Twoja strona internetowa nie sprzedaje? Sprawdź, jak to naprawić

Twoja strona internetowa nie sprzedaje? Sprawdź, jak to naprawić

Konkurencja na rynku w odniesieniu do większości branż jest spora. Osoby korzystające z Internetu mają do wyboru wiele firm, z których usług lub produktów mogą skorzystać. Aby jednak przedsiębiorstwo zostało znalezione, konieczne jest posiadać strony internetowej. Teraz gdy spora część życia przeniosła się do wirtualnego świata, firmy muszą iść z duchem czasu i również się tam znajdować. O ile media społecznościowe nie stanowią wymogu, o tyle dobra strona internetowa jest podstawą, by potencjalny klient zainteresował się Twoją oferta.

Samo posiadanie witryny nie oznacza jeszcze, że będzie ona przyciągać odbiorców oraz sprzedawać. Aby się tak stało, musi ona być widoczna i efektywna. Pytaniem, które samo się nasuwa, brzmi – jak stworzyć dobrą stronę internetową, która będzie sprzedawać? O tym dowiesz się z dzisiejszego artykułu.

Stwórz nowoczesną i atrakcyjną stronę

Podczas przygotowywania projektu strony dobiera się właściwe kolory, czcionki oraz ustala rozmieszczenie poszczególnych treści. Stworzenie odrębnych kategorii ułatwi użytkownikowi sprawne przeglądanie oferty. Pamiętaj, aby wszystko było spójne, tworzyło harmonijną całość, co z pewnością wszyscy docenią. Skup się na umieszczaniu ciekawych treści opatrzonych fotografiami, które przyciągają uwagę. Zadbaj także o intuicyjną obsługę, by potencjalny klient mógł trafić do zakładki kontakt, w celu wypełnienia formularza.

Stań się widoczny

Samo stworzenie strony internetowej nie sprawi, że użytkownicy będą ją odwiedzać, co przełoży się na konwersję. Atrakcyjna witryna nie zagwarantuje zwiększenia ruchu, jeśli nie będzie widoczna dla użytkowników. W tym celu warto jest zainwestować w kampanie e-marketingowe. Jedną z nich i to zupełnie bezpłatną są działania z zakresu SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach poprzez tworzenie treści, w których znajdują się odpowiednie słowa kluczowe. Poznasz je, gdy przeprowadzisz dokładną analizę fraz używanych przez klientów w obrębie Twojego biznesu. Warto również sprawdzić, z jakimi słowami identyfikuje się konkurencja. To pomoże Ci znaleźć niszę, w której idealnie się odnajdziesz. Innym pomysłem na zaistnienie w Internecie są działania z zakresu reklam płatnych, czyli Google Ads. Pomagają one wyświetlać się witrynie w początkowych wynikach wyszukiwarek, co zwiększa szansę na ich zauważenie.

Dobrą praktyką jest oparcie się na przynajmniej dwóch kanałach komunikacji. W sytuacji, gdy jeden z różnych przyczyn zawiedzie, użytkownicy zawsze mogą zajrzeć na ten inny. Przykładem, który wszyscy pamiętają jest awaria Instagrama i Facebooka. W chwili, gdy przestały one działać, wiele firm, opierających się tylko na nich, stało się bezsilnymi, mogąc tylko czekać na szybkie rozwiązanie problemu. Pomyśl więc o dywersyfikacji swoich działań marketingowych, dając użytkownikom możliwość odnalezienia Cię poprzez różne kanały komunikacji.

Sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest responsywna

Ludzie w ciągu dnia korzystają z różnych urządzeń mobilnych. Komputery, laptopy, tablety czy smartfony stały się zamiennikami, dzięki którym z każdego miejsca i o dowolnej porze dnia można odwiedzić stronę internetową firmy lub zrobić zakupy. To jednak oznacza, że wszystkie witryny muszą być dopasowane do odtwarzania na urządzeniach o różnych rozdzielczościach, co nazywamy responsywnością.

