Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Gotowych, skutecznych rozwiązań szuka każdy z nas. W tym celu najczęściej staramy się wykorzystać Internet i wpisujemy interesującą nas frazę kluczową w pasku wyszukiwarki.

Prawdopodobnie tym sposobem dotarłeś do tego tekstu – szukając odpowiedzi na pytanie jak powinna wyglądać dobra strona internetowa i… odpowiedź tę otrzymasz. Ale po kolei.

Na początku podkreślić musimy, że dobra witryna to taka, która spełnia swoją rolę – najczęściej jest nią pozyskiwanie klientów lub próba skupienia wokół brandu, marki (co finalnie i tak ogranicza się do promocji oraz sprzedaży). Żeby Twoja strona internetowa zyskała – zarówno dla wyszukiwarki Google, jak i użytkowników – status dobrej, spełnić musisz kilka warunków.

U nas poznasz najistotniejsze z nich.

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa, czyli stwórz koncept

Twoja strona internetowa ma istotny cel – musi wzmocnić procesy sprzedażowe oraz pomóc Ci w ich automatyzacji. Dlatego, zanim jeszcze radośnie rzucisz się w wir pisania kodu lub zamawiania usługi zastanów się, co tak naprawdę powinno widnieć w witrynie. Kwestia tego, jak powinna wyglądać dobra strona internetowa jest oczywiście otwarta i nie ma ram, w których musisz się umieszczać, jednak już w fazie planowania zadbaj o to, by przerost formy nad treścią nie nastąpił w Twoim przypadku.

Rozplanuj zakładki (lub skorzystaj z rozwiązań przygotowanych przez profesjonalną agencję reklamową) i stwórz ich praktyczny układ. Zastanów się nad tym, czy niezwykle skomplikowanych i kosztownych rozwiązań nie warto zastąpić czymś prostszym, znacznie tańszym ale i równie efektywnym.

Stwórz stronę dla klienta, nie dla siebie

Projektowanie strony pro forma nie jest dobrym rozwiązaniem. Pamiętaj, że przyświecać muszą Ci konkretne cele, przez które zdecydowałeś się na stworzenie lub odrestaurowanie witryny. Dlatego warto stworzyć ją w oparciu o potrzeby i oczekiwania klienta.

A kto zna go lepiej niż Ty?

Kluczowe okazuje się więc to, co internauta na Twojej stronie odnajdzie. Na jego zaangażowanie mamy jedynie kilka sekund i czas ten warto wykorzystać w stu procentach. Dlatego strona musi być praktyczna i użyteczna – użytkownik wchodzi na nią po to, by zyskać odpowiedzi na konkretne pytanie lub poznać ofertę produktową, która podana jest w sposób ciekawy, ale nie nachalny.

Bądź konkretny i twórz wartościowe opisy

Dobra strona internetowa musi zawierać wysokiej jakości treści, które z jednej strony zwiększą naszą widoczność, z drugiej natomiast dostarczą konkretnej wiedzy o produkcie, usłudze lub branży zainteresowanemu internaucie. Podczas opisu pierwszych dwóch wyszczególnionych elementów postaw na kreatywność oraz słynny, sprzedażowy język korzyści.

Koniecznie unikaj schematycznych, utartych frazesów, które niczego nie wniosą, za to mogą być po prostu źle odebrane przez klienta.

To jak powinna wyglądać dobra strona internetowa uzależnione jest więc również od samych dostępnych w witrynie tekstów oraz ich gabarytów. Zauważ, że zawsze lepiej wyglądać będzie schemat opis plus zdjęcie niż sam opis. Tyczy się to zwłaszcza kwestii produktowej.

Postaw na estetyczny układ

Twoja firmowa strona internetowa będzie wizytówką, która w sieci wisieć będzie cały czas i do której dostęp ma niemal każdy. W myśl zasady „jak Cię widzą tak Cię piszą” często pierwsze wrażenie decydować będzie o chęci do podjęcia współpracy lub zakupów. Dlatego skuteczna, zwiększająca przychody przedsiębiorstwa witryna powinna zwyczajnie… dobrze wyglądać. Kupujemy wzrokiem, dlatego również i odpowiedni design strony i ładne, duże zdjęcia prędzej zachęcą do zakupu lub kontaktu Twoich klientów.

Dbając o identyfikację wizualną postaraj się umieścić we wszystkich zakładach logotyp swojej firmy, dzięki któremu po pewnym czasie stanie się ona zdecydowanie bardziej rozpoznawalna… i popularna.

Bądź widoczny w sieci

Masz już kapitalną stronę i tylko czekasz, by odcinać kupony od kolejnych zleceń, a tu… posucha. Pamiętaj, że aby być widocznym w sieci powinieneś inwestować w opcje rozreklamowania biznesu. Tyczy się to zarówno Twojej obecności w Google (czyli pozycjonowania oraz opcji Google Ads), jak i  prowadzenia komunikacji w kanałach społecznościowych, które są potężnym wsparciem marketingowym. Bez tego typu działań niestety, ale nie będzie Ci się łatwo przebić. Dlatego warto, żebyś decydując się na stronę miał opracowany również plan działań promocyjnych.

Albo zlecił to agencji interaktywnej, która przygotuje szkic konkretnych działań.

Sugestie odnośnie tego, jak powinna wyglądać dobra strona internetowa można mnożyć. My uważamy, że ogólny wzór należy adaptować do potrzeb każdego z osobna.

Chcesz skutecznie budować swoją pozycję eksperta? Nic nie stoi na przeszkodzie! Postaw na Content marketing i skontaktuj się z nami!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.