Kariera w wyszukiwarce Google – zacznij od strony www!
Pierwszym krokiem do tego, aby zaistnieć w internecie jest strona www. Jeśli więc chcesz, aby Twoi klienci znaleźli Cię w sieci, a wyszukiwarka podawała im Twoją firmę na tacy, jak tylko będą wyszukiwali frazy z nią związane, koniecznie zainwestuj w stronę internetową. Jakie elementy zawiera jednak dobrze zrobiona strona internetowa? I co ważne, jak przypodobać się dzięki niej Google?
W internecie strona stroną pogania – wyróżnij się!
Szukasz czegoś w sieci i nagle na Twoje zapytanie wyskakuje ogromna liczba wyników? Tak naprawdę przeglądamy wtedy pierwszą stronę wyszukiwania, ewentualnie drugą i dajemy sobie spokój. Albo udało nam się znaleźć to, czego szukaliśmy albo próbujemy wpisywać inną frazę. Tak samo robią inni użytkownicy.
W dodatku, po wejściu na stronę www, liczy się kilka pierwszych sekund, które decydują, czy na niej zostaniemy i skorzystamy z oferty danej firmy. Jeśli witryna długo się ładuje, jest mało intuicyjna, nie można na niej znaleźć pożądanych informacji, to szybko z niej wyjdziemy w poszukiwaniu innej, lepszej i bardziej przejrzystej oferty.
Nijakie strony nie mają w tej chwili racji bytu w internecie. Często sam wygląd witryny także decyduje o pozyskaniu klientów. Musisz więc za jej pomocą się wyróżnić w sieci. Zaoferować użytkownikom coś innego – przyjemną dla oka grafikę, łatwą nawigację, chwytliwe hasła reklamowe i wysokiej jakości zdjęcia produktów lub usług.
Konkurencja nie śpi. A Ty możesz spać spokojnie, kiedy masz estetyczną i funkcjonalną stronę, reklamującą najlepiej Twoją firmę.
5 elementów, które strona www musi zawierać
A więc do rzeczy. Co w tej chwili jest najważniejsze na stronie www i które elementy decydują o jej być albo nie być w internecie? Wybraliśmy 5 z nich.
Po pierwsze responsywność. Nadal w sieci można znaleźć strony, które nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Responsywne strony www wyglądają natomiast dobrze na każdym ekranie. Można z nich również wygodnie korzystać i spełniają swoją funkcję na każdym urządzeniu.
Kiedy już możemy wygodnie przeglądać stronę www, to zaczynamy się zapoznawać z jej treściami. Rzadko kto czyta całe opisy kategorii (głównie są one robione z sympatii do Google). W oczy rzucają się jednak nagłówki, slogany, nazwy produktów i usług. Język korzyści to kolejny element, który strona www powinna zawierać. Jeśli jeszcze coś powstrzymuje użytkownika przed skorzystaniem z oferty, to treści na stronie powinny go do tego przekonać.
A jeśli mowa o treściach, to kluczowe dla strony www jest Call To Action, czyli konkretne wezwanie do działania. To wszystkie sformułowania typu „skorzystaj z naszych usług”, „kup teraz”, „skontaktuj się z nami”, „wypełnij formularz kontaktowy”, ubrane w różne słowa, aby te komunikaty przemycić, nawołują do wypełnienia przez użytkowników konkretnego celu. Oczywiście jest to związane ze specyfiką działalności każdego klienta.
Na stronie muszą znajdować się również dane kontaktowe. To wydaje się oczywiste, jednak użytkownicy muszą nieraz przebyć długą drogę żeby je odnaleźć. A kiedy zajmuje im to za długo – rezygnują. Numer kontaktowy, mail czy siedziba firmy powinny koniecznie znajdować się więc w widocznym miejscu. Mogą do nich odsyłać także specjalne przyciski przy ofercie.
I na koniec – potencjalni klienci nie tylko chcą wiedzieć, czym się zajmujesz, ale też zobaczyć, jak Ci to wychodzi. Jeśli więc tylko możesz, to udostępnij na stronie internetowej swoje portfolio. Zdjęcia realizacji usług, wykonanych produktów, albumy z fotografiami albo filmami, konkretne przykłady współpracy, stanowią mocny argument na to, że warto wybrać Twoją firmę do współpracy.
Kiedy polubi Cię Google? (musisz na to zasłużyć, ale się opłaci!)
Google nie lubi byle czego. Ma swój gust, w który musisz trafić. A tak poważnie mówiąc, jest kilka wytycznych, które dodatkowo musi spełniać strona www, aby wyszukiwarka wzięła ją pod uwagę podczas pozycjonowania oraz pozwoliła pojawić się wysoko w rankingu.
Google lubi strony z unikalną treścią, zoptymalizowaną pod kątem słów kluczowych. Teksty powinny znajdować się zarówno przy konkretnych usługach, jak i w kategoriach zakładek. Nie zapominajmy również, że wiele użytkowników szuka krótkiej informacji o firmie, zanim skorzysta z jej usług. Podstrona „o nas” jest więc konieczna i na niej też należy zoptymalizować treści.
Najlepiej też, aby na stronie www pojawiały się cały czas nowe teksty, przygotowane zgodnie z zasadami SEO. Wtedy Google chętnie pokaże ją w rankingu, jako godną uwagi. Pozycjonowanie wymaga jednak działań systematycznych, więc wpis wstawiony raz na miesiąc może nie wystarczyć. To dlatego wiele firm decyduje się na prowadzenie bloga czy też poradnika na stronie www.
Z rzeczy bardziej technicznych, bardzo ważne jest również linkowanie do innych stron, jak i podstron serwisu, czyli linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Wyszukiwarka lubi poza tym dopracowane meta tagi (znaczniki w kodzie źródłowym) oraz prawidłową hierarchię nagłówków na stronie internetowej. Te ostatnie stanowią wskazówkę dla Google, które teksty na stronie www są najważniejsze.
Tak przygotowana strona www będzie idealnie wpisywała się w gust Google, które chętnie się nią pochwali w wynikach wyszukiwania.
Wykonujemy strony www dopasowane do potrzeb klientów i wytycznych Google
Szukasz firmy, wykonującej strony internetowe, które robią karierę w Google? Chcesz się owocnie i trwale zaprzyjaźnić z wyszukiwarką? Zapraszamy do nas!
Stronę www Testinu z łatwością przejrzysz na urządzeniach mobilnych, znajdziesz konkrety o naszych usługach i tym, jak je wykonujemy, a także przejrzysz nasze portfolio. Nasze dane kontaktowe znajdziesz z łatwością na stronie, a jeśli chcesz iść na skróty, kliknij w link: https://testin.pl/kontakt/.
Jesteśmy, więc żywym przykładem na to, jak powinny być robione strony www i taką stronę zaoferujemy Tobie. Zapraszamy do kontaktu!