Jak zwiększyć sprzedaż w wirtualnym sklepie?

Jak zwiększyć sprzedaż w wirtualnym sklepie?

Handel w internecie to doskonała alternatywa dla tradycyjnej formy sprzedaży. Zwłaszcza w czasie, kiedy ze względu na pandemię, sprzedaż w sklepach stacjonarnych jest obwarowana różnymi ograniczeniami. Liczba sklepów internetowych, wraz ze wzrostem ich popularności, stale rośnie. Zalet i z posiadania e- sklepu, i z robienia w nich zakupów, jest bardzo wiele. Aby wirtualny sklep dobrze funkcjonował i sprzedaż oferty była skuteczna, należy o niego stale dbać, rozwijać i dopasowywać do zmieniających się okoliczności.

Jak zwiększyć widoczność sklepu w sieci?

Sklepów internetowych jest coraz więcej, coraz więcej też osób korzysta z wirtualnych zakupów. Rynek ten zatem daje duże możliwości zwiększenia sprzedaży, a co za tym idzie – zysków. Co zrobić, aby to właśnie Twój sklep został wybrany spośród wielu konkurentów? Decyduje o tym wiele czynników: szata graficzna, funkcjonalność, czy prostota nawigacji. E sklep nie może mieć przestarzałego wyglądu – trendy graficzne ciągle się zmieniają i należy dopasowywać wygląd sklepu do zmieniającej się mody.

Nie zapominaj o różnorodności urządzeń!

Bardzo ważnym elementem jest responsywność – nie dostosujesz sklepu do urządzeń mobilnych – tracisz klientów! Coraz więcej osób lubi robić zakupy leżąc na kanapie ze smartfonem w dłoni. Konieczne też jest posegregowanie produktów na kategorie i podkategorie, co ułatwia poruszanie się użytkownika po serwisie. Warto także wprowadzić filtry ograniczające ilość wyświetlanych produktów do tych najbardziej pożądanych. Wysokiej jakości zdjęcia przyciągają uwagę użytkowników.

Opisy- nie traktuj ich po macoszemu!

Niechlujne opisy lub nawet ich brak, to duży błąd popełniany przez właścicieli sklepów wirtualnych. Ciekawe, jak najbardziej szczegółowe opisy, w dużej mierze przyczyniają się do sprzedaży produktów. Warto więc zadbać o opisy, stosując metodę content marketingu. Kiedy ilość produktów w sklepie na to pozwala, warto jest stworzyć unikalne opisy, składające się nie tylko z kilku lakonicznych zdań. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji interaktywnej, która przygotuje odpowiednio pozycjonowane opisy, co skutecznie zwiększa ruch klientów na stronie.

Blogowanie i opiniowanie – niezbędne składniki pozycjonowania

Tworzenie poczytnych artykułów na temat oferowanych przez Ciebie produktów zwiększa szansę na znalezienie Twojego sklepu przez użytkownika w wyszukiwarce Google. Dlatego warto, w ramach content marketingu, prowadzić blog tematyczny w swoim serwisie. Budowanie pozytywnej opinii, to kolejny składnik popularności, jakim cieszy się sklep wirtualny. Warto umożliwić klientom pozostawianie opinii na temat produktu i sklepu, ponieważ to buduje zaufanie do Ciebie, jako rzetelnego sprzedawcy. Większość osób, zanim zakupi dany produkt w danym sklepie, zapoznaje się wcześniej z opiniami innych klientów.

Kampania reklamowa, Google AdWords i pozycjonowanie – to podstawa!

Aby ułatwić użytkownikowi znalezienie Twojego sklepu internetowego, należy go reklamować i promować. Dzięki płatnym reklamom w Google, w wynikach wyszukiwania, po prawej stronie wyświetlają się reklamy produktów ( obrazek + krótki opis), które linkują bezpośrednio do konkretnej strony. Ułatwia to użytkownikowi dotarcie do Twojego sklepu już z poziomu wyszukiwarki. Pozycjonowanie to najistotniejsza forma promowania witryny internetowej. Jest to zajęcie bardzo trudne i żmudne, dlatego najlepiej jest powierzyć je specjalistom. Zajmą się oni szeregiem działań, które mają na celu osiągnięcie przez promowany serwis jak najwyższego miejsca na liście wyników wyszukiwań w Google.

Siła przebicia mediów społecznościowych

Media społecznościowe dają wiele możliwości w pozyskiwaniu nowych odbiorców. Atrakcyjne posty, akcje społecznościowe, czy płatne reklamy skutecznie zwiększają widoczność Twojej marki w internecie. Główną zaletą reklamy, np. na Facebooku, jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej. zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym może nastąpić niedługo po wystartowaniu kampanii.

Postaw na współpracę ze specjalistami!

Prowadzony przez Ciebie handel w internecie nie przynosi oczekiwanych zysków? Nie wiesz, jak sprawić, aby Twoja witryna zajmowała wyższe miejsca w rankingach wyszukiwarek? Skontaktuj się z nami! My wiemy, jak poprawić wyniki twojej sprzedaży. W razie potrzeby przeprowadzimy kompleksowe działania – zrewitalizujemy wygląd sklepu, poprawimy jego nawigację i funkcjonalność, a także zajmiemy się content marketingiem i pozycjonowaniem. Poprowadzimy również Twój fanpage w mediach społecznościowych włącznie ze zorganizowaniem kampanii reklamowych. Gwarantujemy zadowolenie z szybkich efektów naszej współpracy, stały kontakt i korzystne warunki finansowe.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej? Praktyczne porady

    Szybkość ładowania strony internetowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla satysfakcji użytkowników, ale także dla widoczności w wyszukiwarce Google. Strona, która ładuje się zbyt wolno, narażona jest na wyższy współczynnik odrzuceń oraz niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy praktyczne porady, jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej, bazując na technikach optymalizacji stosowanych przez naszych specjalistów.

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest UI/UX i dlaczego ma znaczenie dla Twojej strony internetowej?

    Tworząc stronę internetową, spotykamy się z pojęciami UI oraz UX. Oba te elementy są niezwykle istotne dla sukcesu witryny, mają bezpośredni wpływ na to, jak użytkownicy odbierają stronę, jak się na niej poruszają i jak chętnie dokonują na niej konwersji. Czym więc dokładnie są UI i UX oraz dlaczego mają tak duże znaczenie dla Twojej strony internetowej?