Social media – jak przyciągnąć klientów do konkretnych marek?

Social media – jak przyciągnąć klientów do konkretnych marek?

Social media – jak przyciągnąć użytkowników do konkretnych marek?

Social media z dnia na dzień zyskują na sile. Warto zastanowić się zatem, jakie kroki należy wykonać, by zapewnić konkretnej marce jak najlepszy jej odbiór przez użytkowników Internetu.

Media społecznościowe są aktualnie bardzo istotnym narzędziem promocji marki, dlatego też i mniejsze, i większe firmy chętnie korzystają z promocji w Internecie. Pamiętajmy – social media dają wiele możliwości obserwacji podejmowanych działań, szybkiej reakcji na zapytania i potrzeby użytkowników oraz dystrybucji treści zarówno tekstowych, jak i multimedialnych. Treści takie dbają o ważny aspekt promocji marki, jakim jest angażowanie korzystających z social mediów.

Liczy się strategia

By zostać zauważonym w Internecie, a głównie w mediach społecznościowych, należy obrać odpowiednią strategię, która pozwoli nam wyróżnić się na tle innych firm, na tle konkurencji. Jednak nie jest to zadanie łatwe.

Sprout Social przeprowadziło badanie na temat tego, co sprawia, że użytkownicy Internetu uznają jedne marki za warte uwagi w social mediach, a inne zaś za zupełnie nieatrakcyjne. Bazowano na 289 tysiącach publikacji na Facebooku, Instagramie i Twitterze oraz ponad tysiącu wywiadów. Co wynika z tych badań?

Ważna jest osobowość marki

Według tych badań, okazuje się, że użytkownicy Internetu przywiązują dużą uwagę do osobowiści marki, a także skupiają się na jej ogólnym wizerunku.

Według osób korzystających z mediów społecznościowych najbardziej liczy się fakt, czy marka jest szczera (86 procent), przyjazna (83 procent), pomocna (78 procent), a także zabawna (72 procent). Najmniej uwagi zyskują firmy, które są złośliwe (33 procent), poprawne politycznie (39 procent) oraz starają się być trendy (43 procent).

Social media a aktywność

Chyba każdy z nas, nie tylko w Internecie, lubi być zauważonym. Dlatego też ważne jest, by również w mediach społecznościowych prowadzić sprawną komunikację z osobami, które wchodzą w interakcje z profilem firmowym w social mediach.

Dlatego też – jak pokazują badania – komunikacja powinna być szczera, pomocna, a także przyjazna. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]

    CZYTAJ DALEJ

    Zagrożenia przy niezaktualizowanej stronie WordPress – dlaczego warto regularnie aktualizować?

    WordPress to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych. Jego intuicyjność, szeroka gama wtyczek i motywów oraz elastyczność sprawiają, że korzystają z niego zarówno początkujący blogerzy, jak i duże firmy. Regularne aktualizacje WordPressa są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa, wydajności i stabilności strony. W tym artykule przyjrzymy się zagrożeniom wynikającym z braku aktualizacji oraz korzyściom płynącym z ich regularnego przeprowadzania. Zagrożenia wynikające z braku aktualizacji WordPressa 1. Luki w zabezpieczeniach – […]