Certyfikat SSL a pozycjonowanie stron

Certyfikat SSL a pozycjonowanie stron

Certyfikat SSL zabezpiecza łączność z Internetem. Przez certyfikat SLL dokonuje się przepływ informacji między serwerem a przeglądarką. Szyfrowanie zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ przesyłane dane są chronione. Jeszcze kilka lat temu, niewiele stron internetowych korzystało z certyfikatu SSL. Z biegiem lat wszystko uległo zmianie i dziś certyfikat SSL ma wpływ na pozycjonowanie treści w Internecie pod kątem SEO. Informacje o stronie są widoczne na pasku adresu w przeglądarce. Dodatkowo wyświetla się zamknięta kłódka. To mówi nam o tym, że strona www korzysta z certyfikatu SSL. Czy wpływa na pozycjonowane treści? Jak działa? Na te i inne pytanie odpowiemy w tym artykule.

Który protokół wybrać – HTTP czy HTTPS?

Protokół HTTP i HTTPS służą do wymiany danych między serwerem a przeglądarką. Jednak połączenie w protokole HTTPS jest szyfrowane. Co to oznacza? Certyfikat SSL chroni dane, które są przesyłane. Zalecany jest dla stron, które opierają w głównej mierze swoją pracę na bazie danych. Dzięki niemu można robić bezpieczne zakupy online czy przesyłać swoje aplikacje przez formularze do rekruterów. Strony zawierające certyfikaty SSL nie muszą martwić się cyberatakami ze strony hackerów. Zobaczą jedynie ciąg znaków, który został zakodowany.

Jakie korzyści przynosi certyfikat SSL?

Wybierając certyfikat SSL, dostajemy poświadczenie o tym, że nasza strona www jest rzetelna i kompetentna, a wszelkie dane o właścicielach i adresach są prawdziwe. Certyfikat SSL daje poczucie bezpieczeństwa danych wrażliwych. Dzięki niemu twoja firma staje się wiarygodna w oczach klientów i kontrahentów. Możesz liczyć na powracających i zadowolonych klientów. Certyfikat jest zgodny z prawem RODO z 2018 roku oraz z wymogami od Google. Brak certyfikatu skutkuje oznaczeniem strony jako niebezpieczna.

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie stron?

Zastosowany certyfikat SSL na naszej stronie nie wpływa na pozycjonowanie pod względem SEO. Nie oznacza to jednak, że nic nie łączy SSL z pozycjonowaniem. Google od kilku lat narzuca obowiązek instalowania certyfikatu SSL. Większość użytkowników korzysta z przeglądarki Google Chrome, a za brak odpowiedniego protokołu, pojawia się informacja na czerwono, informująca, że strona może być potencjalnie niebezpieczna i wchodzi się na nią na własną odpowiedzialność. To powoduje zniechęcenie wśród klientów i budzi pewne obawy. Po zobaczeniu takiego komunikatu, szybko zamykają otworzoną stronę. Posiadanie certyfikatu staje się dziś koniecznością. Nie wpływa na lepsze wyniki w wyszukiwarce Google, ale daje poczucie bezpieczeństwa, a tym samym zwiększa sprzedaż, a o to nam właśnie chodzi.

Jak nie stracić ruchu na stronie?

Certyfikat SSL należy poprawnie wdrożyć. W przeciwnym razie skutek może być odwrotny od zamierzonego. Przede wszystkim trzeba zduplikować treść strony. Po instalacji SSL każda podstrona będzie wyposażona w dwie wersje: HTTP i HTTPS.  Dla sztucznej inteligencji są to dwie zupełnie inne strony. Może zdarzyć się taka sytuacja, że Google będzie kierować uwagę na stronę z protokołem HTTP mimo wykupionego certyfikatu SSL. Aby nie doszło do takiej sytuacji, należy zrobić przekierowania na strony z HTTPS w ustawieniach hostingu lub przy pomocy specjalnych wtyczek. Ponadto trzeba poprawić każde linkowanie przed zainstalowaniem protokołu HTTPS. Każdy link umieszczony na stronie musi zawierać certyfikat bezpieczeństwa.

Nie zastanawiaj się, czy Twoja strona www powinna mieć protokół HTTPS – umieść go już dzisiaj, a zyskasz na wiarygodności wśród klientów. Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE