Poznaj 5 najważniejszych trendów marketingu internetowego

Poznaj 5 najważniejszych trendów marketingu internetowego

O tym, jak dynamicznie rozwija się Internet, nikogo specjalnie przekonywać nie musimy. Przeobrażenia, którym ulega wirtualna rzeczywistość, najbardziej są widoczne w obszarze marketingu internetowego. Każda licząca się agencja interaktywna musi wychodzić im naprzeciw, aby sprostać wymogom rynku. Początek roku jest więc doskonałą okazją do przeanalizowania i rozeznania się w trendach, które powinny zagościć w agencyjnej rzeczywistości w roku 2019. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy 5 najważniejszych. Oto one:

1. Content marketing nadal na topie

Content, content i jeszcze raz content! Tak powinna brzmieć maksyma każdego dobrego marketingowca. Wyszukiwarki internetowe oraz serwisy społecznościowe lubią, gdy publikowane treści są wysokiej jakości, są unikalne i doskonale opracowane pod względem merytorycznym. Po prostu są co najmniej bardzo dobre. Tak było w roku 2018, który upłynął pod kątem rosnącej roli content marketingu w działaniach reklamowych w Internecie. Tak też będzie w roku 2019. Jak przewidujemy, ów trend nie będzie maleć, a wręcz przeciwnie. Śmiało można spodziewać się dalszego wzrostu znaczenia wartościowych dla użytkowników treści. Chcesz zaistnieć w sieci w tym roku? Ba, co tam tylko zaistnieć! Chcesz odnieść sukces w Intranecie w roku 2019? Przyłóż jeszcze większą wagę do opracowywania i publikacji słów, które zachwycą tłumy użytkowników (Twoich potencjalnych klientów) i będą dla nich przydatne. A skoro o słowie pisanym mowa – pamiętaj, aby zadbać również o to słowo wypowiadane. Pewnie zastanawiasz się dlaczego? Odpowiedź jest jedna: nastał czas relacji na żywo!

2. Większa rola live’ów

Od pewnego czasu możemy obserwować rosnącą tendencję na wykorzystanie materiałów wideo do prowadzania komunikacji z klientami i budowania pozycji marki w Internecie. Tak też będzie i w tym roku. Użytkownicy będą oczekiwać od firmy coraz częstszego, bardziej bezpośredniego kontaktu.  Na znaczeniu zyskają więc nie tyle różnego rodzaju filmy (publikowane zazwyczaj po jakimś czasie), co transmisje i relacje na żywo, które taki bezpośredni kontakt zapewniają.

3. Rekomendacje

Aż 84% klientów deklaruje, że podejmując decyzję o zakupie, bierze pod uwagę zdanie rodziny, przyjaciół, znajomych, współpracowników. Takie dane przywołuje serwis MARKETER+, powołując się na badanie przeprowadzone przez Nielsen (https://marketerplus.pl/teksty/5-trendow-sprawczych-marketingu-internetowego-w-2019-roku/ dostęp: 23.01.2019 r.). Informacja ta świetnie oddaje siłę rekomendacji. Jeszcze nigdy aż tak bardzo nie kierowaliśmy się opiniami innych przy podejmowaniu decyzji. Wizytówka Twojej firmy w Google, opinie na Facebooku oraz na forach tematycznych – to tylko nieliczne miejsca, w których klienci będą poszukiwać informacji o Tobie, Twojej firmie, tym, co masz im do zaoferowania. Nie bagatelizuj tego i jeszcze bardziej zadbaj o profesjonalną obsługę swoich Klientów.

4. Google swoje pomysły ma…

i często je wciela w życie! Doskonale oddaje to swego rodzaju rewolucja, jaką przeprowadziła firma Google w roku minionym. Wprowadzony latem 2018 algorytm E.A.T chciał nas „zjeść”, a ściślej pisząc, chciał zjeść firmowe strony, który były ubogie w wysokiej jakości treści. Czego można się spodziewać ze strony Google w najbliższej przyszłości? Na pewno tego, że nadal, z jeszcze większym naciskiem, o wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, będzie decydował dobry content.

5. Bezpieczeństwo

25 maj 2018. Znasz tę datę? Tego dnia weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, powszechnie znane jako RODO. Rozporządzenie to wpłynęło znacząco na realizowane w sieci działania marketingowe. Prowadzenie akcji promocyjnych w serwisach społecznościowych, tworzenie stron internetowych, projektowanie e-sklepów, a nawet pozycjonowanie stron internetowych – należy mieć świadomość, że RODO dotyczy niemalże każdego elementu marketingu internetowego i będzie nieustannie wpływać na prowadzone w sieci działania.

Bądź na czasie!

Chcesz, aby Twoja firma była na bieżąco z aktualnymi internetowymi trendami? Zgłoś się do nas.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]