Od zlecenia do contentu – jak współpracować z copywriterem?

Od zlecenia do contentu – jak współpracować z copywriterem?

Potrzebujesz dobrej treści na swoją stronę lub sklep internetowy? Wiesz tylko tyle, że samodzielnie jej nie napiszesz i nie masz bladego pojęcia co robić? Sprawdź naszych 5 wskazówek jak współpracować z copywriterem.

Copywriter, content… i inne angielskie słówka

Ponieważ zapożyczanie różnych wyrazów z języka angielskiego do polskiego nie jest czymś nowym, próżno szukać dobrego polskiego odpowiednika dla nazwy zawodu, którym jest copywriter. Krótko mówiąc, jest to ktoś, kto pisze treści mające zastosowanie głównie w marketingu internetowym, choć nie tylko. Treść w branży również określa się brytyjskim mianem content. Ponieważ treści te, jeśli są unikalne i ujęte w ciekawy oraz perswazyjny sposób, często mogą zwiększyć sprzedaż, zachęcić do zapoznania się z ofertą firmy czy zbudować jej pozytywny wizerunek w sieci. Dlatego w gronie copywriterów często powtarzanym hasłem jest „content is king” (również z jęz. angielskiego), co dosłownie oznacza: „treść jest królem”. 

Jak współpracować z copywriterem?

Inne znaczenie słowa „content” to „zadowolony, usatysfakcjonowany” i na pewno taki będziesz, kierując się poniższymi poradami odnośnie współpracy z copywriterem.

Nawiązując tę współpracę warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które opisaliśmy poniżej w formie mini poradnika, złożonego z 5 wskazówek:

  1. Co może napisać? Zakres działań

Artykuł blogowy (artykuły SEO, eksperckie, poradniki, recenzje), treści na stronę www (claim – slogan reklamowy, sekcja „o firmie”, opisy kategorii, opisy produktów) – w zależności od tego, czego potrzebujesz, w agencji interaktywnej z pewnością znajdziesz copywritera, który specjalizuje się w tym i zajmie się Twoim zleceniem.

  1. Ile to kosztuje? Cena zlecenia

Teksty w agencji reklamowej powstają w oparciu o doświadczenie różnych copywriterów. Agencja zapewnia jakość i terminowość, osiągalne dzięki kompetencjom poszczególnych specjalistów. Stawka jest zależna od stażu, umiejętności i stopnia specjalizacji copywritera oraz od przedmiotu zlecenia (rodzaju tekstu), specyfiki danego zlecenia, a także terminu jego realizacji.

  1. Na kiedy? Termin realizacji

Oczywiście termin realizacji zależy od tego, jak się porozumiesz z wykonawcą. Jeśli tekst nie jest długi i skomplikowany, zlecenie nie powinno być dłuższe niż 2-3 dni. Zależy to jednak od dostępności copywritera, preferowanej długości tekstu i stopnia jego zaawansowania, a także od briefu. Piszemy o nim w kolejnym punkcie.

  1. Jak? Przekaż dobry brief!

To, jaki przekażesz brief (briefing to po prostu udzielanie krótkich informacji na dany temat), zależy od tego, jak dobrze copywriter zrozumie specyfikę Twojego zlecenia oraz jak szybko i sprawnie z nim sobie poradzi. Podaj wszystkie ważne do stworzenia tekstu informacje m.in. słowa kluczowe, długość tekstu, cel tekstu itd. W przypadku artykułów eksperckich na wagę złota będą informacje, dotyczące funkcjonowania danej dziedziny. Skrócisz w ten sposób czas, który wykonawca musi przeznaczyć na research (wyszukiwanie informacji w sieci).

  1. Spiszcie szczegóły!

Ponieważ czasami dochodzi do niedopowiedzeń a nawet zaniechań, z jednej lub drugiej strony, warto mieć spisaną umowę z wykonawcą. Zabezpieczy ona ustalenia między Wami w formie prawnej. Spiszcie ją już na wstępie precyzyjnie ustalając warunki współpracy – uniknięcie tym samym rozczarowania potencjalnym niepowodzeniem.

Copywriting w Agencji Interaktywnej Testin

Zleć copywriting swojej treści Agencji Interaktywnej Testin. Nasi copywriterzy są mistrzami słowa, którzy napiszą i opublikują Ci unikalny tekst w wyznaczonym terminie. Treść tworzymy w odniesieniu do grupy docelowej i buyer persona Twojej marki, a także optymalizujemy zgodnie z zasadami SEO. Z pewnością zwiększy to widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Potencjalnych nabywców zachęci natomiast do udanych zakupów w Twoim sklepie internetowym. Zapraszamy do kontaktu z nami!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Dark Mode – Czy ciemny tryb wciąż jest w modzie?

    W świecie technologii, gdzie każda decyzja projektowa wpływa na komfort użytkowników, ciemny tryb (ang. dark mode) pozostaje gorącym tematem. Czy wciąż jest modny, czy może powoli traci na znaczeniu? Przyjrzyjmy się zaletom, wyzwaniom i perspektywom ciemnego trybu w projektowaniu stron WWW.

    CZYTAJ DALEJ

    Jak AI zmienia podejście do projektowania stron internetowych?

    Rozwój sztucznej inteligencji (AI) już teraz wpływa na wiele dziedzin naszego życia, a projektowanie stron internetowych nie jest wyjątkiem. Przyszłość tej branży zapowiada się niezwykle ekscytująco, zwłaszcza w kontekście narzędzi, które wykorzystują AI do tworzenia bardziej intuicyjnych, funkcjonalnych i estetycznych stron.