Biznes w formie stacjonarnej czy sklep internetowy?

Biznes w formie stacjonarnej czy sklep internetowy?

Współczesne realia nie pozostawiają wątpliwości. Sklep internetowy daje o wiele większy zasięg oraz potężne możliwości rozwoju. Korzystanie ze stron internetowych to łatwy i szybki sposób znalezienia interesujących nas treści. Klient nie traci czasu na dotarcie do konkretnego lokalu, zaś w jednym miejscu może odnaleźć setki produktów.

Co daje zaistnienie w sieci?

Tu właśnie pojawia się miejsce na profesjonalne wyeksponowanie towaru. W sklepie internetowym umieszczamy zdjęcia całego asortymentu. Wybierając fotografie zyskujemy pewność, że klient zobaczy nasz produkt dokładnie w taki sposób, jaki wybierzemy. Ponadto umożliwiamy mu dostęp do tych treści przez całą dobę.
Internet pozwala na porównywanie ofert kilku firm jednocześnie. Jaka z tego korzyść? To proste. Sami mamy wgląd w pracę konkurencji, możemy więc szukać lepszych rozwiązań. Dotyczy to nie tylko kwestii wizualnych ale też jakości tekstów, które umieszczamy w sieci.

Brzmi interesująco? To nie wszystko.

Strony www umożliwiają monitorowanie potrzeb kupujących. Możemy więc stale obserwować ich preferencje, a co za tym idzie błyskawicznie reagować na zmiany. Sklep internetowy pozwala dokładnie zbadać rynek, w którym się poruszamy. Taka wiedza wydaje się być bezcenna. Do tego dochodzą jeszcze profity związane m. in. z niwelowaniem kosztów użytkowania lokalu stacjonarnego.

Co wybierasz?

SKLEP INTERNETOWYSKLEP STACJONARNY
ZASIĘGglobalnynajbliższa okolica
CZASdziała przez całą dobędziała w określonych godzinach
ATRAKCYJNOŚĆ DLA KLIENTA
  • łatwy i szybki dostęp do oferty;
  • brak konieczności opuszczania domu przy robieniu zakupów;
  • przejrzysty sposób prezentowania towaru;
  • oszczędność czasu.
  • ograniczony dostęp do oferty;
  • konieczność wyjścia z domu w celu zrobienia zakupów;
  • towar zaprezentowany w mało atrakcyjny sposób;
  • wymaga sporego nakładu czasu.
ATRAKCYJNOŚĆ DLA WŁAŚCICIELA
  • niwelowanie kosztów użytkowania lokalu stacjonarnego;
  • łatwe i szybkie monitorowanie potrzeb klientów i zmian na rynku;
  • bardzo duży wpływ na sposób, w jaki klient odbiera produkt (korzystne zdjęcia, dokładny opis);
  • duża liczba potencjalnych klientów.
  • koszty związane z użytkowaniem lokalu stacjonarnego;
  • duże trudności w sprawnym monitorowaniu potrzeb klientów i zmian na rynku;
  • niewielki wpływ na sposób, w jaki klient odbierze dany produkt;
  • niewielka liczba potencjalnych klientów.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]