5 trików, które zwiększą Twoją sprzedaż w Internecie

5 trików, które zwiększą Twoją sprzedaż w Internecie

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

Ostatnie roszady w prawie handlowym dość znacząco wpłynęły na koniunkturę rynku, ograniczając możliwości handlu w niedzielę. Jednym z wyjątków, który zakazowi umknął, są sklepy internetowe. Wydaje się, że branża e-commerce dostał w tym momencie prezent od losu, gdyż rynek nie znosi marazmu, natomiast potrzeba zakupowa w kraju wcale nie wygasła. Dlatego naturalnym wydaje  się zdobycie informacji o tym, w jaki sposób naszą sprzedaż w Internecie zmaksymalizować. Wiedza ta wydaje się cenna. Zwłaszcza, że prawdopodobnie nie tylko my reklamujemy sklep w sieci…

Zadajmy sobie zatem pytanie jak sprzedawać w Internecie i osiągać zyski w dobie hiperkonkurencji?

  1. Ogranicz wybór produktów

Słynni na cały świat amerykańscy naukowcy zszokowali i tym razem. Konkretnie natomiast zrobił to Andrew McAfee, który zasugerował, że zbyt szeroki wybór powodować może w nas, konsumentach, paraliż decyzyjny. Innymi słowy, wyobraźmy sobie, że jesteśmy na stacji benzynowej (choć z dzisiejszymi cenami jest to nieco drogie wyobrażenie…), na której do dyspozycji mamy kilkadziesiąt rodzajów paliw – te, które czyszczą silnik, te, które powodują lepsze przyśpieszenie, te, na których przejedziesz 3% więcej… Mimo tego, że niektórzy poczują się jak w sklepie z zabawkami, większość z nas będzie na tyle zdezorientowana, że zamiast za dozownik, złapie za kluczyki i odjedzie.

Dlatego określ, po które produkty Twoi klienci sięgają najczęściej i je wyeksponuj, co pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w Internecie.

 

  1. Wykorzystaj kontrast

Świat odbieramy często dzięki opozycji. Najprościej stwierdzić, że ciężko wyjaśnić byłoby  zjawiska dobra bez zła, wojny bez pokoju i biedy bez bogactwa. Kontrastowość zwykle jest dość mocno nacechowana, gdyż porównujemy coś lepszego do czegoś gorszego. W zestawieniu tym lepsze staje się jeszcze lepsze, gorsze natomiast jeszcze bardziej traci dystans… W każdym razie jest to dobry sposób na jeszcze lepszą sprzedaż w Internecie produktów.

Zacznij zestawiać produkt, na sprzedaży którego Ci zależy z innym, nieco mniej atrakcyjnym a odnotujesz wzrost konwersji.

 

  1. Dostosuj i proponuj cross sell

Świetna sprzedaż w Internecie wymaga kreatywności i kompleksowości. Dlatego warto polecić technikę, którą często stosują marketingowcy i w momencie sprzedaży proponować produkt uzupełniający pierwszy. Łatwo wyjaśnić to na zasadzie procesu sprzedaży smarfonów – każdy, kto podejmie decyzję zakupową i zamówi w naszym sklepie nowoczesny telefon zwykle bywa też zainteresowany etui, szkłem lub elementami, które jeszcze lepiej go spersonalizują.

Określ cross sell dla kluczowych produktów, które sprzedajesz w sieci.

  1. Dbaj o szczegóły

Częstym problemem w sklepach internetowych jest porzucanie wypełnionymi zakupami koszyka tuż przed finiszem. Powodów zaniechania kupna jest sporo i – co istotne – bardzo często wystarczy zmienić kilka elementów, by cieszyć się wzrostem konwersji. Dlatego zawsze zwracać uwagę musimy na szczegóły, które ułatwią nam efektywną sprzedaż w Internecie. Kiepska konwersja może być powodem niewidocznego przycisku Call to Action, zbyt skrótowym objaśnieniem procesu zamówienia lub… zbyt wysokimi kosztami dostawy, które przewyższyć mogą cenę produktu. Niskim współczynnikiem porzuceń poszczycić mogą  się również te sklepy internetowe, które oferują szerokie możliwości w kwestii zapłaty – jeśli pozwolimy naszym klientom płacić nie tylko przez przelew i kartę, ale zaproponujemy również płatności przy odbiorze możemy się pozytywnie zaskoczyć.

 

  1. Promuj się w sieci

Sprzedaż w Internecie może być nieco utrudniona, gdyż zwykle nie startujemy z poziomu potentata i jest nam zwyczajnie nieco trudniej przebić się do klienta. Pamiętajmy o tym, że nawet ci, którzy są na szczycie wyszukiwarek jakoś musieli się tam dostać. Najczęściej przez inwestycję w reklamę. Warto promować się dzięki Google AdWords oraz wykorzystywać płatne opcje udostępniane przez Facebook, dzięki którym zwiększymy przepływ internautów, którzy okazać mogą się naszymi przyszłymi klientami. Bez dobrej kampanii reklamowej prędkie zwiększanie zysków okazać się może utrudnione, gdyż należy pamiętać o tym, że większość z nas utożsamia się z mocno wypromowanymi już markami. Innymi słowy stojąc przed wyborem napoju o smaku coli chętniej sięgniemy po Coca-Colę lub Pepsi, a nie ich dalekiego krewnego nawet, jeśli ten jest zwyczajnie tańszy. Pamiętajmy, że sprzedaż w Internecie nie opiera się wyłącznie na konkurencyjnych cenach ale głównie na wygodzie, dostępności oraz odpowiedniej, zachęcającej reklamie.

 

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Ciężko zwykle o prostą odpowiedź na tak skomplikowane pytanie, jednak zawsze powinniśmy sugerować się tym, co będzie najlepsze dla naszych klientów. Ci zaś cenią szybkość realizacji, dostępność kluczowych informacji, konkurencyjne ceny oraz mnogość opcji płatniczych. Kwestia tego, jak zwiększyć sprzedaż w Internecie, pozostać musi więc otwarta, gdyż systematycznie zmieniają się pewne trendy. Nie zmienia się jednak jedno – sam człowiek, który zwykle chce otrzymać dokładnie to, co zamówił.

Pytasz, jak jeszcze zwiększyć sprzedaż w Internecie? Skontaktuj się z nami i zamów skuteczną kampanię reklamową!

ZOBACZ TAKŻE