Biznes sieciowy. Strony internetowe, branding i lepsza obsługa klienta

Biznes sieciowy. Strony internetowe, branding i lepsza obsługa klienta

Strony internetowe jako doskonałe narzędzie promocji marki

Na ten moment uznaje się, że strony internetowe są jednym z głównych narzędzi promocji marki. Wydatnie wpływają na budowanie pozytywnych relacji z klientem, również w perspektywie długoterminowej. Jednak aby ten zespół czynników mógł zaistnieć należy sprawić, żeby zarządzane przez nas strony internetowe miały to „coś”, co pozwoli przyciągnąć odbiorców. Pytanie zatem, jak można tę materię zdefiniować.

Strony internetowe i ich rola w kształtowaniu świadomości

Tradycyjny marketing opiera się na wymianie dóbr i usług w zamian za odpowiednie wartości finansowe, lub ekwiwalent. Rola konsumenta w nim jest jednak bierna, bardziej ograniczona, stwierdzić można również że niekompletna. Na szczęście czasy nam współczesne umożliwiają marketing internetowy, czyli tzw. e-marketing. Dla prowadzenia działalności w e-biznesie strony internetowe nie są niezbędne, ale uczciwie należy dodać, że są pomocne. Wpływają korzystnie na recepcję marki w Internecie i uwiarygodniają nasze wcześniejsze dokonania, którymi chcielibyśmy się pochwalić. Jest to o tyle istotne, że klienci zdecydowanie częściej ufają sprawdzonym przez siebie markom. Wpływ ma na to wiele czynników, o których napiszemy szerzej w innych artykułach.

Cele, w których osiągnięciu pomogą nam odpowiednio zarządzane strony internetowe

Zanim przystąpimy do kreowania naszej wyśnionej witryny, warto zastanowić się do kogo – z czysto biznesowego punktu widzenia – chcemy trafić. Odpowiednio spersonalizowane pod odbiorcę strony internetowe przynoszą bowiem wymierny efekt. Dobra, efektowna witryna powinna być przede wszystkim efektywna i tym samym realizować swoje zadania. Zależy więc do niej pośrednie generowanie zysków.

Efekty wynikające z posiadania ciekawej witryny

W tym zakresie przykłady można mnożyć i nigdy właściwie ich nie wyczerpiemy. Zbierzmy jednak najistotniejsze rzeczy:

  • wzmacniamy kwestie brandingowe, czyli wzmacniamy wizerunek przedsiębiorstwa
  • dostarczamy klientom specjalistycznej wiedzy
  • tworząc tematy eksperckie możemy dodatkowo dobrze pozycjonować witrynę
  • mamy możliwość sprzedaży online, która jest obecnie najbardziej efektywna polepszamy obsługę klienta

Elementy te pozwolą nam jeszcze lepiej dostosować się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.