Trendy w grafice w 2022 roku a spójność marki

Trendy w grafice w 2022 roku a spójność marki

Pierwsze miesiące roku niosą ze sobą refleksje nad minionym czasem  i nadzieje co do nadchodzących wydarzeń. Kolejny rok przed nami, więc warto prześledzić trendy dotyczące projektowania graficznego w 2022 roku. Trendy te kształtują nie tylko przestrzeń social media ale wpływają na postrzeganie marki oraz na jej spójność.

Kolorowy minimalizm

To, że kolory stały się trendem w grafice nie powinno zaskakiwać. Zderzenie ze sobą kontrastujących odcieni będzie w tym roku widoczne w każdej kreatywnej pracy. Jaskrawe kolory są trendem w grafice komputerowej, który bardzo dobrze wyróżnia markę na tle konkurencji. Warto również wspomnieć, że kolorowe grafiki sprawdzą się najlepiej w przypadku młodszej grupy odbiorców, do 35 lat. Dla osób starszych nie będą atrakcyjne.

Lata 90-te

Silna inspiracja latami 90-tymi to także wiodący trend w grafice 2022. Bunt, który jest charakterystyczny dla tego okresu, jest tym co przyciąga decyzyjne w Internecie grupy odbiorców. Marki chętnie wykorzystują więc ten trend estetyczny. Piksele, 8-bitowa i dwuwymiarowa grafika, geometria, jaskrawe kolory, ziarniste tekstury – to elementy, które dla niektórych z nas są familiarne, innych zaś motywują do przeszukania najbardziej zakurzonych skrzyń z pamiątkami.

Krótkie animacje

Obrazki w Internecie, które się poruszają, z pewnością przyciągają uwagę. Na stronach internetowych i w mediach społecznościowych to już pewien standard odnośnie grafiki, który według prognoz będzie jeszcze silniejszy. Wideo zawdzięcza swoją popularność szybkiemu i sprawnemu docieraniu do odbiorcy. Stymuluje zmysły i przekonuje, a jednocześnie nie wymaga takiego skupienia, jak czytanie. Jest formą rozrywki i sprawia przyjemność. Należy jednak pamiętać, by zatrzymać na chwilę uwagę swoich odbiorców, ponieważ ludzie tylko „skanują” swoje social media, a tak naprawdę liczy się pierwsza sekunda Twojego wideo. Właśnie tyle czasu masz by wywrzeć wrażenie na Klientach!

Gradienty i światło

Przede wszystkim mówi się tutaj o specjalnym typie gradientu, z efektem szkła, rozmyciem tła lub pastelowymi odcieniami. Takie gradienty dobrze sprawdzają się jako tło, nie odwracając uwagi od głównego obiektu kompozycji. Szczególną popularność odnotują gradienty i rozmycia w asyście tzw. ziarna, które często możemy obserwować na Instagramie. Projekty takie nadają poczucie bezpieczeństwa, są naturalne, eleganckie i interesujące. Możemy w ten sposób dodać unikalnego, spersonalizowanego stylu do komunikacji wizualnej marki.

Mariaż 3D i 2D

Wpływ projektowania 3D ma być jeszcze większy niż dotychczas. Ta, popularna w ostatnich latach, dziedzina projektowania w tym roku będzie wyraźnie dominować przez mariaż 2D i 3D, które będą się wzajemnie uzupełniać. Media społecznościowe są „zaśmiecone” płaskimi ikonami i obrazkami, dlatego coraz więcej projektantów sięga po ilustracje 3D. W swoich projektach 3D umieszczają płaskie ilustracje, tworząc w ten sposób realizacje, które przyciągają uwagę odbiorców.

Ilustracja połączenia efektów 2D i 3D

Memy i GIF-y

Sposobem na zachowanie lekkości w social mediach to oczywiście tworzenie własnych memów. Stały się one formą komunikacji wizualnej, która jest uznawana i rozumiana przez wszystkich. Dobrze skonstruowany i przemyślany mem jest błyskawicznie zauważany przez internautów i przekazywany dalej. Zamiast po prostu kopiować i wklejać, możesz go dostosować tak, by pasował do przekazu Twojej marki. Kolejnym pomysłem na unikalne wyróżnienie swojej marki to stworzenie własnych GIF-ów, które mają szansę stać się viralami. Skutecznie przyciągają odbiorców i bawią, a to jest przecież nasz cel.

Jak osiągnąć spójność marki?

Spraw, by Twoje publikacje były zabawne, autentyczne i oryginalne. Zachowaj lekkość, czym spowodujesz, że odbiorca będzie chciał zostać z Twoją marką na zawsze. Każdą technikę stosuj mądrze, z umiarem i umiejętnie łącz z innymi rozwiązaniami. Weź pod uwagę, że trendy w grafice warto śledzić i rozważać ich wdrożenie w swoich realizacjach, ale możesz zastosować tylko niektóre. W efekcie projekt będzie unikalny i przyciągający, a także (przede wszystkim) spójny.

ZOBACZ TAKŻE