Sekret ukryty w hiperłączu – co daje linkowanie?

Sekret ukryty w hiperłączu – co daje linkowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych niemal od zawsze kojarzy się z linkowaniem. Link building korzystnie wpływa na pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jednak jak to się dzieje, że dzięki linkowaniu pozycjonowanie strony www przynosi lepsze efekty? Odkrywamy przed Tobą sekret ukryty w hiperłączu, który nam udało się już poznać.

Link, czyli przydatne hiperłącze

Czym tak naprawdę jest link? To odnośnik do strony www, który pozwala do niej przejść za pomocą jednego kliknięcia. Wyróżniamy linki wewnętrze – przenoszące do podstron w ramach jednej strony internetowej, jak i zewnętrzne – odnośniki do całkiem innej strony. Link może być powiązany z tekstem, elementem graficznym lub występować samodzielnie. Na pewno nieraz zdarzyło Ci się kliknąć w link albo podlinkowane słowo czy obrazek, by dowiedzieć się więcej informacji na dany temat. Do strony internetowej przeniosło Cię właśnie hiperłącze. Potrzebujesz przykładu? Kliknij w link do naszego artykułu na temat korzyści pozycjonowania strony www –  https://testin.pl/pozycjonowanie-strony-internetowej-korzysci/.

Pozycjonowanie strony www – bez linków ani rusz

Linkowanie, zaraz obok poprawnie zbudowanej strony www oraz unikatowych treści, jest najważniejszym elementem pozycjonowania. Wszystko przez to, że wyszukiwarka Google obdarza strony z linkami większym zaufaniem. W dodatku najlepiej pozycjonują się serwisy, które zawierają linki do stron o wysokim wyniku jakości (tzw.: PageRank). Podnoszą wówczas automatycznie wartość Twojej strony www. Bardzo ważne jest jednak dodawanie odpowiedniej ilości linków. Dawniej, im więcej było ich na stronie, tym lepiej była postrzegana przez Google. Przyszedł jednak czas zmian i wprowadzone algorytmy przestały patrzeć na takie działania przychylnym okiem. Wręcz przeciwnie – strony internetowe ze zbyt dużą ilością linków zaczęły tracić wysokie pozycje, mimo wysiłków wkładanych w ich promocję w wyszukiwarce.

pozycjonowanie stron www - testin.plSekret linkowania? Uchylamy rąbek tajemnicy…

W przypadku linkowania, jak i wielu innych działań SEO, nie liczy się ilość a jakość. Systematycznie dodawane wartościowe linki przyniosą znacznie więcej korzyści niż te zamieszczane w każdym fragmencie tekstu. Google podejrzane linki po prostu ignoruje, a techniki spamerskie karze obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Skuteczny link building staje się więc coraz trudniejszy, ponieważ wymaga przemyślanych kroków. Opiera się na stałych działaniach marketingowych, a przede wszystkim wysokiej jakości contencie, w którym można zamieszczać linki lub zachęca on do linkowania do Twojej strony. Ponadto linki zewnętrzne muszą pochodzić z wartościowych stron www (serwisów tematycznych, mediów lokalnych i specjalistycznych, stron konferencji i wydarzeń, stron uczelni wyższych i instytutów itp., które również stosują linkowanie), należy dbać o ich różnorodność, równowagę między linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi, graficznymi i tekstowymi. Co więcej skuteczny link building wspiera również marketing szeptany – udzielanie się na forach i w grupach tematycznych. Należy jednak ostrożnie je dobierać (muszą być wolne od spamu), inaczej Google nie potraktuje ich wiarygodnie i zignoruje nasz wysiłek włożony w pozycjonowanie strony internetowej.

Zadbaj o swoją pozycję w Google!

Skuteczne pozycjonowanie strony www wymaga więc wielu przemyślanych działań, w których najważniejsza jest systematyczność i wykorzystywanie wysokiej jakości źródeł. Kiedy już wiesz, jak linkowanie wpływa na pozycję Twojej strony w Google oraz jakie techniki przynoszą najlepsze efekty, skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy pomogą Ci osiągnąć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Zespół Testin jest do Twojej dyspozycji! Czekamy na kontakt!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.