Strony internetowe – najczęściej popełniane błędy

Często zdarza się tak, że podczas tworzenia strony internetowej, zapominamy o jej użyteczności. Jeśli chcemy, by nasza witryna była sprzedażowa, należy pamiętać o jej prostocie i przejrzystości.
Do najczęstszych błędów, pojawiających się na stronie internetowej, zaliczamy:
Brak cen w ofertach gotowych produktów
Jeśli firma w swojej ofercie nie zaznacza indywidualnej wyceny produktów i spersonalizowanych usług, potencjalni klienci są zdezorientowani. Z punktu widzenia użytkownika strony internetowe wszystkie informacje powinny być dostępne od razu. Jeśli cennik widoczny jest dopiero po zalogowaniu klienci mogą wybrać usługi konkurencji – gdzie cena jest widoczna od samego początku.
Brak możliwości poprawnego wyszukiwania i sortowania produktów – ograniczona lista
Problem dotyczy przede wszystkim sklepów internetowych. Jeśli użytkownik jest zmuszony do przedzierania się przez kolejne, mało czytelne strony internetowe, może szybko się zniechęcić i zrezygnować z zakupu. Sklep internetowy powinien być funkcjonalny i umożliwiać różne sposoby sortowania. Wszystko po to, by ułatwić potencjalnemu klientowi dotarcie do idealnego produktu, który spełnia jego potrzeby. Sortowanie obecne na stronie internetowej skraca drogę do zakupu – takie rozwiązanie znacznie podnosi sprzedaż.
Słaba optymalizacja stron internetowych
Długie wczytywanie się strony WWW i długie animacje szybko zniechęcają. Przeładowanie krzykliwą grafiką spowalnia stronę i zakłóca odbiór prezentowanych treści. Przeciętny użytkownik potrzebuje zaledwie 10 sekund, by zdecydować, czy zostanie na stronie internetowej na dłużej. Jeśli witryna ładuje się zbyt długo, tracimy zainteresowanie potencjalnych klientów. Należy pamiętać, żeby od razu dostosowywać witrynę do potrzeb odbiorców. Jeśli już raz kogoś zniechęcimy, może nie zdecydować się na ponowne odwiedzenie naszej strony internetowej.
Strona intro, strona w budowie, nieczytelne linki
W 99% przypadków taka strona nic nie wnosi i nie jest potrzebna. Takie wprowadzenie nie prezentuje żadnej treści, a powoduje jedynie zniechęcenie u użytkowników. Animacja, która długo się wczytuje, nie niosąc ze sobą konkretnego przekazu, staje się pustą i mylną informacją, działającą na niekorzyść firmy. Podobny skutek niosą z sobą martwe linki wewnątrz strony WWW. Również wszelkie przekierowania powinny być nazwane w taki sposób, by użytkownik strony internetowej nie miał żadnych wątpliwości, gdzie go prowadzą.
Niewyróżnione teksty
Bloki tekstów, które są pisane ciągiem, bez wyróżnień i konkretnych słów kluczy, są mało czytelne. Użytkownicy Internetu chcą błyskawicznie znaleźć potrzebne informacje na stronie WWW. Długie teksty są mało atrakcyjne. Zdania powinny być krótkie i zrozumiałe. Najważniejsze treści na stronie internetowej, które są wyróżnione, zapadają w pamięć i budzą zainteresowanie.