Black Friday i Święta 2021 – kiedy zacząć promocję?
Nasze konta i portfele w gotowości – Black Friday nadchodzi, kilka tygodni później (w niektórych przypadkach wystarczy kilka dni) znowu ogarnie nas zakupowe przedświąteczne szaleństwo. Dla konsumentów sprawa jest prosta: wybierają i płacą – albo stacjonarnie, albo online. Dla sklepów i firm Black Friday i święta zaczynają się jednak dużo wcześniej…
Zbierz klientów na Black Friday i Święta
Black Friday, Mikołajki i Boże Narodzenie dla niejednego biznesu będą prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wzmożone zainteresowane mniej lub bardziej świadomych klientów pozwoli zamknąć kolejny covidowy rok na plusie. By tak się stało, potrzebne jest zaangażowanie działu marketingu. Uwaga – to ostatni dzwonek, by zebrać grono zakupoholików przed listopadowym i grudniowym szaleństwem. Jeśli jeszcze nie zadbałeś o lejek sprzedażowy, przed Tobą ostatni weekend do opracowania planu.
Lejek sprzedażowy a e-commerce – jak pozyskać klienta do sklepu online?
Lejek sprzedażowy w social mediach składa się z kilku etapów:
- Budowanie świadomości danej marki
- Wzbudzenie zainteresowania produktem lub usługą wśród potencjalnych odbiorców
- Konwersja
- Lojalność
Każdy z nich wymaga wdrożenia i czasu na zauważenie efektów, dlatego nie możesz czekać do czwartku przed Czarnym Piątkiem ani liczyć, że kampania uruchomiona 5 grudnia pozwoli Ci zarobić tysiące wśród spóźnionych Mikołajów. Działania w social mediach, by były skuteczne, muszą być prowadzone z wyprzedzeniem i przede wszystkim… z głową.
Polacy na zakupach w dobie pandemii – poznaj badania ekspertów
Znasz już etapy – to dobrze. Ale jak skutecznie zacząć je realizować? Przede wszystkim dobrze podziel budżet marketingowy i zaplanuj działania – krok po kroku, tydzień po tygodniu. Przeprowadzone rok temu badania, a więc już w rzeczywistości covidowej, która wpłynęła na zakupowe zwyczaje Polaków, jednoznacznie pokazują, że większość budżetu przeznaczonego na świąteczne zakupy, wydamy w grudniu. Eksperci szacują, że niemal 30 proc. kwoty Polacy zostawią w sklepach pomiędzy 15 a 24 grudnia. A co z Black Friday, który już 26 listopada? Na jesienne promocje, według prognoz, wydamy ok. 16% świątecznych funduszy. To sporo, dlatego już dziś warto zatroszczyć się o (przyszłego) klienta.
Lejek sprzedażowy krok po kroku
Nakreśliliśmy kwestie związane z terminami. Pora zająć się konkretnym działaniem. Jak budować świadomość marki? Konsekwentnie, nie tylko od święta. Pokaż, że Twoja firma, Twój produkt, Twoja usługa są godne zaufania. Docieraj do potencjalnych odbiorców, korzystając z mediów społecznościowych – zadbaj o komunikację na Facebooku i Intagramie. Zależy Ci na kliencie biznesowym? Tutaj sprawdzi się LinkedIn. Jak działać na tych kanałach? Ważna jest identyfikacja wizualna. Wyjątkowe logo staje się pierwszym skojarzeniem i elementem, które zostanie zapamiętane jako pierwsze. W drugiej kolejności Internauci skupią się na osiągnięciach, rekomendacjach czy zespole.
Jak budować świadomość marki w przededniu Black Friday? Regularnie dodawaj ciekawe posty, prezentuj opinie i rekomendacje Twoich dotychczasowych klientów, najszybciej jak to możliwe odpowiadaj na pytania/komentarze/wiadomości swoich followersów. Co dalej?
Zainteresuj i nie pozwól odejść
Przykułeś uwagę potencjalnego klienta? Fantastycznie – teraz musisz ją utrzymać! Pokaż korzyści, jakie płyną z zakupu produktu, usługi. Podkreśl, co Twoją firmę wyróżnia na tle konkurencji. Warto wdrożyć reklamę na Facebooku – na Messengerze, w formacie karuzeli, odsyłającą do strony internetowej.
Szybko zobaczysz, czy Twoje działania przyniosły pożądany efekt – pokaże Ci to wskaźnik konwersji. Pamiętaj, by zadbać o tych, którzy Ci zaufali. Przygotuj kampanię remarketingową z ofertą specjalną, np. rabatem na konkretny produkt.
Social media modne cały rok
Black Friday i Boże Narodzenie nie mogą być podstawą obrotu żadnego sklepu internetowego. Ważna jest konsekwencja w działaniu – przez cały rok. Jeśli ze względu na pandemię koronawirusa Twój budżet na marketing jest uszczuplony, skorzystaj ze wsparcia. Korzystając z usług naszej firmy, możesz zyskać do 90% refundacji za działania w mediach społecznościowych. Do tego oferujemy budżet na kampanie reklamowe na Facebooku i w Google. To promocja nie tylko z okazji Czarnego Piątku – poznaj szczegóły i zadbaj o komunikację z klientami.