczelni

Zgodnie z rozporządzeniem RODO dane osobowe, a także inne dane osobiste muszą być zabezpieczone szyfrowaniem zapewniającym poufność. Zaniedbanie tej materii grozi wysokimi karami, dlatego wdrożenie protokołu w tych obszarach jest niezbędne.

Jak działa szyfrowanie SSL?

Kiedy przeglądarka nawiązuje połączenie  ze stroną www, która jest zabezpieczona protokołem SSL, następuje uzgodnienie algorytmów oraz kluczy szyfrujących. Są one następnie stale stosowane przy przekazywaniu danych pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem www. Trzeba mieć na uwadze, że dla każdej domeny należy posiadać osobny certyfikat SSL Należy pamiętać, że szyfrowana jest transmisja danych tylko dla domeny, dla której certyfikat SSL został wystawiony (np. “https://www.twojadomena.pl”). Dla każdej Twojej domeny potrzebujesz osobnego certyfikatu. Dla subdomen potrzebujesz certyfikat typu Wildcard. Jeśli strona internetowa  nie używa z protokołu SSL, wszelkie informacje przesyłane za pomocą sieci do serwera, są otwartym tekstem. Stają się one zatem „łatwym łupem” dla hakerów, zwłaszcza w sieci lokalnej.

Skąd wiadomo, że dana strona internetowa jest bezpieczna?

Aby nabyć certyfikat SSL, należy spełnić następujące warunki:

  • Witryna www powinna znajdować się pod określoną domeną
  • Domena ta musi być zarejestrowana na dane firmowe w ogólnodostępnej bazie WHOIS
  • Trzeba utworzyć konto o adresie admin@szyfrowana_domena.pl, na które zostanie wysłana prośba o potwierdzenie zamówienia

Potwierdzeniem wdrożenia certyfikatu na stronę jest pojawienie się w jej adresie przedrostka https://, np.: https://testin.pl/ . Pojawi się również ikona kłódki.

Dlaczego warto wdrożyć protokół SSL?

Największym atutem szyfrowania jest bezsprzecznie bezpieczeństwo danych użytkowników. Ponadto zwiększa  to ich zaufanie do marki, a także buduje profesjonalny wizerunek firmy i zwiększa chęć interakcji z witryną www. Dlatego, jeśli jeszcze nie korzystasz z certyfikatu, zgłoś się do naszej firmy! Nie tylko wdrożymy certyfikat SSL, ale także przeprowadzimy audyt strony i podpowiemy, jak polepszyć jej zasięgi. Zapraszamy do współpracy!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.