Strona internetowa – narzędzie do budowania własnej marki

Strona internetowa – narzędzie do budowania własnej marki

Rozpoznawalna, profesjonalna marka to klucz do sukcesu na rynku. Jak sprawić, by Twoja firma zdobyła taką mocną pozycję? Najważniejsza jest spójność strategii. Ten kluczowy element musi być obecny także na Twojej stronie internetowej.

Dlaczego?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Cały design strony WWW musi płynnie łączyć się z logo firmy oraz kolorystyką zastosowaną w materiałach promocyjnych. Wszystko z powodu identyfikacji wzrokowej.  Budowanie spójnego wizerunku to proces bardzo złożony. Jeśli jest prowadzony konsekwentnie, firma staje się bardziej rozpoznawalna. Gdy użytkownik po raz kolejny trafia na materiały w podobnej kolorystyce, zaczyna łączyć je z konkretną marką. Tworząca się sieć skojarzeń buduje mocną, spójną całość. Taka taktyka się opłaca!

To, że każda firma, nawet ta o niewielkich rozmiarach, powinna posiadać własną stronę internetową, to oczywistość. Pod żadnym pozorem nie można jednak pozwolić, by raz stworzona strona WWW, pozostawała w niezmienionej formie przez zbyt długi czas.  Uaktualnianie treści to konieczność, gdyż prezentowana oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów.

Wyliczono, że użytkownik potrzebuje ok. 10 sekund, na podjęcie decyzji, czy dana strona internetowa spełnia jego oczekiwania i czy może znaleźć na niej interesujące treści. Przez tak krótki czas warstwa tekstowa nie przykuwa uwagi. Szczególną rolę odgrywa tu zastosowana kolorystyka oraz klarowny układ treści.

 Jeśli chcesz, by Twoja firma była odbierana jako profesjonalna, zadbaj, by taki sam przekaz wypływał z Twojej strony WWW. Jeśli uważasz, że synonim „nowoczesna” doskonale opisuje Twoją markę, skoncentruj się na tym, by witryna internetowa nadążała za nowymi trendami. Przeciętny użytkownik nie musi nieustannie monitorować tendencji, jakie pojawiają się w projektowaniu stron WWW, by być na bieżąco. Wystarczy, że Twoja konkurencja nie śpi i nieustannie modyfikuje swoją ofertę. W trakcie szukania danej informacji internauci docierają nawet do kilkunastu stron internetowych. Zadbaj, by Twoja zapadła w ich pamięci!

Wyszukiwarka strony internetowej

Young man touching web browser address bar with www sign

Procesy komunikacji w Internecie przebiegają bardzo sprawnie. Jeśli chcesz, by Twoja działalność była odbierana, jako bardzo przyjazna dla użytkowników, postaw na ułatwienie tego kontaktu. Wchodź w interakcje, odpowiadaj na pytania klientów. Jeśli w tej kwestii ograniczysz się jedynie do umieszczenia danych kontaktowych na stronie www, efekty nie będą zbyt spektakularne. Zmodernizuj witrynę w taki sposób, by był na niej obecny interaktywny formularz kontaktowy. Umożliwi to przesyłanie informacji już za pomocą jednego kliknięcia myszką. Postaw na obecność w Social Mediach i umieść do nich odnośniki w widocznym miejscu na stronie internetowej. Takie zabiegi zwiększają atrakcyjność Twojej marki!

Zadbaj o jakość grafik, które umieszczasz na stronie WWW. To bardzo istotne, gdyż zdjęcia zbyt niskiej jakości przedstawiają Twoją ofertę w niekorzystny sposób, a zbyt duże grafiki bardzo powoli się ładują. Stawiając na jakość, nie zapomnij o zachowaniu umiaru. Grafiki są bardzo interesujące dla użytkowników, ale dopiero ciekawy tekst w pełni podkreśla ich wartość. Pamiętaj, że nowoczesna strona internetowa to synonim umiaru. Nieproporcjonalny układ treści względem grafik i odwrotnie, nie przyciągnie potencjalnych klientów.

Spójność danej marki  buduje jej wiarygodność. Prowadzenie szeroko zakrojonej kampanii reklamowej w Internecie nie przyniesie pożądanych efektów, gdy strona firmy nie będzie atrakcyjna. To tak, jakbyśmy inwestowali czas i pieniądze, by pokazać ludziom, niegotową ofertę. Świadomy właściciel zdaje sobie sprawę, że to, co ludzie widzą w sieci, tworzy ich wyobrażenie o całej firmie. Na samym początku warto zastanowić się, w jaki sposób nasza marka powinna być odbierana. Dopiero po tych ustaleniach należy tworzyć kampanię promującą, zachowującą ustaloną jakość oraz komponującą się w spójną całość.

Autorskie filmy promocyjne oraz grafiki znacznie podnoszą atrakcyjność strony internetowej. Pozwalają się wyróżniać i zwiększają zaufanie do marki. Ciekawym sposobem jest zamieszczanie zdjęć członków zespołu, przez co użytkownicy mogą silniej identyfikować się z całą firmą. Internet daje w tym przypadku ogromne możliwości. Trzeba jedynie je świadomie wykorzystywać.

Jak widać strona internetowa to bardzo ważne narzędzie, służące do budowania wizerunku własnej marki. Redesign jest dość powszechnie stosowany przy jej odmładzaniu. Jest to szczególnie potrzebne, gdy nasza strona www ma już kilka lat i potrzebuje unowocześnienia. Nowoczesność, innowacyjność oraz dynamiczność – w taki sposób każda firma chce być postrzegana. Nie można tego osiągnąć, gdy witryna nie nadąża za konkurencją. Nawet ogromne firmy zmieniają swoje logo, by zwiększyć atrakcyjność. Dobre, profesjonalnie wykonanie logotypu to bardzo ważny element budowania wizerunku marki.

 Zadbaj, by wszystkie elementy wizualne Twojej strategii były spójne i dobre jakościowo. Traktuj stronę internetową jako podstawę do kreowania profesjonalnego wizerunku.

ZOBACZ TAKŻE