Reklama online efektywną metodą promocji marki
Reklama online – definicje
Efektywna reklama online skonstruowana jest z wielu uzupełniających się elementów. Formy e-marketingu bowiem często są od siebie tak mocno zależne, że mogą się na siebie nakładać albo wręcz się przenikać. Jest to istotne, gdyż w dobie powszechnej cyfryzacji nic nie stoi w miejscu. Dlatego też warto iść za trendami, które pozwolą nam na zwiększenie przychodów dzięki wykorzystaniu reklamowego potencjału naszego przedsiębiorstwa. Warto wspomnieć również o tym, że na ten moment to właśnie Internet zdobył pozycję status quo i to od niego zaczyna się na ten moment reklama online. Nie jest już wobec tego narzędziem, które uzupełnia ewentualne zlecenia, na ten moment to on je generuje.
Jawna reklama online
Jest to forma stosowana często chociażby w przeglądarce Google. Pozwala na wyraziste zaakcentowanie tego, że mamy do czynienia z reklamą. Bardzo łatwo pozwala się zidentyfikować odbiorcy, któremu mignie w oknie przeglądarki. Warto wspomnieć o tym, że taką formę stanowią m.in. linki sponsorowane, ale i np. takie artykuły, mimo, iż zwykle postrzegane są jako zdecydowanie obiektywne. Zapominamy zaś o ich odźwięku reklamowym, który dla nas okazać może się tak ważny. Reklama jawna ma jeden główny mankament, o którym jeszcze nie wspomnieliśmy. Patrzymy na nią często w sposób bezkrytyczny i dlatego też niektórzy nie odbierają jej w kategoriach treści sponsorowanej. Minus jest jeden, plusów zaś zdecydowanie więcej. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na aspekt ekonomiczny. Reklama online w swojej jawnej odmianie łatwo może być dozorowana. Nietrudno również sprawować pieczę nad przeznaczanymi na nią środkami. Bardzo ważny jest również szeroki zasięg propozycji.
Reklama online i jej jawne odmiany
Warto poświęcić chwilę na dokładniejsze przeanalizowanie reklamy online i jej podstawowych elementów. Dość dobrze sprawdzają się w niej tzw. linki sponsorowane, czyli AdWords. Pojawiają się one tuż pod paskiem wyszukiwania i są usytuowane pod wybranymi frazami. Plusem jest to, że dość łatwo operować można w ich wypadku przeznaczonymi na nie kosztami. Możemy również sami układać dostępy pod AdWordsem tekst i w związku z tym, testować różne kombinacje.
Reklama online skupia w sobie również tzw. RTB (Real Time Bidding). Jest on niczym innym niż jej spersonalizowaną i zautomatyzowaną reklamą, których „aukcja” odbywa się błyskawicznie. Wygrywa zwykle pozycja najlepiej opłacona. Forma ta skierowana jest konkretnie pod sprecyzowanego odbiorcę, który np. korzystał już u nas z jakichś opcji. Okienko widoczne najczęściej z boku strony reklamuje wówczas naszą usługę, która spotkała się z zainteresowaniem ze strony klienta, lub która mogłaby mu się spodobać.