Marketing internetowy – co to jest takiego?

Marketing internetowy – co to jest takiego?

Marketing internetowy – co to jest takiego?

Specjaliści, którzy zajmują się marketingiem internetowym, często zasypują nas wieloma hasłami, których znaczenia nie do końca rozumiemy. Dlatego dzisiaj spróbujemy rozwinąć zagadnienie marketingu internetowego i wyjaśnimy też, dlaczego obecnie jest tak ważny.

Zacznijmy od pytania: czym właściwie jest marketing?

Otóż sam marketing jest to proces społeczny, który pozwala na swobodną i oferowanie poszczególnych towarów, bądź usług, które posiadają jakąś określoną wartość.

Podstawą procesu marketingowego powinna być przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania powinny przynosić długofalowe skutki. Oczywiście celem tej strategii powinno być dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów i zainteresowanie ich danym produktem lub usługą.

Co to jest marketing internetowy, czyli e-marketing?

Marketing internetowy, zwany popularnie e-marketingiem, to aktualnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prosty – coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci i tam też szuka potencjalnych klientów.

Do działań marketingu internetowego zaliczyć z pewnością można opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu na rynek, jego promocję oraz przedstawienie w korzystny sposób marki przy wykorzystaniu Internetu.

Wszelkie działania marketingu internetowego zmierzają do tego, by zwiększyć widoczność firmy w sieci. Dodatkowo e-marketing skupia się na stworzeniu oraz utrwalaniu więzi na linii marka-odbiorca.

Marketing internetowy – 8 korzyści:

  1. Możliwość dotarcia przez całą dobę do wielu klientów.
  2. Zbudowanie i dopasowanie działań do określonej grypy docelowej.
  3. Nawiązanie interakcji z użytkownikami.
  4. Personalizacja komunikatów marketingowych.
  5. Możliwość zmierzenia skuteczności prowadzonych działań.
  6. Zdobycie i zwiększenie wiedzy o grupie docelowej.
  7. Kreowanie dobrego wizerunku marki.
  8. Zoptymalizowanie kosztów kampanii reklamowej.

Bez wątpienia, dobrze prowadzony e-marketing, z przemyślaną strategią oraz wdrożony w przemyślany sposób i odpowiednio zaplanowany, jest receptą na sukces. Pamiętajmy jednak, by promocję marki w sieci powierzyć doświadczonej agencji. Reklama to wymagająca dziedzina i należy poświęcić się jej w pełni, a także na bieżąco śledzić trendy, które panują w marketingu internetowym.

Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami i rozwiej swoje wątpliwości.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]