Co zrobić, żeby skutecznie prowadzić fanpage?

Nie wiesz, jak skutecznie i efektownie prowadzić fanpage firmowy? Jakie metody stosować, aby zwiększyć zasięgi i zbudować pozytywny wizerunek firmy? Poznaj sposoby skutecznego prowadzenia fanpage.
Atrakcyjne treści – czyli jakie?
Rola content marketingu w skutecznym prowadzeniu fanpage z czasem nabiera coraz większego znaczenia. Obecnie istnieje wiele wytycznych, jak za pomocą treści możesz przyczynić się do pozytywnego postrzegania firmowego fanpage przez Klientów. Możesz to osiągnąć tworząc treści z użyciem języka korzyści i emocji. Pomoże Ci w tym postawienie się w pozycji odbiorcy. Zwracaj uwagę na to, co dla Ciebie byłoby ważne podczas wyboru danego produktu lub usługi. Chcąc coś skutecznie zareklamować, nie podawaj faktów na jego temat — przecież użytkownik może znaleźć je na Twojej stronie internetowej. Aby prowadzić fanpage w atrakcyjny sposób, musisz wykazać się kreatywnością. Możesz również pokazać swój dystans i poczucie humoru. Pamiętaj, że wywołanie pozytywnych emocji, wzbudzenie sympatii to ważny element budowania więzi z użytkownikami.
Real Time Marketing – warto stosować?
Real Time Marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów:
- Szybkiego zyskania popularności firmowego fanpage,
- Zwiększenia zasięgu,
- Zbudowania pozytywnego wizerunku marki.
Aby to osiągnąć, musisz być na bieżąco z nowinkami, a następnie dane komunikaty sprytnie i trafnie wykorzystać w działaniach marketingowych. Nie ma się co oszukiwać, musisz się liczyć z tym, że albo post stanie się viralem, albo nie. Jeśli Ci się uda – zyskasz ogromny zasięg, jeśli nie – straty nie będą duże. Pamiętaj, że ważne jest szybkie działanie. Im szybciej opublikujesz tego typu post, tym większa szansa na „sukces”. RTM to rodzaj wpisów coraz chętniej stosowany przez duże, znane marki.
Nie pisz długo lecz konkretnie
Nie traktuj fanpage na facebooku jak bloga, szczególnie eksperckiego. Nie każdy ma czas na czytanie tych, zapewne wartościowych, ale zdecydowanie obszernych wpisów. Co więcej, osiągniesz cel przeciwny do zamierzonego – stopniowo zniechęcisz ludzi do śledzenia Twoich treści. Zamiast tego postaw na krótkie i merytoryczne publikacje oraz zajawki artykułów blogowych, do których zalinkujesz na dole postu.
Różnorodność jest ważna
Prowadzenie fanpage tak, by przyciągał zainteresowanie, zyskiwał popularność, wymaga zadbania również o aspekt wizualny. Nie poprzestawaj na statycznych grafikach, eksperymentuj, twórz ciekawe i różnorodne materiały takie jak: animacje, infografiki, GIF-y, kolaże, krótkie video, itp. Stosowanie ich wymiennie z postami statycznymi to duży krok w stronę tworzenia atrakcyjnego fanpage. Pamiętaj jednak, że kluczowa jest spójność. W jej osiągnięciu pomoże Ci opracowanie identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas na każdorazowe zastanawianie się nad tym, który kolor wybrać.
Rozmawiaj i reaguj
Budowanie pozytywnych relacji odbiorcy z marką powinno być jednym z Twoich priorytetów. Jeśli Internauci zobaczą, że jesteś otwarty na rozmowę, opinię innych, będą nabierać do Ciebie zaufania. W swoich postach zamieszczaj pytania dotyczące treści, pytaj o przykłady z życia użytkowników itd. Jednym z elementów korzystnie wpływających na skuteczne tworzenie fanpage jest również krótkie oczekiwanie użytkowników na odpowiedź z Twojej strony. W tym przypadku czas gra bardzo istotną rolę w walce o klienta. Jeśli otrzymasz zapytanie od użytkownika dotyczące konkretnej kwestii związanej z Twoim produktem/usługą, a będziesz zwlekał z odpowiedzią przez kilka dni (w niektórych sytuacjach nawet kilka godzin) – możesz stracić potencjalnego klienta.
Konsekwencja w działaniu
Chcesz osiągnąć zadowalające wyniki, poprawić zasięgi fanpage’a? Musisz być wytrwały i konsekwentny w działaniach! Dużym ułatwieniem jest tu opracowanie strategii działań na określony czas (np. 6 lub 12 miesięcy).
Powinna ona obejmować:
- Ton komunikacji,
- Identyfikację wizualną,
- Częstotliwość i formy publikacji,
- Budżet na płatne promocje.
Wszystko to wymaga dużego zaangażowania i poświęcenia. Możesz je jednak łatwo zaoszczędzić, zlecając te zadania ekspertom z Agencji Interaktywnej Testin. Sprawdź i przekonaj się, że warto.