Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie dźwignią handlu

Reklama w Internecie zyskuje coraz większe grono zwolenników. Tym, co odróżnia ją od reklamy tradycyjnej jest to, że na reklamę znajdującą się w Internecie użytkownik może od razu odpowiedzieć i wejść w interakcję ze sprzedawcą. Dzięki reklamie internetowej firma może kontrolować aktywność użytkowników strony. Jest to przydatna funkcja, pozwalająca na dostosowanie treści i formy reklamy do preferencji odbiorców.

Najpopularniejsze rodzaje reklamy internetowej

Wśród najpopularniejszych form reklamy w Internecie znaleźć można reklamę graficzną , a w niej  popularny baner, e-mail marketing, czyli wysyłanie treści reklamy na konta e-mail potencjalnych klientów. Marketing partnerski, który polega na zamieszczeniu reklamy na różnorodnych stronach, w celu poprawy aktywności na stronie konkretnej firmy. To tylko niektóre z obecnie stosowanych form reklam w Internecie. Są one jednak wykorzystywane najczęściej.

Reklama w Internecie i jej zalety

Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Dużym plusem reklam internetowych jest ich niższa cena w stosunku do standardowej reklamy. Zaletą prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie jest to, że można je modyfikować w momencie kiedy okaże się, że nie jest ona wystarczająco skuteczna. Reklama w Internecie pozwala także na wchodzenie w interakcje z użytkownikami/potencjalnymi klientami. Reklamy internetowej nie ogranicza podział geograficzny. Dzięki temu możliwe staje się przekazanie informacji o swoim produkcie ludziom mieszkających w odległych zakątkach.

Reklama w Internecie – wady

Reklamy zamieszczane w Internecie posiadają niestety również wady. Istnieją grupy osób, które na co dzień nie posiadają dostępu do Internetu. Ciężko wówczas, aby dotarła do nich reklama internetowa. Do grupy tej można zaliczyć przede wszystkim osoby starsze. Często zdarza się, że internauta z powodu nadmiaru reklam, jakimi jest zasypywany podczas korzystania z Internetu, pomija je nie zapoznając  się z ich treścią. Wysyłanie Spamu przez niektóre firmy również nie działa korzystnie na postrzeganie danej marki, a co za tym idzie –  na skuteczność reklamy. Mimo iż spamowanie nie jest zgodne z prawem, zdarzają się firmy, które wysyłanie Spamu traktują jako rodzaj reklamy.  

Chcesz dowiedzieć się, jak rozreklamować firmę w Internecie? Napisz do nas.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]