Pozycjonowanie strony www – walcz o miejsce w wyszukiwarce

Pozycjonowanie strony www – walcz o miejsce w wyszukiwarce

Od miejsca w wynikach wyszukiwania zależy liczba wejść na stronę internetową. Skuteczne pozycjonowanie strony www pozwala na zwiększenie interakcji i ich jakości z serwisem. W tej sytuacji Agencja Interaktywna Testin to wsparcie, jakiego potrzebujesz.

Po co mi pozycjonowanie strony www?

Większość internautów sprawdza tylko kilka pierwszych linków z wyszukiwarki. Od ich wejścia na stronę i pozostania na niej wystarczająco długo, by zapoznać się z ofertą firmy, zależy pozyskanie klienta (jeden z czynników wpływających na to). Dlatego zadbanie o tą kwestię zalicza się do podstawowych narzędzi budowania marki. Pozycjonowanie strony internetowej bowiem to dostosowanie strony internetowej pod kątem treści, kwestii wizualnych oraz technologicznych do algorytmów Google. Efektem tych działań bądź ich zaniechania jest pozycja w wyszukiwarce odnośnika do serwisu firmy. Sytuację pożądaną zatem stanowi uplasowanie się w tzw. złotym trójkącie, czyli zajęcie pozycji wśród pierwszych trzech wyświetlanych linków. Należy przy tym wspomnieć, że do klasyfikacji tej nie zalicza się dosłownie pierwszej/pierwszych propozycji oznaczonych jako reklama. 

Content sposobem na algorytmy

Content to oryginalność

Algorytm Google to sztuczna inteligencja specjalnie zaprogramowana do sortowania stron internetowych począwszy od najlepszej. Jak już wspomniano (przy wyjaśnieniu pojęcia “pozycjonowanie”), w owym procesie brane są pod uwagę 3 czynniki. Jeden z nich stanowi content. Pojęcie to z języka angielskiego dosłownie znaczy treść. W teorii marketingu jest uznawany nie tyle za synonim, co jej określenie w przypadku odznaczania się wysoką jakością. Przede wszystkim chodzi tu o treści oryginalne, czyli napisane samodzielnie, tzn. działania typu “kopiuj-wklej” uznaje się za nieakceptowalne.

Wirtualne źródła

Dodatkowo, poszanowanie praw autorskich znajduje wyraz w nagradzaniu (zwiększaniu pozycji w wynikach wyszukiwania) za linkowanie zewnętrzne. Dodawanie hiperłączy odsyłających do innych – niezwiązanych z firmą – stron internetowych postrzegane jest jako powoływanie się na źródła. Wiąże się to z kolejną korzyścią w postaci budowania zaufania do publikowanych treści.

Udowodnij, że masz coś więcej do zaoferowania

Oprócz linkowania zewnętrznego, algorytm zwraca również uwagę na jego odmianę wewnętrzną. W tym przypadku chodzi o przeniesienie internauty z jednej części serwisu do innej. Poza utrzymaniem zainteresowania potencjalnego klienta marką, działanie to obrazuje, że firma ma coś więcej do zaoferowania niż jeden artykuł. Z jednej strony zatem można to postrzegać jako sposobność do zaprezentowania produktu, a z drugiej do odesłania odbiorcy do innych materiałów, dalej zyskując zaufanie oraz szansę na ukształtowanie wizerunku eksperta.

Poprawność językowa

Ponadto, technologia stała się już na tyle zaawansowana, że wykorzystywana przez Google sztuczna inteligencja skanuje tekst pod kątem poprawności językowej (co dotyczy również języka polskiego!). W obliczu powszechnej ignorancji wobec gramatyki, stylu oraz literówek, tego typu treści jawią się jako unikatowe. Sama dbałość o język w tym wypadku podkreśla bowiem wartość artykułu, nadając mu charakter ekspercki.

Zacznij walkę o swoje miejsce

Często w Internecie można natknąć się na sformułowanie: “raz uzyskana pozycja, nie jest dana na zawsze”. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Nawiązuje się tu bowiem do kwestii wprowadzania nowych algorytmów. Można tu zauważyć co najmniej 2 cele takiego działania (oprócz kreowania marki Google). Pierwszy z nich, skierowany do zwykłych użytkowników, ma zapewnić im dostarczenie jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Drugi natomiast skoncentrowany jest na firmach, co przejawia się w ochronie rankingu linków przed zabetonowaniem. W ten sposób, coraz nowsze serwisy zyskują szansę na wyrównaną walkę o odbiorcę treści. Skutkuje to koniecznością stałej obserwacji ogłaszanych zmian oraz dostosowywania się do nich. Przedsiębiorstwo/osoba nie muszą jednak same mierzyć się z tym problem. Testin oferuje swoje wsparcie w bitwie o pozycję strony internetowej. Wspólnie pokonamy przeciwników.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]