Social media – jak przyciągnąć użytkowników do konkretnych marek?
Social media – jak przyciągnąć użytkowników do konkretnych marek?
Social media z dnia na dzień zyskują na sile. Warto zastanowić się zatem, jakie kroki należy wykonać, by zapewnić konkretnej marce jak najlepszy jej odbiór przez użytkowników Internetu.
Media społecznościowe są aktualnie bardzo istotnym narzędziem promocji marki, dlatego też i mniejsze, i większe firmy chętnie korzystają z promocji w Internecie. Pamiętajmy – social media dają wiele możliwości obserwacji podejmowanych działań, szybkiej reakcji na zapytania i potrzeby użytkowników oraz dystrybucji treści zarówno tekstowych, jak i multimedialnych. Treści takie dbają o ważny aspekt promocji marki, jakim jest angażowanie korzystających z social mediów.
Social media – liczy się strategia
By zostać zauważonym w Internecie, a głównie w mediach społecznościowych, należy obrać odpowiednią strategię, która pozwoli nam wyróżnić się na tle innych firm, na tle konkurencji. Jednak nie jest to zadanie łatwe.
Sprout Social przeprowadziło badanie na temat tego, co sprawia, że użytkownicy Internetu uznają jedne marki za warte uwagi w social mediach, a inne zaś za zupełnie nieatrakcyjne. Bazowano na 289 tysiącach publikacji na Facebooku, Instagramie i Twitterze oraz ponad tysiącu wywiadów. Co wynika z tych badań?
Social media – ważna jest osobowość marki
Według tych badań, okazuje się, że użytkownicy Internetu przywiązują dużą uwagę do osobowiści marki, a także skupiają się na jej ogólnym wizerunku.
Według osób korzystających z mediów społecznościowych najbardziej liczy się fakt, czy marka jest szczera (86 procent), przyjazna (83 procent), pomocna (78 procent), a także zabawna (72 procent). Najmniej uwagi zyskują firmy, które są złośliwe (33 procent), poprawne politycznie (39 procent) oraz starają się być trendy (43 procent).
Social media a aktywność
Chyba każdy z nas, nie tylko w Internecie, lubi być zauważonym. Dlatego też ważne jest, by również w mediach społecznościowych prowadzić sprawną komunikację z osobami, które wchodzą w interakcje z profilem firmowym w social mediach.
Dlatego też – jak pokazują badania – komunikacja powinna być szczera, pomocna, a także przyjazna.