Logo firmy, czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Czym jest logo firmy?
Stara sentencja mówi, że jak nas widzą, tak nas piszą. Zwraca to uwagę na to, jak istotny w relacjach międzyludzkich jest aspekt wizualny. To dobre „pierwsze wrażenie” decyduje zwykle o naszej dalszej chęci interakcji. I mimo, iż zwykle nie powinno się oceniać książki po okładce nie da się zaprzeczyć, że pożądane jest, by obecnie i sama treść i okładka były elementami wzajemnie się uzupełniającymi. Z tej przyczyny warto zwrócić uwagę na niebagatelną rolę, jaką w komunikacji i budowaniu pozytywnego wizerunku kreuje odpowiednie logo firmy.
Cechy dobrej wizualizacji
Dobre logo powinno być sprzęgnięte z naszą ofertą i przyjmuje się, żeby było stałe na przestrzeni lat. Umożliwia to pełną identyfikację z marką. Świetnym przykładem jest tu logo Coca-Coli, które co prawda bywało modyfikowane, ale nigdy nie zmieniło się w sposób na tyle diametralny, żeby przestało być utożsamiane z charakterystycznym, gazowanym napojem.
Równie istotna zdaje się względna prostota logotypu, która powinna sprawić, iż wizerunek przedsiębiorstwa zapadnie w pamięć mimo. Tą drogą poszedł Steve Jobs w swoim gigancie. Charakterystyczne, nadgryzione jabłko jest proste i „zwyczajne” w recepcji, a jednak bezbłędnie identyfikowane jest z koncernem, który wydał na świat iPhony. Kreacja graficzna powinna być również nieszablonowa, a więc nie powinna ginąć w morzu aktualnych tendencji rynkowych.
Czego powinniśmy się wystrzegać?
Niełatwo pokusić się o pełną definicję dobrego loga. Wiadomo, iż powinno być charakterystyczne, proste i funkcjonować w świadomości konsumenta wiele lat, gdyż umożliwia to pełną identyfikację z lubianą marką, zaś od takich kupujemy najchętniej. Pokuśmy się jednak o kilka zdań na temat tego, czego powinniśmy podczas tworzenia kreacji unikać.
Logo firmy w żadnym razie nie powinno być kompilacją aktualnych trendów. Swoisty wysyp wizualizacji niezwykle do siebie podobnych sprawi bowiem, że stracimy – w oczach potencjalnego klienta – cały indywidualizm. To natomiast nie jest pożądane.
Równie źle wygląda logo, w którym znajduje się zbyt wiele kolorów. Mogą one sprawić, że przez przerost formy zostanie szybko zapomniane. Przyjmuje się, że najlepiej trzymać się maksymalnie trzech barw, przy czym według obecnej, minimalistycznej koncepcji lepiej pozostać przy zasadzie „im mniej, tym lepiej”.
Warto również, projektując logotyp przedsiębiorstwa, skupić się na sugestiach ekspertów. Często popełnianym przez biznesmenów błędem jest zlecenie stworzenia projektu osobom niekompetentnym, które mogą stworzyć kreację absolutnie prowizoryczną, która negatywnie wpłynie na ocenę naszego przedsiębiorstwa.
Dobre logo przyciąga wzrok i zapada w pamięć. Podobnie jak nasze realizacje.