Jak zdobyć nowych klientów swojego sklepu internetowego?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż stacjonarnie, czy sklep internetowy, powinieneś zainwestować w skuteczną reklamę. Jak wiadomo, jest ona kluczem do sukcesu i wiąże się z określonymi działaniami. Na jakich najlepiej się skupić? Które dają najlepsze rezultaty?
Pozycjonowanie, czyli prowadzenie bloga tematycznego
Teksty poradnikowe, cyklicznie publikowane na podstronach sklepu internetowego Rzeszów, to bardzo dobre źródło odwiedzin strony, bez których nie byłoby właściwie sprzedaży. Blog może być także idealnym miejscem, gdzie użytkownicy mogą nabyć informacje o produktach, jednocześnie dostając gotowe propozycje do zakupu. Jeśli teksty będą interesujące dla odbiorcy, ten chętnie odwiedzi stronę internetową kolejny raz w poszukiwaniu nowych, ciekawych wiadomości.
Nagradzanie lojalności klientów
Kolejnym sposobem pozyskiwania klientów są tzw. programy lojalnościowe. Ten bardzo popularny model oferuje małe upominki – tzw. gratisy klientom, którzy kupują regularnie w naszym sklepie. Polega to np. na dodaniu kolejnej sztuki produktu do zakupu określonej jego ilości ( np. przy zakupie 3 jogurtów – 4 gratis). Jest to świetny sposób na przywiązanie klienta do konkretnej marki, a ponadto powoduje, że klient nie szuka produktu w konkurencyjnych sklepach internetowych.
E-mail marketing w witrynach internetowych
Aby móc pozyskiwać nowych klientów tą drogą, należy perfekcyjnie określić swoją grupę docelową. Wiedzieć kim są klienci, w jakim wieku, jakiej płci, a także czym się zajmują na co dzień i w Internecie. Dzięki rozsyłaniu e-maili można w niedługim czasie poinformować prenumeratorów o dostępnych nowościach czy promocjach w naszym sklepie internetowym w Rzeszowie. W ten sposób istnieje możliwość realnego wpływu na rozpoznawalność i rozgłos marki.
Zapomniany program partnerski
Zaniedbana przez polskie sklepy internetowe , a jakże skuteczna forma reklamy! Polega na znalezieniu partnerów, którymi mogą być zarówno inne sklepy online, jak i prywatne profile internetowe. Partnerzy polecają nasz e –sklep w zamian za otrzymywaną prowizję od wygenerowanej sprzedaży. Być może stworzenie takiego programu jest trudnym zadaniem, lecz poczynione wysiłki z pewnością zostaną nagrodzone lepszymi wynikami sprzedaży.
Nagradzanie klienta za polecenia
Dla sklepów, które mają już zgromadzoną bazę klientów, program referencyjny jest dobrym źródłem pozyskiwania nowych odbiorców. Mechanizm tej formy jest prosty – klient zachęca do zakupu kolejną osobę, a w zamian otrzymuje prezent. Mocną stroną tego rozwiązania jest fakt, że ludzie lubią kupować produkty przez kogoś polecane. Szczególnie, jeśli są to produkty z dziedziny im mało znanej.
Reklama dźwignią handlu – zwłaszcza płatna
Bardzo korzystny wpływ na widoczność sklepu internetowego mają reklamy pojawiające się w wyszukiwarce na frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, tzw. Google Ads. Również reklamy w mediach społecznościowych mają okazję dotrzeć do określonej przez nas grupy potencjalnych odbiorców.
Promocje – niezawodny sposób „zwabiania” klientów
Pomimo, że najstarsza, promocja jest chyba najskuteczniejszą formą reklamy. Warto więc przemyśleć, jak zachęcić nowych użytkowników do skorzystania z naszej oferty. Może rabat na pierwsze zakupy? Darmowa dostawa? Przy zakupie dwóch produktów – trzeci gratis? Możliwości jest wiele! Dodatkowym czynnikiem mobilizującym do robienia zakupów w witrynach internetowych jest limit czasowy lub ilościowy.
Media społecznościowe wzmocnią widoczność marki
Wprawdzie nie można ich traktować jako kanału sprzedażowego, ale warto regularnie tworzyć i publikować posty, zadawać pytania użytkownikom, a także odpowiadać na ich komentarze. Ogromna popularność social mediów generuje duży potencjał do zdobycia nowych klientów. Ważne, aby nie przesadzić z przedstawianiem oferty, promocji i produktach do kupienia! O wiele bardziej przyciągają treści np. z zakresu branży, w której działa sklep internetowy w Rzeszowie, a także zdjęcia, infografiki czy filmy.
Co zatem ma wpływ na zdobycie kolejnych nabywców?
Możliwości dotarcia do nowego odbiorcy jest sporo. Działania można dopasować w zależności od potrzeb i kondycji finansowych właścicieli wirtualnego sklepu. Przemyślana i dobrze prowadzona kampania z pewnością przyniesie założone i upragnione cele biznesowe.