Hejter czy duszek? O typach użytkowników social media

Hejter czy duszek? O typach użytkowników social media

Użytkowników mediów społecznościowych, ze względu na ich aktywność i zachowania w serwisach, można podzielić na różne typy. Kim Ty jesteś? Hejterem, duszkiem, kolekcjonerem, samochwałą, a może użytkownikiem widmo? Pora dokładnie im się przyjrzeć. Działając na co dzień w social media, zauważamy czym się charakteryzują i jak ich rozpoznać. Oto, jakie cechy ich wyróżniają.

Tylko moje zdanie jest słuszne i muszę się nim podzielić

Hejterów chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Krytykują wszystko i wszystkich. Nie omieszkają podzielić się swoim zdaniem pod każdym postem, wydarzeniem, na profilach i w grupach. Zdarza się również, że hejtują bez przyczyny, bo po prostu taki jest ich sposób na udzielanie się w social media. Wygłaszają swoje zdanie nawet, kiedy nikt od nich tego nie wymaga. Tylko oni znają prawdę i muszą się nią podzielić. Hejterzy nawet kłócą się między sobą, a ich mocne komentarze wywołują lawinę facebookowych czy instagramowych dyskusji.

Lepiej patrzeć na to wszystko z boku…

Duszki wolą trzymać się z daleka od wszelkich dyskusji, nie publikują również nic na swoich profilach. Idealnie czują się jako obserwatorzy, ale nie widzą sensu brania udziału w dyskusjach. Często są na bieżąco ze wszystkim co się dzieje, jednak nie ujawniają swojej obecności. Nikt nie wie w zasadzie, że istnieją, ich tożsamość jest tajemnicą. Tylko znajomi duszków są świadomi tego, że mają profil i gdzieś tam sobie spokojnie żyją w social mediach.

Nie wszystko jest godne mojej uwagi w social media

Kolekcjonerzy nie lubią bylejakości. Starannie selekcjonują informacje, a na ich polubienia zasługują tylko niektóre z nich. Wybrednie dobierają profile i grupy, które są godne uwagi. Każdy lajk czy komentarz w ich przypadku jest dokładnie przemyślany. Kolekcjonują to, co w mediach społecznościowych odpowiada ściśle ich zainteresowaniom. Nie obchodzi ich zwykły materiał, w niczym ich zdaniem nieprzydatny. Udostępniony post przez kolekcjonera zasługuje więc niemalże na Oscara.

„To ja, narcyz się nazywam…”

Wszyscy muszą wiedzieć co się u niego dzieje – jak wygląda po przebudzeniu, co je na śniadanie, czym się zajmuje, co robi w czasie wolnym, co ostatnio kupił i jakie ma o tym zdanie. Fotografuje jedzenie, swoje stylizacje, znajomych, z którymi się spotyka. Każdy wie, jakie ma hobby, a nawet gdzie się wybiera na wakacje i ile kilogramów chce do nich zrzucić. Brzmi znajomo? To samochwała – narcyz w social mediach, który skupia się w większości na swojej osobie. Relacjonuje całe swoje ciekawe, pełne rewelacji życie i tylko sprawdza, ile ma reakcji.

Mnie tu nie ma, niech się dzieje co chce

Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz! – jak często słyszałeś to stwierdzenie? Istnieją jednak użytkownicy social media, którzy są obojętni na to, co dzieje się w serwisach. Bierne osoby mają konta, jednak rzadko kiedy z nich korzystają i nie podejmują żadnych działań. To dlatego w oczach aktywnych użytkowników często nie istnieją, a to, że posiadają profile jest dla nich zaskakujące. No bo jak można z nich nie korzystać?

Wiesz już, jakim typem użytkownika social media jesteś? A może masz znajomych, którzy od razu przyszli Ci na myśl, kiedy czytałeś nasze opisy? Tak naprawdę powstaje coraz więcej typów użytkowników w serwisach społecznościowych, ponieważ liczba ich użytkowników ciągle rośnie. Czytałeś już nasz artykuł o nowościach na Instagramie w 2020 roku? Jeśli nie, koniecznie musisz nadrobić, by być na bieżąco!

Profesjonalne prowadzenie profilu firmy w social media możesz z kolei powierzyć naszemu zespołowi 🙂

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.