Zakazane słowa – czego nie można używać w Google Ads cz. I

Zakazane słowa – czego nie można używać w Google Ads cz. I

Google można znaleźć wszystko. Potocznie nazywany „wujkiem Google” zna się na wszystkim i wszystko u niego znajdziesz. Jednak z promowaniem „wujek” czasem ma nie po drodze. Są branże, które słyszą od Google Ads stanowcze NIE w kwestii reklamowania. Które z nich nasz „dobry wujek” ma w zwyczaju blokować?

Co kraj, to obyczaj

Zasady Google są trochę jak prawo, w każdym kraju jest inne. Regulamin serwisu jest sporządzany na podstawie przepisów prawa w konkretnym państwie. Tak samo jest z branżami, które można za pomocą Google Ads promować. My zajmiemy się tymi dziedzinami zabronionymi w Polsce.

Alkohol naszym wrogiem

Artykuł 13 Ustawy o Wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi jasno i wyraźnie – reklama alkoholu w Polsce jest zabroniona. Wyjątek stanowi piwo. Tak samo podchodzi do tego więc Google. Wpisując w wyszukiwarce nazwy najpopularniejszych marek piw, na próżno szukać tam reklam, choć oficjalne strony wyświetlają się jako pierwsze. Jednak branża alkoholowa jest przez Google Ads ściśle zastrzeżona, więc nie ma mowy o płatnej reklamie.

To może przeciwdziałanie?

Niestety ośrodki leczenia uzależnień są również objęte zakazem, choć wydawałoby się, że przecież chcą one walczyć z alkoholem. Tak naprawdę zabronione przez Google są reklamy wszystkich tego typu ośrodków. Zakazem nie są objęte Stany Zjednoczone, ale tam też sprawa jest utrudniona. Żeby reklamować tam ośrodki leczenia uzależnień, należy posiadać specjalny certyfikat. Decyzja Google może zaskakiwać, ale jeszcze bardziej zaskakuje sposób wprowadzenia zakazu. Internetowy gigant zataił informację o wprowadzeniu tej reguły i z dnia na dzień zablokował wszystkie reklamy takich ośrodków.

W takim razie leki

Otóż nie. Branża medyczna, jest kolejną, która padła ofiarą zakazu reklamy. Nie dotyczy to jednak całej branży. Google Ads w głównej mierze zakazuje reklamy suplementów. Regulamin Google ściśle określa, których wyrobów medycznych nie można reklamować. Zakazem są objęte preparaty z obecnością efedryny, a także gonadotropiną kosmówkową, którą łączy się z utratą wagi lub z obecnością sterydów anabolicznych. Preparaty ziołowe, które zawierają substancję czynną, również są pod stałym nadzorem Google, podobnie produkty z melatoniną lub hormonem DHEA. W Polsce dozwolone jest promowanie leków dostępnych bez recepty. Leki „na receptę” i sami producenci leków nie mogą korzystać z płatnych reklam.

Podróbki

Google Ads nie jest przychylne do promowania podróbek produktów. Reklamy, które mają skopiowany znak towarowy lub logo łudząco podobne do zastrzeżonego spotka odrzucenie. Google podobnie potraktuje stronę, która próbuje zmylić klientów.

Hazard

Promocja tego typu działalności w Google Ads możliwa jest tylko w niektórych krajach. Z kolei zasady dotyczące reklam hazardu w każdym państwie są inne, więc Google dostosowuje się do nich. Zakaz obejmuje też wszystkie społecznościowe gry hazardowe.

Jest coś jeszcze?

Owszem! Lista ma jeszcze kilka punktów, więc przygotowaliśmy dla Was drugą część artykułu. W reklamowaniu branż zakazanych przez Google jest kilka kwestii, które warto poruszyć. Już teraz zapraszamy na drugą część listy zakazanych słów!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]