Social media w 2020 – co się zmieni na Instagramie?

Social media bez Instagrama nie istnieją. Ten kanał społecznościowy od wielu miesięcy utrzymuje się w czołówce najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Większości z nas kojarzy się, oczywiście, ze zdjęciami lub krótkimi filmikami. Rok 2020 to rok przełomowy – także dla Insta i na Insta. Z jakimi trendami warto być na bieżąco? O czym pamiętać, a o czym zapomnieć, prowadząc profil? Oto najważniejsze informacje.
Insta life kontra real life – co wolą followersi?
Prawdziwe życie. Prawdziwe emocje. Mniej filtrów i pozowania. W 2020 Instagram stawia na autentyczność. Social media będą bardziej real. W oczach odbiorców, co przełoży się na zasięg i reakcje, zyskają przede wszystkim posty ukazujące niewyreżyserowane sytuacje czy kadry. Jaki jest zatem przepis na instagramowy sukces? Prostota. I bycie bliżej tych, którzy obserwują Twoje konto. To samo tyczy się edycji zdjęć. Rok 2019 był rokiem filtrów i programów graficznych dostępnych nie tylko dla profesjonalistów. Wystarczył właściwie dostęp do Internetu i nawet niezbyt dobra znajomość angielskiego. Konta stały się do siebie podobne dzięki stosowaniu podobnych, niekiedy identycznych rozwiązań kolorystycznych. To, co wyróżniało profile – spójność i klimatyczność – paradoksalnie wpłynęło na coraz mniejszą oryginalność i kreatywność. Rok 2020 ma przynieść temu kres. W jaki sposób? Mniej wyostrzonych kolorów, wymyślnych motywów i filtrów. I tu, tak jak w uchwycanych kadrach, liczyć się będzie prostota. Wiadomo, pewne fotki będą wymagać delikatnej obróbki, warto jednak zapomnieć o zbyt dużym nasyceniu barw. Rzeszów z niecierpliwością czeka na reakcje najpopularniejszych Instagramowiczów na te zalecenia.
Instagramie, rusz się!
Fakt, że Instastories i posty video dobrze wpływają na zasięgi i wzrost obserwujących, zauważyliśmy już dawno. W 2020 roku trend ten pójdzie w nieco innym kierunku. W centrum zainteresowania znajdą się bowiem animacje czy pojedyncze ruchome elementy na zdjęciach, np. para z kubka lub filiżanki kawy. Takie „smaczki”, choć delikatne, zdynamizują obraz. Darmowe aplikacje, typu Enlight Pixaloop (program jest dostępny w systemach Android i iOS), pozwolą na zabawę zarówno zaawansowanym użytkownikom, jak i tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kanałem.
Social media stawiają na słowo…
… także na Instagramie. Już na zawsze tym, co wyróżnia użytkownika w tym kanale, pozostanie zdjęcie. Jednak z miesiąca na miesiąc obserwujemy, jak ważny staje się tekst. Opisy to już nie jednozdaniowe formułki i niekończąca się lista lepiej lub gorzej dobranych hasztagów. To często rzetelny opis produktu czy głos w ważnej sprawie. Należy podkreślić – merytoryczny opis i głos. Rozbudowany tekst pozwala bowiem na pogłębienie tematu, skłania do dyskusji – często bardziej niż umieszczone nad nim zdjęcie. A komentarze, w obliczu znikających obserwatorów czy fake profili, mają przecież ogromne znaczenie dla budowania zasięgu. Warto jednak podkreślić, że należy znaleźć złoty środek. Instagram to bowiem wciąż kanał społecznościowy a nie platforma blogowa. Zbyt długie teksty mogą odnieść odwrotny skutek.
Rzeszów zna trendy w social mediach!
Agencja interaktywna Testin trzyma rękę na pulsie. Chcesz być na bieżąco w trendach? Social media nie będą mieć przed Tobą tajemnic. Rzeszów i okolice zapraszamy na nasz profil na Facebooku!