Strony internetowe – najczęściej popełniane błędy

Strony internetowe – najczęściej popełniane błędy
Często zdarza się tak, że podczas tworzenia strony internetowej, zapominamy o jej użyteczności. Jeśli chcemy, by nasza witryna była sprzedażowa, należy pamiętać o jej prostocie i przejrzystości.

Do najczęstszych błędów, pojawiających się na stronie internetowej, zaliczamy:

  1. Brak cen w ofertach gotowych produktów

Jeśli firma w swojej ofercie nie zaznacza indywidualnej wyceny produktów i spersonalizowanych usług, potencjalni klienci są zdezorientowani. Z punktu widzenia użytkownika strony internetowe wszystkie informacje powinny być dostępne od razu. Jeśli cennik widoczny jest dopiero po zalogowaniu klienci mogą wybrać usługi konkurencji – gdzie cena jest widoczna od samego początku.

  1. Brak możliwości poprawnego wyszukiwania i sortowania produktów – ograniczona lista

Problem dotyczy przede wszystkim sklepów internetowych. Jeśli użytkownik jest zmuszony do przedzierania się przez kolejne, mało czytelne strony internetowe, może szybko się zniechęcić i zrezygnować z zakupu. Sklep internetowy powinien być funkcjonalny i umożliwiać różne sposoby sortowania. Wszystko po to, by ułatwić potencjalnemu klientowi dotarcie do idealnego produktu, który spełnia jego potrzeby. Sortowanie obecne na stronie internetowej skraca drogę do zakupu  – takie rozwiązanie znacznie podnosi sprzedaż.

  1. Słaba optymalizacja stron internetowych

Długie wczytywanie się strony WWW i długie animacje szybko zniechęcają. Przeładowanie krzykliwą grafiką spowalnia stronę i zakłóca odbiór prezentowanych treści. Przeciętny użytkownik potrzebuje zaledwie 10 sekund, by zdecydować, czy zostanie na stronie internetowej na dłużej. Jeśli witryna ładuje się zbyt długo, tracimy zainteresowanie potencjalnych klientów. Należy pamiętać, żeby od razu dostosowywać witrynę do potrzeb odbiorców.  Jeśli już raz kogoś zniechęcimy, może nie zdecydować się na ponowne odwiedzenie naszej strony internetowej.

  1. Strona intro, strona w budowie, nieczytelne linki

W 99% przypadków taka strona nic nie wnosi i nie jest potrzebna.  Takie wprowadzenie nie prezentuje żadnej treści, a powoduje jedynie zniechęcenie u użytkowników. Animacja, która długo się wczytuje, nie niosąc ze sobą konkretnego przekazu, staje się pustą i mylną informacją, działającą na niekorzyść firmy. Podobny skutek niosą z sobą martwe linki wewnątrz strony WWW. Również wszelkie przekierowania powinny być nazwane w taki sposób, by użytkownik strony internetowej nie miał żadnych wątpliwości, gdzie go prowadzą.

  1. Niewyróżnione teksty

Bloki tekstów, które są pisane ciągiem, bez wyróżnień i konkretnych słów kluczy, są mało czytelne. Użytkownicy Internetu chcą błyskawicznie znaleźć potrzebne informacje na stronie WWW. Długie teksty są mało atrakcyjne. Zdania powinny być krótkie i zrozumiałe. Najważniejsze treści na stronie internetowej, które są wyróżnione, zapadają w pamięć i budzą zainteresowanie.

Wniosek jest bardzo prosty – strony internetowe, które posiadają wiele błędów, są niefunkcjonalne. Przeładowanie witryn grafikami i animacjami zniechęca użytkowników. Profesjonalnie wykonana strona internetowa jest gwarancją sukcesu Twojej firmy. Zapoznaj się z naszą kompleksową ofertą stron internetowych.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]