Piękno ma różne kształty – marketing internetowy w wykonaniu Dove

Piękno ma różne kształty – marketing internetowy w wykonaniu Dove

Marketing internetowy – DOVE wprowadza nowy spot

Marka kosmetyczna Dove została założona w 1955 roku. Od tamtego momentu zaczęła podbijać światowy rynek mydeł i balsamów do ciała. Ostatnie lata działalności marketingowej firmy to kampanie nawiązujące bezpośrednio do naturalnego piękna kobiet – głównej grupy konsumenckiej marki. Powstało kilka spotów reklamowych opartych na tej koncepcji.

Ostatni z nich to prawdziwy majstersztyk marketingu internetowego. Zobaczcie zresztą sami:

Marketing internetowy – indywidualne podejście

Spot jest wariacją i nawiązaniem do poprzednich wideo marki, pokazujących kobiety o różnych typach figury, różnej wadze, kształtach czy kolorach skóry. Wszystko dzieje się symbolicznie – butelka, opakowanie na kosmetyk, wyraża kobiece kształty. Reklama, pokazująca proces produkcji butelek, tym razem wykorzystuje je jako przenośnię różnorodności klientek – kobiet. Zachowując przy tym uniwersalność produktu, podkreśla także różnorodność i indywidualizm. To, co dla jednych wydaje się być przejawem kobiecego uniwersalizmu, piękna każdej z Pań, dla innych od razu stało się kontrowersyjnym tematem idealnym do dyskusji w sieci. Ale czy zainteresowanie internatów nie jest tym, o co tak naprawdę chodzi w przemyślanej strategii marketingowej?

Marketing w Internecie – „lajki”, udostępnienia, komentarze

Spot reklamowy krążący po sieci, udostępniany przez internautów i zamieszczany na portalach o różnej tematyce, pozwala dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców niż standardowa reklama telewizyjna.

Marketing internetowy ma przewagę

Marketing internetowy ma również tę przewagę, że oprócz biernego odbioru, pozwala na czynny udział grupy docelowej. Wcześniej wspomniane interakcje i działania konsumentów w obszarze marketingu prowadzonego w Internecie pozwalają reklamie „żyć własnym życiem”. Dyskusja, która rozgorzała w komentarzach pod zamieszczonymi spotami na temat chociażby braku butelki w czarnym kolorze, bez wątpienia poszerzyła krąg odbiorców.

E-marketing – zalety

Reasumując nasz casus butelkowej reklamy Dove, można śmiało stwierdzić, że marketing internetowy wykorzystywany przez firmę znacznie przyczynił się do rozpowszechniania choćby świadomości konsumentów o istnieniu marki.

Marketing internetowy prowadzony w sposób profesjonalny, systematyczny i przemyślany może przy znacznie niższym nakładzie finansowym niż kosztowne telewizyjne reklamy w najlepszym czasie antenowym przynieść realne i wymierne efekty w sprzedaży oferowanych przez firmę usług bądź produktów. Coraz większa obecność mediów internetowych w życiu ludzi skłania do inwestycji firm w marketing prowadzony w Internecie jako najkorzystniejszą formę promocji.

 

ZOBACZ TAKŻE