Tłusty Czwartek w social mediach, czyli jak sprzedać pączka?

Tłusty Czwartek w social mediach, czyli jak sprzedać pączka?

Zdjęcia pączków, memy z pączkami, infografiki, filmiki – w Tłusty Czwartek internet szaleje i gdzie się nie obrócisz, napotkasz pączki (jeśli za nimi nie przepadasz, współczujemy). Już od samego przeglądania sieci cieknie ślinka. Dla marketerów Tłusty Czwartek to natomiast doskonała okazja do promocji w internecie. W szczególności reklamują się piekarnie i cukiernie, ale i inne firmy. W kreatywny, zabawny często sposób zamieszczają w sieci posty lub artykuły, by zwrócić na siebie uwagę. Bo jak się okazuje Tłusty Czwartek w social mediach to doskonała okazja, by sprzedać pączka, nawet nie mając nic wspólnego z jego przygotowaniem.

Dlaczego Tłusty Czwartek w social mediach to idealny dzień na promocję?

W lutym jest co najmniej kilka okazji do zareklamowania się w social mediach i nie tylko. Oczywiście w pierwszej kolejności na myśl przychodzą Walentynki. To uniwersalne święto do promocji i to nie tylko w socialach – przeczytacie o tym w naszym poprzednim artykule. Sklepy internetowe również przeżywają oblężenie z okazji Święta Zakochanych.

Jednak nie czarujmy się – Polacy uwielbiają Tłusty Czwartek i luty wokół pączka się kręci! Co roku średnio sprzedawanych jest około 100 mln pączków! W mediach społecznościowych na niemal każdym profilu pojawiają się materiały z pączkami. Piekarnie, cukiernie, sklepy spożywcze i inne zapraszają do skorzystania z przygotowanej przez nie oferty. A inne firmy po prostu promują swój biznes w sieci, bo Tłusty Czwartek nadaje się do tego idealnie.

Co przemawia za tym, że dosłownie wszyscy w mediach społecznościowych reklamują się w Tłusty Czwartek? Zapewne sympatia do tego święta, szerokie grono odbiorców oraz słodka tradycja, z której mało kto rezygnuje. Zabawne grafiki przewijają się w całym internecie, z okazji do promocji korzystają nie tylko firmy, ale i gwiazdy, celebryci, influencerzy, ambasadorzy marek. Ciebie więc też nie może wśród nich zabraknąć. A jeśli nie pączek, to może faworek Cię do tego przekona?

PS: Pomyśl też o promocji w sieci z okazji ferii czy końca karnawału – wtedy także reklama w mediach społecznościowych jest mile widziana.

Ach te pączki… Znajdź dzięki nim nowych przyjaciół!

My świętujemy Tłusty Czwartek, a na świecie jest obchodzony Dzień Przyjaciela. Te dwie okazje idealnie do siebie pasują! Przecież dzięki promocji w Tłusty Czwartek w social mediach możesz zdobyć nowych fanów i obserwujących na swoim profilu, a nawet realnych klientów, którzy będą chcieli kupić Twój produkt albo skorzystać z usługi.

Nie tylko na profilach cukierniczych spotykamy chwytliwe hasła promocyjne i grafiki zrobione w taki sposób, by kojarzyły się z daną branżą, a nawet konkretnym produktem. Realizowane są konkursy, rozdawane rabaty, wysyłane newslettery. Copywriterzy prześcigają się w wymyślaniu kreatywnych haseł związanych z Tłustym Czwartkiem, pączkami, kaloriami, wywołując tym uśmiech na niejednej twarzy. Organizowane są również w mediach społecznościowych wydarzenia, relacje, transmisje na żywo. Im lepszy pomysł na promocję, tym więcej osób zwróci na niego uwagę. A przyciągnięcie dużej liczby przyjaciół Twojego profilu, będzie procentować w przyszłości.

Przykłady, jak wykorzystać Tłusty Czwartek do promocji w social mediach

My tu gadu gadu, a przecież najlepiej pomysły na promocję w Tłusty Czwartek pokazać na przykładach. Oto kilka grafik na deser:

Tłusta promocja nie tylko raz w roku? Skorzystaj z usług profesjonalistów!

Jeśli nie masz czasu na działania promocyjno-marketingowe albo pomysłu na prowadzenie profili w mediach społecznościowych, nie wiesz, z czym się je takiego pączka i wolisz, żeby ktoś upiekł go za Ciebie – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Agencja Interaktywna Testin zajmie się obsługą mediów społecznościowych Twojej firmy, a także reklamą na profilach.

Nie masz funduszy na efektywną promocję w mediach społecznościowych? Skorzystaj z dofinansowania na promocję w ramach Podkarpackiej Platformy Wsparcia Biznesu. Chętnie przedstawimy szczegóły i opracujemy dla Ciebie najlepszą strategię działań w mediach społecznościowych.

ZOBACZ TAKŻE