Strony internetowe dla firm – co robić, by sprzedawać?
Niemal każdej firmie zdarzyć może się chwilowy zastój, marazm, który systematycznie wybija nas z rytmu i sprawia, iż nowi klienci przestają płynąć do nas strumieniem. Sytuacja ta, mimo, że wysoce niepożądana, często jest nie do uniknięcia – każda formuła prędzej czy później się zwykle wyczerpuje. Dlatego konieczność modernizacji metod marketingowych zdaje się niezbędna. Jedną z lepszych metod promocji marki są strony internetowe dla firm, które posiada już każde szanujące się przedsiębiorstwo – zarówno mniejsze, jak i większe firmy mają swoje miejsce w sieci, które – odpowiednio zagospodarowane – stanowić mogą o ich sile i potencjale. Oczywiście, trzeba jednak dbać o to, by nasza witryna była odpowiednio często modernizowana i uaktualniana – zamieszczane w module blogowym systematycznie treści dobrze wpłyną na pozycjonowanie. Co ważne, posiadając atrakcyjne wizualnie strony internetowe dla firm zachęcamy naszych potencjalnych klientów do interakcji znacznie lepiej, niż wtedy, gdy witryna byłaby… Przestarzała lub niedopracowana.
Strony internetowe dla firm – jak przystosować je do aktualnych standardów?
Równie istotny, co design, jest odpowiednia widoczność witryny w sieci – w innym wypadku nawet najciekawiej przystosowana strona nie będzie spełniała swoich funkcji marketingowych. Niezwykle istotne jest jej tekstualne zagospodarowanie, które sprawi, że widoczność strony w sieci będzie zdecydowanie lepsza. Dlatego tak istotne jest stworzenie modułu blogowego, który systematycznie będziemy aktualizowali treścią. Z jednej strony działanie to przyśpieszy budowę brandu – pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa – gdyż dostarczamy naszym odbiorcom specjalistycznej wiedzy, dzielimy się z nimi bogatym doświadczeniem, z drugiej zaś korzystnie wpłynie na miejsce witryny w rankingu Google. Przyjmuje się, że powinniśmy uzupełniać moduł blogowy przynajmniej 3-4 razy w miesiącu.
Równie istotna zdaje się kwestia przygotowania odpowiedniego kodu strony, jej optymalizacji oraz tego, by była responsywna. W przeciwnym wypadku jej widoczność na urządzeniach mobilnych spada zdecydowanie, to zaś okazać może się sporym problemem, gdyż spora część z nas korzysta głównie ze smartfonów i tabletów. Strony internetowe dla firm powinny automatycznie przystosowywać się więc do urządzenia.
Sklep internetowy rozwiązaniem?
E-handel jest coraz popularniejszy – w sieci kupić możemy już niemal wszystko. Co ciekawe, oprócz hegemonów (jak np. Allegro) funkcjonuje spora część sklepów mniejszych, które również maja spory rynek zbytu. E-handel usprawnia działania marketingowe, gdyż pozostawia klientowi wybór – może wygodnie prześledzić dostępne produkty siedząc w kapciach przed komputerem, a także zdecydować o porze zakupu – dzięki czemu czasem opcja ta bije tradycyjne zakupy na głowę.