Reklama w Internecie dźwignią handlu
Reklama w Internecie dźwignią handlu
Reklama w Internecie zyskuje coraz większe grono zwolenników. Tym, co odróżnia ją od reklamy tradycyjnej jest to, że na reklamę znajdującą się w Internecie użytkownik może od razu odpowiedzieć i wejść w interakcję ze sprzedawcą. Dzięki reklamie internetowej firma może kontrolować aktywność użytkowników strony. Jest to przydatna funkcja, pozwalająca na dostosowanie treści i formy reklamy do preferencji odbiorców.
Najpopularniejsze rodzaje reklamy internetowej
Wśród najpopularniejszych form reklamy w Internecie znaleźć można reklamę graficzną , a w niej popularny baner, e-mail marketing, czyli wysyłanie treści reklamy na konta e-mail potencjalnych klientów. Marketing partnerski, który polega na zamieszczeniu reklamy na różnorodnych stronach, w celu poprawy aktywności na stronie konkretnej firmy. To tylko niektóre z obecnie stosowanych form reklam w Internecie. Są one jednak wykorzystywane najczęściej.
Reklama w Internecie i jej zalety
Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Dużym plusem reklam internetowych jest ich niższa cena w stosunku do standardowej reklamy. Zaletą prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie jest to, że można je modyfikować w momencie kiedy okaże się, że nie jest ona wystarczająco skuteczna. Reklama w Internecie pozwala także na wchodzenie w interakcje z użytkownikami/potencjalnymi klientami. Reklamy internetowej nie ogranicza podział geograficzny. Dzięki temu możliwe staje się przekazanie informacji o swoim produkcie ludziom mieszkających w odległych zakątkach.
Reklama w Internecie – wady
Reklamy zamieszczane w Internecie posiadają niestety również wady. Istnieją grupy osób, które na co dzień nie posiadają dostępu do Internetu. Ciężko wówczas, aby dotarła do nich reklama internetowa. Do grupy tej można zaliczyć przede wszystkim osoby starsze. Często zdarza się, że internauta z powodu nadmiaru reklam, jakimi jest zasypywany podczas korzystania z Internetu, pomija je nie zapoznając się z ich treścią. Wysyłanie Spamu przez niektóre firmy również nie działa korzystnie na postrzeganie danej marki, a co za tym idzie – na skuteczność reklamy. Mimo iż spamowanie nie jest zgodne z prawem, zdarzają się firmy, które wysyłanie Spamu traktują jako rodzaj reklamy.