Blog a e-commerce – jak wspierać sprzedaż tekstami?

Blog a e-commerce – jak wspierać sprzedaż tekstami?

Pandemia i lockdown to zdecydowanie czas sektora e-commerce. Zakupy, zamiast w sklepach stacjonarnych, w galeriach handlowych, która co jakiś czas są zamykane, dużo chętniej robimy w sieci. Bez wychodzenia z domu, bez kontaktu z ludźmi wybieramy produkty spożywcze, ubrania czy buty. Dla użytkowników to ogromna wygoda. Dla właścicieli sklepów internetowych wyzwanie! Co zrobić, by nie zginąć w tłumie w wyszukiwarce? Jedną z metod jest pozycjonowanie za pomocą bloga.

Blog w sklepie internetowym – jakie jest jego zadanie?

Blog w sklepie internetowym to przede wszystkim szansa na poprawienie widoczności w sieci. Lepsza pozycja w popularnej wyszukiwarce skutkuje większym ruchem na stronie WWW, a co za tym idzie – wyższym współczynnikiem sprzedaży produktów. Ponadto, dzięki specjalistycznym tekstom, właściciel sklepu oraz jego pracownicy zyskują miano ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki regularnym i merytorycznym wpisom buduje się relacja z Klientami. Teksty blogowe mogą stać się swoistą ściągą dla użytkowników produktów możliwych do zakupu w danym sklepie. Dzięki temu użytkownicy, już po dokonaniu zakupu, chętnie wrócą na Twoją stronę, by poszukać potrzebnych informacji.

Jak pisać, żeby czytano?

Choć mówi się, że pisać każdy może, ta teza na pewno nie tyczy się copywriterów pracujących nad tekstami pod pozycjonowanie. Te, oprócz merytoryki i przystępnego stylu, muszą spełniać szereg wymagań związanych z algorytmem wyszukiwarki. Nagłówki, frazy kluczowe, nawiązania niezbędne do “naturalnego” linkowania. Istotna jest zatem forma przekazu tematu. Od czego zależy? Od tego, co sprzedajesz. Blog w sklepie internetowym może mieć różne formy: wywiad z ekspertem lub użytkownikiem danego produktu, na przykład AGD; recenzja książki, jeśli stoisz na czele małej księgarni; poradnik, do czego wykorzystać urządzenie czy wreszcie test porównawczy dwóch różnych produktów. Możliwości jest wiele. Ciekawym, przykuwającym uwagę i dodatkowo pozytywnie wpływającym na proces pozycjonowania rozwiązaniem jest dodawanie grafik do tekstu: zdjęć, infografik, pokazów slajdów. Warto korzystać z oferowanych przez różne narzędzia rozwiązań. Niezbędne przy doborze tematów (a także słów kluczowych) mogą okazać się powszechnie dostępne i darmowe narzędzia: Google Trends, Google Analytics, Google Serach Console. To podstawowe systemy analizy ruchu i zachowań użytkowników na stronie. Na czym się skupić przy pisaniu tekstu? Odpowiedź jest prosta: na odbiorcy i jego potrzebach. Weź pod uwagę jego wiek, płeć, zainteresowania i przede wszystkim to, co może znaleźć w Twoim sklepie. Konsekwencja w budowaniu przekazu jest ważna i na pewno zaprocentuje.

Sklepy internetowe a oczekiwania Klientów – pomożemy Ci je spełnić!

Masz wątpliwości, czy jesteś w stanie połączyć oczekiwania Klientów oraz działania wpływające na pozycjonowanie w jednym tekście? Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc specjalistów. Jako agencja interaktywna nie tylko projektujemy i wdrażamy sklepy internetowe. Z przyjemnością wdrożymy odpowiednie procesy na gotowej stronie i pomożemy Ci w promocji w internecie.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]