Drugą istotną kwestią jest szybkość ładowania się strony. Ludzie nie lubią czekać, wiedząc, że mają do wyboru inne możliwości. W ten sposób nawet jeśli znajdą Twoją witrynę, szybko ją opuszczą, nie dokonując konwersji.

Korzystaj z narzędzi analitycznych

Posiadasz dobrą stronę internetową, która nie sprzedaje? Tutaj z pomocą przychodzą narzędzia analityczne takie jak Google Analytics oraz Google Search Console. Są one zupełnie darmowe, a przy tym dają wiele korzyści, osobom, które wiedzą, jak z nich korzystać.

Google Analytics pozwala śledzić ścieżkę zakupową Twoich klientów. Możesz więc dowiedzieć się, na jakim etapie najczęściej rezygnują z dokonania konwersji oraz która strona działa najsłabiej, nie zachęcając użytkowników do odwiedzin. To niesamowite narzędzie pozwoli Ci również poznać grupę docelową. W jaki sposób? Dostarcza bowiem informacje o wieku, płci, a nawet lokalizacji użytkowników. To oznacza, że dowiesz się więcej o osobach odwiedzających stronę internetową, dzięki czemu będziesz mógł np. dostosować do nich umieszczane treści. Google Analytics jest narzędziem niezbędnym, jeśli dodatkowo prowadzisz sklep internetowy. Dowiesz się z niego, które produkty sprzedają się najlepiej oraz poznasz te najgorsze, najrzadziej kupowane.

Z kolei Google Search Console przydaje się podczas kampanii dotyczących pozycjonowania witryny. Mierzy bowiem liczbę wejść na stronę oraz jej wyświetlenia. Co więcej, w przypadku, gdy dojdzie do zawirusowania, powiadomi Cię o tym, byś mógł szybko zareagować. Informuje również o problemach z responsywnością stron oraz nadmiernym spamie.

Spraw, by ludzie Ci zaufali

Po tym, jak użytkownik trafi na Twoją stronę internetową, musisz sprawić, by przejrzał ofertę oraz zaufał, że właśnie ta firma jest odpowiedzią na jego potrzeby. Po pierwsze umieść na witrynie tzw. social proof, czyli społeczny dowód słuszności. Mogą to być rekomendacje znanych i podziwianych osób, opinie klientów, z którymi współpracowałeś lub dane liczbowe pokazujące ilu użytkowników odwiedza witrynę oraz kontaktuje się z firmą. Ten prosty gest pomoże dokonać odbiorcy właściwego wyboru. Widząc, że tak wiele osób ceni sobie daną markę i chętnie z nią współpracuje, również postanowią spróbować.

Ważne w zaufaniu jest także bezpieczeństwo. Użytkownicy wchodząc na stronę, powierzają Ci swoje dane często te z kategorii wrażliwych. Musisz więc przekonać ich, że są one w pełni zabezpieczone. W tym celu przyda się certyfikat SSL oraz polityka prywatności.

Przedstaw swoją markę

Na stronie internetowej bardzo dużą rolę odgrywa zakładka „O Nas”, gdzie użytkownicy znajdą informację o historii oraz misji firmy. Dobrym „mykiem” jest umieszczenie w niej również charakterystyki pracowników z dopiskiem, czym się zajmują i w jaki sposób mogą pomóc Klientowi. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo jest duże, a sprawy są rozwiązywane przez różne osoby, możesz pod sylwetkami umieścić bezpośredni kontakt. To sprawi, że użytkownik zobaczy firmę, nie jako solidną instytucję, ale miejsce z duszą, gdzie pracują zwykli ludzie z pasją.

Testin – z nami Twoja strona będzie sprzedawać

Od lat wykonujemy strony internetowy, sklepy internetowe oraz zajmujemy się pozycjonowaniem witryn. Prowadzimy kampanie płatne oraz bezpłatne, a także dbamy o profile w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz poznać naszą pełną ofertę, kliknij tutaj.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.