Strony WWW zarządzane w CMS – obowiązkowy standard?

Strony WWW zarządzane w CMS – obowiązkowy standard?

Firmy, które tworzą strony WWW, często oferują strony zarządzane w CMS.

Co kryje się pod nazwą CMS, czym się charakteryzuje i przede wszystkim – czy warto wyposażyć witrynę w CMS?

CMS (ang. Content Management System, CMS) to nic innego jak oprogramowanie, które pozwala na tworzenie stron www i ich aktualizowanie przez osoby, nieposiadające wiedzy, dotyczącej budowy serwisu. Prosty i ławy w obsłudze interfejs pozwala użytkownikowi na samodzielną aktualizację strony WWW, dzięki odpowiednio przygotowanym szablonom powiązanym z bazami danych. W łatwy sposób umożliwia wprowadzenie zmian do gotowych modułów i formularzy, co w konsekwencji przekłada się na zamieszczenie nowych treści w witrynie, wygenerowanych przez system CMS. Dla użytkownika sprowadza się to do kilkunastu kliknięć, wstawienia odnośnika, edycji czcionki – jak w przypadku standardowych programów, których używa na co dzień, np. edytora tekstów.

Trudno nie wspomnieć o jednym z najpopularniejszych systemów CMS, jakim jest WordPress.

WordPress to platforma publikacyjna, która ułatwia korzystanie z oprogramowania blogowego. Zyskała popularność m.in. dlatego, że jest bezpłatnie dostępna i prosta w obsłudze, tak jak znany dzisiaj chyba wszystkim Word. Przy pomocy WordPressa w szybki sposób można edytować własny blog czy stronę WWW. Pierwsza oficjalna wersja tego systemu zarządzania treścią pojawiła się w maju 2003 r. i na przestrzeni lat była wielokrotnie rozbudowywana i modyfikowana (co najmniej 2 razy w każdym roku). Dodawano nowe panele, szablony graficzne, skórki, motywy, poprawiano kody i wprowadzano coraz nowsze rozwiązania. Dzięki temu strony internetowe indywidualnych użytkowników stawały się i stają coraz bardziej atrakcyjne, a jednocześnie szybkie i łatwe jest ich tworzenie. Stron WWW zarządzanych w systemie CMS WordPress stale przybywa, można powiedzieć, że są już one standardem.
Specjaliści z branży www, mimo posiadanej wiedzy na temat stosowania statycznych plików HTML w zarządzaniu treścią, sami bardzo często korzystają z systemów CMS. Jest to po prostu wygodne i pozwala zaoszczędzić czas. Strony internetowe samodzielnie zarządzane zyskują coraz szersze grono zwolenników. Każdy, zlecając wykonanie strony firmowej, chciałby mieć możliwość łatwej edycji i szybkiej aktualizacji witryny, np. by zamieścić aktualne informacje o firmie (nowy produkt, promocja, oferty pracy). Warto więc umożliwić sobie zarządzanie własną stroną i zlecić wykonanie strony WWW wyposażonej w system CMS.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]