Marketing afiliacyjny – czy warto tak promować firmę?

Marketing afiliacyjny – czy warto tak promować firmę?

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto w ten sposób promować swoją firmę? Na te oraz inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny (nazywany także partnerskim), jest to jeden z rodzajów marketingu, który opiera się na współpracy. W tej współpracy uczestniczą:

  • Reklamodawca – firma, która udostępnia swoje produkty w sieci afiliacyjnej;
  • Wydawca – inaczej partner, czyli osoba lub grupa, która za pośrednictwem swojego kanału promuje produkty reklamodawcy;
  • Użytkownik – odbiorca komunikatu, klikający link afiliacyjny i wykonujący akcję, za którą wydawca pobiera prowizję.

Czym jest sieć afiliacyjna?

Czasami w grę wchodzi też czwarty podmiot, jakim jest sieć afiliacyjna. To organizator programu partnerskiego, pomagający w nawiązaniu współpracy między reklamodawcami a wydawcami. Ta platforma dysponuje najczęściej własnym systemem, służącym do zliczania konwersji. Liczy się tu efektywność. Sposób, w jaki wyliczane jest wynagrodzenie za promowanie produktów i usług, zależy od ustaleń współpracujących ze sobą stron. Może to być określony procent wartości zakupów lub stała stawka za akcje wykonywane przez użytkowników działanie, na przykład kliknięcie w linki afiliacyjne, dokonanie transakcji czy wypełnienie formularza. Marketing afiliacyjny sprawdza się w różnych branżach: nie tylko w e-commerce, finansowej i ubezpieczeniowej, lecz także w obuwniczej czy odzieżowej. To również dobra propozycja dla sektora bankowego i technologicznego, ponieważ możliwości na rozwój jest tu wiele.

Modele rozliczania wydawcy w sieci afiliacyjnej

  • CPA (ang. „cost per acquisition”) – wydawca otrzymuje prowizję procentową od sprzedaży, jaką przyniesie dla danego reklamodawcy. Jest to najbardziej popularna forma wynagrodzenia;
  • CPC (ang. „Cost per click”) – jest to wynagrodzenie, wypłacane za każde kliknięcie użytkownika, a odsłony odnoszą się do tego, ile razy reklama wyświetliła się na stronie wydawcy;
  • CPL („Cost per lead” – wynagrodzenie za leady) – model, w którym reklamodawca płaci wydawcy za pozostawienie danych kontaktowych, jakie uzyskają od zainteresowanych użytkowników;
  •  „Commission by Assist” – w tym modelu wydawca może otrzymać wynagrodzenie  za sprzedaż, jaką wydawca pomógł wygenerować, nawet jeśli to nie on przyniósł ostatnie kliknięcie na ścieżce użytkownika.

Marketing afiliacyjny – poznaj typy wydawców

  • Social & Blogerzy – Ta kategoria dotyczy wydawców, działających na Instagramie, Facebooku czy w innych mediach społecznościowych, na których promują produkty, oraz tych, którzy publikują na swoich stronach i tworzą swoje własne treści.
  • Editorail content: To kategoria, która odnosi się do magazynów online, serwisów czy innych szeroko dystrybuowanych treści.
  • Cashback: Strony, które  wynagradzają użytkowników rabatami pieniężnymi.
  • Discount Codes (wydawcy kuponowi) – kategoria, która obejmuje wydawców, promujących zniżki przy użyciu kuponów.

Agencja Interaktywna Testin w Rzeszowie

Nie masz strony internetowej? A może potrzebujesz sklepu internetowego lub opieki nad blogiem firmowym, by wzmocnić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce? Skorzystaj z oferty Agencji Interaktywnej Testin w Rzeszowie. Młody lecz doświadczony zespół specjalistów w zakresie marketingu internetowego z pewnością wybierze dla Twoich działań promocyjnych odpowiednie rozwiązanie. Nie czekaj – skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]