Instagram jako narzędzie promocji marki w Internecie

Instagram jako narzędzie promocji marki w Internecie

Promowanie firmy opiera się obecnie na mediach społecznościowych

Instagram cieszy się coraz większą popularnością i jest także narzędziem promocji marki w sieci.

Tak zwane Social Media, czyli media społecznościowe to ogół mobilnych aplikacji internetowych i witryn pozwalających na swobodny interaktywny dialog użytkowników globalnej sieci internetowej. Promowanie firmy w dzisiejszych czasach wychodzi zdecydowanie poza standardowe jak dotąd kanały – prace, radio i telewizję.

Instagram – nośnik promocji marki

Postęp technologiczny sprawił, że dominująca droga dotarcia do potencjalnego klienta jest właśnie Internet. Promowanie firmy bez wykorzystywania tego medium staję się obecnie mało skuteczne. Social Media i ich umiejętne wykorzystywanie w promocji firmy pozwalają na znaczne poszerzenie grona potencjalnych odbiorców reklamy, oferty czy informacji, dlatego tak ważna jest pamięć o wykorzystywaniu tego obszaru.

Instagram – narzędzie umożliwiające skuteczne promowanie firmy

Jest to medium społecznościowe opierające się na wykorzystywaniu fotografii, zintegrowane z mobilną aplikacją kompatybilną z systemami Android i iOS.

Instagram wzoruje swój wygląd na cechach zdjęć fotograficznych wykonywanych błyskawicznymi aparatami Kodak Instamatic. Umożliwia edycję zdjęć poprzez stosowanie szeregu różnorodnych filtrów i narzędzi oraz ich udostępnianie w przestrzeni Internetu (także na innych portalach np. Facebook’u).

Promowanie firmy w dzisiejszych czasach nie może obyć się bez wykorzystywanie tej aplikacji. Staje się ona z dnia na dzień coraz bardziej popularna – w niektórych kręgach i grupach społecznych jest on nawet znaczenie popularniejsza o wydawałoby się niedoścignionego lidera – Facebook’a.

Promowanie firmy dzięki aspektom wizualnym i estetycznym

Skuteczne działania, mające na celu kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, prezentacji oferty szerokiemu gronu potencjalnych klientów oraz zachęcania do zapoznania się z towarami i usługami danego przedsiębiorstwa – to klucz do sukcesu. Z zastosowaniem aplikacji Instagram wydaje się tylko być rzeczą banalną – udostępnianie fotografii z krótkim opisem.

Jednak właśnie promowanie firmy poprzez prezentacje zdjęć to kluczowe wyzwanie, jakie stoi przed osoba chcącą wykorzystywać to medium społecznościowe. Ciekawe ujęcia i kadry, dbanie o estetykę, artystyczna wizja fotografa to aspekty, które mają największe znaczenie dla tego, w jaki sposób dana marka będzie odbierana przez użytkowników Instargama.

Ambasadorzy marki wspomagają promowanie firmy

Jedną z najskuteczniejszych metod, dzięki którym promowanie firmy na Instagramie staje się bardzo skuteczne, jest wykorzystywanie innych użytkowników aplikacji, jako osoby prezentujące produkty danej firmy. Ambasador marki, czyli opłacona lub obdarowywana produktami osoba, zobowiązuje się do dostarczania atrakcyjnych zdjęć i opinii. Umieszcza je także na swoim profilu z odpowiednimi odnośnikami do konta firmowego. Dzięki temu grono odbiorców poszerza się jeszcze bardziej a marketing wygląda na bardzo naturalny i organiczny.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest WordPress? Kompleksowe wprowadzenie dla początkujących.

    Czy wiedziałeś, że prawie co druga strona internetowa oparta jest na CMS WordPress? System ten zdominował współczesny Internet. Korzystają z niego giganci tacy jak Microsoft, BBC, Disney czy Fundacja Obamy. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, to WordPress jest doskonałym miejscem, aby rozpocząć tę przygodę. Bez względu na to czy Twoim celem stała się promocja działalności, tworzenie bloga, a może chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ten […]

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]