Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie zyskuje coraz większe grono zwolenników. Tym, co odróżnia ją od reklamy tradycyjnej jest to, że na reklamę znajdującą się w Internecie użytkownik może od razu odpowiedzieć i wejść w interakcję ze sprzedawcą. Dzięki reklamie internetowej firma może kontrolować aktywność użytkowników strony. Jest to przydatna funkcja, pozwalająca na dostosowanie treści i formy reklamy do preferencji odbiorców.

Najpopularniejsze rodzaje reklamy internetowej

Wśród najpopularniejszych form reklamy w Internecie znaleźć można reklamę graficzną , a w niej  popularny baner, e-mail marketing, czyli wysyłanie treści reklamy na konta e-mail potencjalnych klientów. Marketing partnerski, który polega na zamieszczeniu reklamy na różnorodnych stronach, w celu poprawy aktywności na stronie konkretnej firmy. To tylko niektóre z obecnie stosowanych form reklam w Internecie. Są one jednak wykorzystywane najczęściej.

Reklama w Internecie i jej zalety

Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Dużym plusem reklam internetowych jest ich niższa cena w stosunku do standardowej reklamy. Zaletą prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie jest to, że można je modyfikować w momencie kiedy okaże się, że nie jest ona wystarczająco skuteczna. Reklama w Internecie pozwala także na wchodzenie w interakcje z użytkownikami/potencjalnymi klientami. Reklamy internetowej nie ogranicza podział geograficzny. Dzięki temu możliwe staje się przekazanie informacji o swoim produkcie ludziom mieszkających w odległych zakątkach.

Reklama w Internecie – wady

Reklamy zamieszczane w Internecie posiadają niestety również wady. Istnieją grupy osób, które na co dzień nie posiadają dostępu do Internetu. Ciężko wówczas, aby dotarła do nich reklama internetowa. Do grupy tej można zaliczyć przede wszystkim osoby starsze. Często zdarza się, że internauta z powodu nadmiaru reklam, jakimi jest zasypywany podczas korzystania z Internetu, pomija je nie zapoznając  się z ich treścią. Wysyłanie Spamu przez niektóre firmy również nie działa korzystnie na postrzeganie danej marki, a co za tym idzie –  na skuteczność reklamy. Mimo iż spamowanie nie jest zgodne z prawem, zdarzają się firmy, które wysyłanie Spamu traktują jako rodzaj reklamy.  

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

    Czy zastanawiałeś się, jak będzie wyglądać przyszłość projektowania stron internetowych? Rok 2024 przynosi ze sobą świeże spojrzenie na web design, koncentrując się na użytkowniku, jego doświadczeniach i potrzebach. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa wyróżniała się w tłumie i przyciągała nowych klientów, koniecznie zapoznaj się z najnowszymi trendami, które przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.