Dlaczego certyfikat SSL jest podstawą sprawnie działającej strony?

Dlaczego certyfikat SSL jest podstawą sprawnie działającej strony?

Certyfikat SSL staje (lub nawet stał) się obecnie standardem w przestrzeni Internetowej. Jest protokołem, którego używa się do bezpiecznych połączeń szyfrowanych na stronie internetowej, poczty elektronicznej czy serwera FTP.  Dzięki jego skuteczności oraz uniwersalności błyskawicznie zdobył rzesze zwolenników i stał się wręcz nieodzowny. Zwłaszcza w zabezpieczeniach  e- transakcji bankowych oraz systemach płatniczych on-line.

Czym jest szyfrowanie SSL na stronie internetowej?

Nazwa SSL to skrót od angielskiego Secure Socket Layer (warstwa ochronna, zabezpieczająca). Protokół ten umożliwia szyfrowanie strumienia informacji, co daje gwarancję bezpieczeństwa i poufności przesyłu danych. Dodatkowym jego atutem jest stosunkowo łatwa implementacja, co jeszcze zwiększa  jego renomę. Trudno dziś sobie wyobrazić dokonywanie zakupów w sklepach internetowych, przelewanie pieniędzy z konta czy rozliczanie się z urzędem skarbowym bez protokołu SSL na stronie internetowej. Każde z tych działań byłoby jak potencjalne zaproszenie do kradzieży danych, a także ataku hakerów i oszustów.

Na jakich stronach www protokół SSL jest szczególnie wymagany?

Choć strona internetowa  nie ma obowiązku zawierać tego protokołu, to po wdrożeniu RODO jest to wysoce zalecane. Zwłaszcza dla witryn, które przetwarzają dane różnego rodzaju, a w szczególności dla:

  • Serwisów aukcyjnych i sklepów internetowych 
  • Stron www urzędów
  • Witryn bankowych i innych instytucji finansowych
  • Poczty elektronicznej
  • Portali korporacji, szkół i uczelni

Zgodnie z rozporządzeniem RODO dane osobowe, a także inne dane osobiste muszą być zabezpieczone szyfrowaniem zapewniającym poufność. Zaniedbanie tej materii grozi wysokimi karami, dlatego wdrożenie protokołu w tych obszarach jest niezbędne.

Jak działa szyfrowanie SSL?

Kiedy przeglądarka nawiązuje połączenie  ze stroną www, która jest zabezpieczona protokołem SSL, następuje uzgodnienie algorytmów oraz kluczy szyfrujących. Są one następnie stale stosowane przy przekazywaniu danych pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem www. Trzeba mieć na uwadze, że dla każdej domeny należy posiadać osobny certyfikat SSL Należy pamiętać, że szyfrowana jest transmisja danych tylko dla domeny, dla której certyfikat SSL został wystawiony (np. “https://www.twojadomena.pl”). Dla każdej Twojej domeny potrzebujesz osobnego certyfikatu. Dla subdomen potrzebujesz certyfikat typu Wildcard. Jeśli strona internetowa  nie używa z protokołu SSL, wszelkie informacje przesyłane za pomocą sieci do serwera, są otwartym tekstem. Stają się one zatem „łatwym łupem” dla hakerów, zwłaszcza w sieci lokalnej.

Skąd wiadomo, że dana strona internetowa jest bezpieczna?

Aby nabyć certyfikat SSL, należy spełnić następujące warunki:

  • Witryna www powinna znajdować się pod określoną domeną
  • Domena ta musi być zarejestrowana na dane firmowe w ogólnodostępnej bazie WHOIS
  • Trzeba utworzyć konto o adresie admin@szyfrowana_domena.pl, na które zostanie wysłana prośba o potwierdzenie zamówienia

Potwierdzeniem wdrożenia certyfikatu na stronę jest pojawienie się w jej adresie przedrostka https://, np.: https://testin.pl/ . Pojawi się również ikona kłódki.

Dlaczego warto wdrożyć protokół SSL?

Największym atutem szyfrowania jest bezsprzecznie bezpieczeństwo danych użytkowników. Ponadto zwiększa  to ich zaufanie do marki, a także buduje profesjonalny wizerunek firmy i zwiększa chęć interakcji z witryną www. Dlatego, jeśli jeszcze nie korzystasz z certyfikatu, zgłoś się do naszej firmy! Nie tylko wdrożymy certyfikat SSL, ale także przeprowadzimy audyt strony i podpowiemy, jak polepszyć jej zasięgi. Zapraszamy do współpracy!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]