Marketing afiliacyjny – czy warto tak promować firmę?

Marketing afiliacyjny – czy warto tak promować firmę?

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto w ten sposób promować swoją firmę? Na te oraz inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny (nazywany także partnerskim), jest to jeden z rodzajów marketingu, który opiera się na współpracy. W tej współpracy uczestniczą:

  • Reklamodawca – firma, która udostępnia swoje produkty w sieci afiliacyjnej;
  • Wydawca – inaczej partner, czyli osoba lub grupa, która za pośrednictwem swojego kanału promuje produkty reklamodawcy;
  • Użytkownik – odbiorca komunikatu, klikający link afiliacyjny i wykonujący akcję, za którą wydawca pobiera prowizję.

Czym jest sieć afiliacyjna?

Czasami w grę wchodzi też czwarty podmiot, jakim jest sieć afiliacyjna. To organizator programu partnerskiego, pomagający w nawiązaniu współpracy między reklamodawcami a wydawcami. Ta platforma dysponuje najczęściej własnym systemem, służącym do zliczania konwersji. Liczy się tu efektywność. Sposób, w jaki wyliczane jest wynagrodzenie za promowanie produktów i usług, zależy od ustaleń współpracujących ze sobą stron. Może to być określony procent wartości zakupów lub stała stawka za akcje wykonywane przez użytkowników działanie, na przykład kliknięcie w linki afiliacyjne, dokonanie transakcji czy wypełnienie formularza. Marketing afiliacyjny sprawdza się w różnych branżach: nie tylko w e-commerce, finansowej i ubezpieczeniowej, lecz także w obuwniczej czy odzieżowej. To również dobra propozycja dla sektora bankowego i technologicznego, ponieważ możliwości na rozwój jest tu wiele.

Modele rozliczania wydawcy w sieci afiliacyjnej

  • CPA (ang. „cost per acquisition”) – wydawca otrzymuje prowizję procentową od sprzedaży, jaką przyniesie dla danego reklamodawcy. Jest to najbardziej popularna forma wynagrodzenia;
  • CPC (ang. „Cost per click”) – jest to wynagrodzenie, wypłacane za każde kliknięcie użytkownika, a odsłony odnoszą się do tego, ile razy reklama wyświetliła się na stronie wydawcy;
  • CPL („Cost per lead” – wynagrodzenie za leady) – model, w którym reklamodawca płaci wydawcy za pozostawienie danych kontaktowych, jakie uzyskają od zainteresowanych użytkowników;
  •  „Commission by Assist” – w tym modelu wydawca może otrzymać wynagrodzenie  za sprzedaż, jaką wydawca pomógł wygenerować, nawet jeśli to nie on przyniósł ostatnie kliknięcie na ścieżce użytkownika.

Marketing afiliacyjny – poznaj typy wydawców

  • Social & Blogerzy – Ta kategoria dotyczy wydawców, działających na Instagramie, Facebooku czy w innych mediach społecznościowych, na których promują produkty, oraz tych, którzy publikują na swoich stronach i tworzą swoje własne treści.
  • Editorail content: To kategoria, która odnosi się do magazynów online, serwisów czy innych szeroko dystrybuowanych treści.
  • Cashback: Strony, które  wynagradzają użytkowników rabatami pieniężnymi.
  • Discount Codes (wydawcy kuponowi) – kategoria, która obejmuje wydawców, promujących zniżki przy użyciu kuponów.

Agencja Interaktywna Testin w Rzeszowie

Nie masz strony internetowej? A może potrzebujesz sklepu internetowego lub opieki nad blogiem firmowym, by wzmocnić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce? Skorzystaj z oferty Agencji Interaktywnej Testin w Rzeszowie. Młody lecz doświadczony zespół specjalistów w zakresie marketingu internetowego z pewnością wybierze dla Twoich działań promocyjnych odpowiednie rozwiązanie. Nie czekaj – skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.