Od zlecenia do contentu – jak współpracować z copywriterem?
Potrzebujesz dobrej treści na swoją stronę lub sklep internetowy? Wiesz tylko tyle, że samodzielnie jej nie napiszesz i nie masz bladego pojęcia co robić? Sprawdź naszych 5 wskazówek jak współpracować z copywriterem.
Copywriter, content… i inne angielskie słówka
Ponieważ zapożyczanie różnych wyrazów z języka angielskiego do polskiego nie jest czymś nowym, próżno szukać dobrego polskiego odpowiednika dla nazwy zawodu, którym jest copywriter. Krótko mówiąc, jest to ktoś, kto pisze treści mające zastosowanie głównie w marketingu internetowym, choć nie tylko. Treść w branży również określa się brytyjskim mianem content. Ponieważ treści te, jeśli są unikalne i ujęte w ciekawy oraz perswazyjny sposób, często mogą zwiększyć sprzedaż, zachęcić do zapoznania się z ofertą firmy czy zbudować jej pozytywny wizerunek w sieci. Dlatego w gronie copywriterów często powtarzanym hasłem jest „content is king” (również z jęz. angielskiego), co dosłownie oznacza: „treść jest królem”.
Jak współpracować z copywriterem?
Inne znaczenie słowa „content” to „zadowolony, usatysfakcjonowany” i na pewno taki będziesz, kierując się poniższymi poradami odnośnie współpracy z copywriterem.
Nawiązując tę współpracę warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które opisaliśmy poniżej w formie mini poradnika, złożonego z 5 wskazówek:
- Co może napisać? Zakres działań
Artykuł blogowy (artykuły SEO, eksperckie, poradniki, recenzje), treści na stronę www (claim – slogan reklamowy, sekcja „o firmie”, opisy kategorii, opisy produktów) – w zależności od tego, czego potrzebujesz, w agencji interaktywnej z pewnością znajdziesz copywritera, który specjalizuje się w tym i zajmie się Twoim zleceniem.
- Ile to kosztuje? Cena zlecenia
Teksty w agencji reklamowej powstają w oparciu o doświadczenie różnych copywriterów. Agencja zapewnia jakość i terminowość, osiągalne dzięki kompetencjom poszczególnych specjalistów. Stawka jest zależna od stażu, umiejętności i stopnia specjalizacji copywritera oraz od przedmiotu zlecenia (rodzaju tekstu), specyfiki danego zlecenia, a także terminu jego realizacji.
- Na kiedy? Termin realizacji
Oczywiście termin realizacji zależy od tego, jak się porozumiesz z wykonawcą. Jeśli tekst nie jest długi i skomplikowany, zlecenie nie powinno być dłuższe niż 2-3 dni. Zależy to jednak od dostępności copywritera, preferowanej długości tekstu i stopnia jego zaawansowania, a także od briefu. Piszemy o nim w kolejnym punkcie.
- Jak? Przekaż dobry brief!
To, jaki przekażesz brief (briefing to po prostu udzielanie krótkich informacji na dany temat), zależy od tego, jak dobrze copywriter zrozumie specyfikę Twojego zlecenia oraz jak szybko i sprawnie z nim sobie poradzi. Podaj wszystkie ważne do stworzenia tekstu informacje m.in. słowa kluczowe, długość tekstu, cel tekstu itd. W przypadku artykułów eksperckich na wagę złota będą informacje, dotyczące funkcjonowania danej dziedziny. Skrócisz w ten sposób czas, który wykonawca musi przeznaczyć na research (wyszukiwanie informacji w sieci).
- Spiszcie szczegóły!
Ponieważ czasami dochodzi do niedopowiedzeń a nawet zaniechań, z jednej lub drugiej strony, warto mieć spisaną umowę z wykonawcą. Zabezpieczy ona ustalenia między Wami w formie prawnej. Spiszcie ją już na wstępie precyzyjnie ustalając warunki współpracy – uniknięcie tym samym rozczarowania potencjalnym niepowodzeniem.
Copywriting w Agencji Interaktywnej Testin
Zleć copywriting swojej treści Agencji Interaktywnej Testin. Nasi copywriterzy są mistrzami słowa, którzy napiszą i opublikują Ci unikalny tekst w wyznaczonym terminie. Treść tworzymy w odniesieniu do grupy docelowej i buyer persona Twojej marki, a także optymalizujemy zgodnie z zasadami SEO. Z pewnością zwiększy to widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Potencjalnych nabywców zachęci natomiast do udanych zakupów w Twoim sklepie internetowym. Zapraszamy do kontaktu z nami!