Instytut Badań i Rozwoju E‑commerce potrzebował symbolu łączącego akademicki majestat z tempem transformacji cyfrowej. Powstała pieczęć o dwóch pierścieniach: wewnętrzny zawiera stylizowane drzewo‑obwód drukowany, które wyrasta z pnia wiedzy ku konarom innowacji; zewnętrzny ring opatrzono pełną nazwą instytutu czcionką kapitałkową, podkreślając rangę i formalny charakter organizacji.
Granat #033076 wzmacnia wiarygodność raportów, a szeryfowy skrót „IBRE” ustawiony pod sygnetem przywołuje tradycję pieczęci uniwersyteckich. Projektanci zadbali o perfekcyjny hinting wektorów, dzięki czemu logo zachowuje czytelność przy rozdzielczości 32 px (favikona) oraz w wydruku szerokoformatowym 4 m (baner konferencyjny). W planie identyfikacji przewidziano także wariant jednokolorowy do tłoczenia w ekoskórze i mikroznak w nagłówkach arkuszy metodologicznych, co sprawia, że IBRE prezentuje się jak certyfikowana pieczęć jakości wiedzy o handlu online – od laboratoriów UX po aule akademickie.