Jak wypromować sklep internetowy?

Jak wypromować sklep internetowy?

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien wiedzieć, jak skutecznie wypromować się w Internecie. Nie należy siedzieć z założonymi rękami i czekać na klientów. Jest to długotrwały proces. Dowiedz się, jak skutecznie promować sklep internetowy. Jednocześnie płatna, jak i darmowa reklama może być tak samo efektywna. Jak skutecznie reklamować się w Internecie? Jak dotrzeć do klientów? Na te i inne pytania odpowiemy w tym artykule. Sprawdź, jakie masz perspektywy.

Sklep internetowy a płatne reklamy od Google Ads

Najbardziej skuteczną i szybką reklamą są płatne kampanie reklamowe. Aby zareklamować nasz produkt lub usługę można wykorzystać formę tekstu, grafiki lub video. Do wyboru mamy dwa mechanizmy promujące nasze treści, czyli jest to Google Ads oraz media społecznościowe np. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube. Google Ads wykorzystuje najpopularniejszą formę reklamy PPC, czyli Pay Per Click – płać po kliknięciu. Reklama ta trafia tylko do zainteresowanych osób na różnych portalach. W tym przypadku warto skorzystać z interaktywnej agencji interaktywnej Testin, która posiada specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym.

Pozycjonowanie pod kątem SEO

Pozycjonowaniem nazwać można szereg działań, które zwiększają widoczność sklepu internetowego w sieci. Pozycjonowanie ma za zadanie podnieść konwersję, czyli użytkownik serwisu powinien wysłać formularz, zapisać się do newslettera lub dokonać zakupu naszego produktu. Ta metoda promocji jest bezpłatna i można ją wykonywać samodzielnie. Niestety jest to proces pracochłonny, a na efekty trzeba poczekać. Należy badać słowa kluczowe, analizować ich skuteczność. Kolejnym krokiem jest dostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych, czyli stworzyć responsywną stronę. Warto zastosować certyfikat SSL oraz przyspieszyć otwieranie się stron. Nie można zapomnieć o link buildingu, czyli o linkowaniu do mediów społecznościowych naszego sklepu internetowego oraz dołączania opinii zadowolonych klientów.

Marketing w mediach społecznościowych

Efektywna reklama w Internecie opiera się na działaniach w mediach społecznościowych. Posiadanie konta na Facebooku, Instagramie czy YouTube to nie tylko zbieranie opinii klientów i publikowanie treści, to przede wszystkim darmowa reklama w Internecie. Warto zagłębić się w tym temacie. Wykorzystując media społecznościowe buduje się trwałe relacje z klientami oraz przywiązanie do marki. Trudo posiadać dochodowy sklep internetowy, dlatego należy udostępnić nasze produkty i usługi w wielu kanałach sprzedażowych.

Sklep internetowy zawierający wtyczkę WooCommerce pozwala na sprzedaż na wielu platformach, korzystając jednocześnie z jednego panelu do obsługi zamówień. Popularne zewnętrzne kanały sprzedaży to:
– Allegro,
– Google Shopping,
– Facebook Market Place,
– Sklep Instagram,
– Ceneo.

Twórz ciekawe treści w sklepie internetowym – content marketing

Publikowanie ciekawych treści w sklepie internetowym to możliwość promowania produktów i usług w Internecie. Dzięki content marketingu można edukować i mobilizować klientów czy dodawać im otuchy. Teksty umieszczone na blogu powinny być wysokiej jakości.

Bądź w kontakcie z klientami po sprzedaży

E-mail marketing to forma komunikacji z klientami, którzy już dokonali zakupu w sklepie internetowym. Należy sklep internetowy zintegrowany z wtyczką WooCommerce skonfigurować z Mailchimp, AutomateWoo, MailPoet lub innej strony, która pozwala wysyłać e-maile do klientów informując ich o nadchodzących wyprzedażach, przecenach lub spersonalizowanych kuponach rabatowych.

Potrzebujesz pomocy? Zajmiemy się tym!

Skontaktuj się z nami, a wypromujemy Twój sklep internetowy. Nasze grono specjalistów zajmie się reklamami, pozycjonowaniem i marketingiem w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że działania marketingowe są długofalowe. Jak to mówią, nie od razu Rzym zbudowano, to samo ma się do promocji w internecie. Dlatego nie zwlekaj! Działaj.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]