Black Friday i Święta 2021 – kiedy zacząć promocję? - Agencja Interaktywna Testin - Rzeszów, Kraków

Black Friday i Święta 2021 – kiedy zacząć promocję?

Black Friday i Święta 2021 – kiedy zacząć promocję?

Nasze konta i portfele w gotowości – Black Friday nadchodzi, kilka tygodni później (w niektórych przypadkach wystarczy kilka dni) znowu ogarnie nas zakupowe przedświąteczne szaleństwo. Dla konsumentów sprawa jest prosta: wybierają i płacą – albo stacjonarnie, albo online. Dla sklepów i firm Black Friday i święta zaczynają się jednak dużo wcześniej…

Zbierz klientów na Black Friday i Święta

Black Friday, Mikołajki i Boże Narodzenie dla niejednego biznesu będą prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wzmożone zainteresowane mniej lub bardziej świadomych klientów pozwoli zamknąć kolejny covidowy rok na plusie. By tak się stało, potrzebne jest zaangażowanie działu marketingu. Uwaga – to ostatni dzwonek, by zebrać grono zakupoholików przed listopadowym i grudniowym szaleństwem. Jeśli jeszcze nie zadbałeś o lejek sprzedażowy, przed Tobą ostatni weekend do opracowania planu.

Lejek sprzedażowy a e-commerce – jak pozyskać klienta do sklepu online?

Lejek sprzedażowy w social mediach składa się z kilku etapów:

  1. Budowanie świadomości danej marki
  2. Wzbudzenie zainteresowania produktem lub usługą wśród potencjalnych odbiorców
  3. Konwersja
  4. Lojalność

Każdy z nich wymaga wdrożenia i czasu na zauważenie efektów, dlatego nie możesz czekać do czwartku przed Czarnym Piątkiem ani liczyć, że kampania uruchomiona 5 grudnia pozwoli Ci zarobić tysiące wśród spóźnionych Mikołajów. Działania w social mediach, by były skuteczne, muszą być prowadzone z wyprzedzeniem i przede wszystkim… z głową.

Polacy na zakupach w dobie pandemii – poznaj badania ekspertów

Znasz już etapy – to dobrze. Ale jak skutecznie zacząć je realizować? Przede wszystkim dobrze podziel budżet marketingowy i zaplanuj działania – krok po kroku, tydzień po tygodniu. Przeprowadzone rok temu badania, a więc już w rzeczywistości covidowej, która wpłynęła na zakupowe zwyczaje Polaków, jednoznacznie pokazują, że większość budżetu przeznaczonego na świąteczne zakupy, wydamy w grudniu. Eksperci szacują, że niemal 30 proc. kwoty Polacy zostawią w sklepach pomiędzy 15 a 24 grudnia. A co z Black Friday, który już 26 listopada? Na jesienne promocje, według prognoz, wydamy ok. 16% świątecznych funduszy. To sporo, dlatego już dziś warto zatroszczyć się o (przyszłego) klienta.

Lejek sprzedażowy krok po kroku

Nakreśliliśmy kwestie związane z terminami. Pora zająć się konkretnym działaniem. Jak budować świadomość marki? Konsekwentnie, nie tylko od święta. Pokaż, że Twoja firma, Twój produkt, Twoja usługa są godne zaufania. Docieraj do potencjalnych odbiorców, korzystając z mediów społecznościowych – zadbaj o komunikację na Facebooku i Intagramie. Zależy Ci na kliencie biznesowym? Tutaj sprawdzi się LinkedIn.  Jak działać na tych kanałach? Ważna jest identyfikacja wizualna. Wyjątkowe logo staje się pierwszym skojarzeniem i elementem, które zostanie zapamiętane jako pierwsze. W drugiej kolejności Internauci skupią się na osiągnięciach, rekomendacjach czy zespole.

Jak budować świadomość marki w przede dniu Black Friday? Regularnie dodawaj ciekawe posty, prezentuj opinie i rekomendacje Twoich dotychczasowych klientów, najszybciej jak to możliwe odpowiadaj na pytania/komentarze/wiadomości swoich followersów. Co dalej?

Zainteresuj i nie pozwól odejść

Przykułeś uwagę potencjalnego klienta? Fantastycznie – teraz musisz ją utrzymać! Pokaż korzyści, jakie płyną z zakupu produktu, usługi. Podkreśl, co Twoją firmę wyróżnia na tle konkurencji. Warto wdrożyć reklamę na Facebooku – na Messengerze, w formacie karuzeli, odsyłającą do strony internetowej.

Szybko zobaczysz, czy Twoje działania przyniosły  pożądany efekt – pokaże Ci to wskaźnik konwersji. Pamiętaj, by zadbać o tych, którzy Ci zaufali. Przygotuj kampanię remarketingową z ofertą specjalną, np. rabatem na konkretny produkt.

Social media modne cały rok

Black Friday i Boże Narodzenie nie mogą być podstawą obrotu jakiegokolwiek sklepu internetowego. Ważna jest konsekwencja w działaniu – przez cały rok. Jeśli ze względu na pandemię koronawirusa Twój budżet na marketing jest uszczuplony, skorzystaj ze wsparcia. Korzystając z usług naszej firmy, możesz zyskać do 90% refundacji za działania w mediach społecznościowych. Do tego oferujemy budżet na kampanie reklamowe na Facebooku i w Google. To promocja nie tylko z okazji Czarnego Piątku – poznaj szczegóły i zadbaj o komunikację z klientami.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak zoptymalizować wideo na YouTube – wskazówki

    YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie. Dlatego nie można lekceważyć jej znaczenia, skoro każdego dnia miliony użytkowników odwiedzają ten kanał social mediów. Co zrobić, żeby Twoje filmy zyskały większą popularność? Jak zoptymalizować wideo, aby wyniki oglądalności poszybowały w górę? Oto kilka wskazówek. Dlaczego warto podnieść jakość materiałów wideo? Dla niektórych zapytań Google lubi pokazywać filmiki YouTube w pierwszych wynikach wyszukiwania, spychając pozostałe […]