Zwiększ działania organiczne w social mediach – porady

Zwiększ działania organiczne w social mediach – porady

Abstrahując od tego, że Facebook ogranicza zasięgi organiczne, nie zawsze masz możliwość (i nie zawsze chcesz) płacić za kampanie na Facebooku, Instagramie czy w innych mediach społecznościowych. Sprawdź, jak zwiększyć działania organiczne w social mediach, by nie opróżnić portfela w walce o widoczność.

Czym jest ruch organiczny?

W mediach społecznościowych wyróżniamy kilka rodzajów stron (fanpage i grupa to tylko niektóre z nich). Użytkownicy mogą wejść w interakcje na kilka różnych sposobów. Najbardziej punktowane przez algorytmy są tzw. „meaningful interactions” (znaczące interakcje), takie jak polubienia, komentarze i udostępnienia. Facebook stawia je znacznie wyżej nad wyświetleniami czy kliknięciami. Ruch organiczny to zwiększenie właśnie tych znaczących interakcji poprzez lepsze docieranie do określonej grupy odbiorców w sieci. Na Fanpage’u można to zrobić na kilka sposobów. Od czego zacząć i co wziąć pod uwagę, by zobaczyć efekty?

1.    Zróżnicuj content

Staraj się zamieszczać posty w różnej formie tj. grafik, linków, wideo, statusów, ankiet i wideo na żywo. Algorytmy Facebooka uwzględniają to, w jaki rodzaj treści angażuje się każdy z użytkowników. Są tacy, którzy większość swoich interakcji zostawiają pod treściami wideo i dlatego w ich przypadku Facebook wyświetla więcej takich treści. Ograniczając się do jednego rodzaju treści, stracisz zasięg organiczny pozyskany od osób, które chętniej przyswajają inny content.

2.    Dyskutuj

Facebook od początku roku kładzie nacisk na „meaningful interactions”, czyli interakcje takie jak reakcje, komentowanie i udostępnianie. W algorytmie Facebooka mają one dużo większe znaczenie niż oglądanie wideo, klikanie w link czy przeglądanie zdjęć. Na szczególną uwagę zasługują komentarze, które powinny być dość długie, a najlepiej, jeśli sami użytkownicy dyskutują pomiędzy sobą pod Twoimi postami.

3.    Pomocy, Messengerze!

Jeśli chodzi o posty z linkami, to znaczny wpływ na ich zasięg organiczny ma mieć… wysyłanie ich sobie przez użytkowników. FB zakłada, że najbardziej unikalnymi i angażującymi treściami dzielimy się z użytkownikami poprzez wysyłanie i udostępnianie ich w wiadomościach prywatnych lub na grupach. Bardzo prawdopodobne, że niedługo zamiast namawiać do udostępniania treści na tablicy, będziemy namawiać właśnie do wysyłania jej w wiadomościach prywatnych.

4.    Twórz unikalne treści

Regularna publikacja unikalnych, wartościowych i przydatnych dla użytkowników treści to świetny sposób na zwiększenie ruchu organicznego. Content w mediach społecznościowych może mieć postać:

  • Poradników,
  • Filmów,
  • Tutoriali,
  • Aktualności.

Właściwie zoptymalizowane treści przyczyniają się do zwiększenia widoczności, dzięki czemu faktycznie zainteresowanym odbiorcom wyświetla się ich więcej. Prowadzi to do zdobycia jakościowego ruchu. Jak jednak dobrać treści? Najważniejsze jest, by odpowiadały one na potrzeby użytkowników. Przy tworzeniu harmonogramu czy planowaniu tematów należy zatem zwrócić uwagę na to, czego tak właściwie użytkownicy oczekują od danego profilu. W tym celu warto skorzystać z dostępnych narzędzi, które ułatwiają dobór tematyki treści.

5.    Działaj wąsko

Czasy contentu ogólnego to już przeszłość. Teraz musisz tworzyć treści pod konkretną markę albo dziedzinę. Sieć sklepów oferujących sprzęt i akcesoria sportowe musi wybrać dyscypliny, na których jej najbardziej zależy. Dlaczego? Facebook dąży do tworzenia społeczności o bardzo wąskiej, wyspecjalizowanej tematyce. Interakcje w takich grupach są o wiele bardziej wartościowe dla użytkowników.

Korzystając z tych 5 porad, z pewnością usprawnisz działania organiczne w social mediach. Jest też jednak druga opcja. Jeśli uważasz, że nie zrobisz tego perfekcyjnie lub po prostu nie masz czasu, powierz te zadania specjalistom z agencji interaktywnej.

Agencja Interaktywna Testin Ci pomoże

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu działań organicznych na Twoim Fanpage’u, a nie masz zbyt wiele czasu, żeby siedzieć przy komputerze i optymalizować treści, jest na to sposób. Agencja Interaktywna Testin to remedium na ten problem. Sprawdź naszą ofertę i nie wahaj się nam zaufać. Wyspecjalizowany zespół specjalistów od internetowych zawiłości, z pewnością może odpowiednio zwiększyć Twoje zasięgi organiczne i nie tylko. Co więcej, oprócz porad otrzymasz ofertę skrojoną na miarę Twoich potrzeb.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.